Американската компания Apple отваря отново повече от половината свои магазини за смартфони в Китай, в опит да компенсира спада на продажбите в резултат на епидемията от коронавирус, съобщава South China Morning Post.
От понеделник отвориха врати 29 от 42-та магазина на Apple в страната, показва преглед на уебсайтовете на компанията за търговия на дребно. Повечето от тези магазини обаче все още работят на съкратено работно време. В зависимост от местоположението някои от търговски обекти на компанията ще бъдат отворени за по-малко от осем часа на ден в сравнение с нормалния 12-часов работен ден.
Затварянето на магазините в Китай беше една от двете основни причини за Apple да заяви по-рано този месец, че няма да постигне целта си за приходи от поне 63 до 67 милиарда щатски долара през текущото тримесечие, приключващо в края на март.
"Местата за търговия на дребно в Китай започват отново да се отварят, но ние преживяваме по-бавно връщане към нормалните работни условия, отколкото очаквахме", посочи изпълнителният директор Тим Кук.
По-рано днес анализ на официални китайски данни показа, че доставките на смартфони, включително на iPhone-и, за Китай са намалели рязко през януари, когато епидемията от коронавируса започна да набира скорост. Доставките на мобилни телефони през януари 2020 година достигнаха 20.4 милиона устройства, което е с 36.6% под продадените 32.1 милиона през януари 2019 година.
По-голямата част от спада се дължи на мобилни устройства с операционната система Android, като техните сумарни доставки се понижиха през януари до 18.1 млн. броя от 29.9 млн. броя в началото на 2019 година.
Китайският пазар на смартфони се свиваше от няколко години, тъй като търсенето ставаше все по-зависимо от потребителите, които заменят съществуващите си телефони, отколкото от купуването на нови. Спадът през януари обаче беше далеч по-голям, отколкото през същия месец на миналата година, когато продажбите на мобилни телефони спаднаха с 11.4%. В началото на 2020 година анализаторите прогнозираха спад при продажбите в подобен мащаб.
По-рано този месец изследователските фирми IDC и Canalys прогнозираха, че доставките на мобилни телефони ще спаднат приблизително с 40% през първото тримесечие, тъй като епидемията от коронавирус навреди сериозно на търсенето и предизвика проблеми с веригите за доставки.
Още по темата:
Как страховете от коронавирус влияят на пазарите?
Как ще се отрази новия вирус върху икономиката на Китай?