Източник: Pixabay
Няколко от най-големите световни социални медии обявиха, че работят заедно в борбата срещу фалшивата информация относно коронавируса и болестта COVID-19. Това се казва в съвместно изявление, публикувано на уебсайта на Facebook в понеделник. Научихме за него от BusinessInsier.
Facebook, Google и нейното дъщерно дружество YouTube, Microsoft и нейното дъщерно дружество LinkedIn, Reddit и Twitter всички са подписали изявлението.
"Ние помагаме на милиони хора да останат свързани, като същевременно заедно се борим с измамите и фалшивата относно вируса, публикуваме достоверно съдържание на нашите платформи и споделяме критични актуализации в координация с правителствените здравни агенции по целия свят", се казва в съобщението. „Каним други компании да се присъединят към нас, докато работим за поддържане на нашите общности здрави и в безопасност."
Изявлението беше нужно, тъй като компаниите в социалните медии са подложени на огромен натиск да се справят с фалшивите новини за лекарства за коронавируса, фалшивите методи за тестване и други неточни или подвеждащи твърдения, разпространени в техните платформи.
Facebook и Twitter предприеха стъпки за забрана за публикуване на неточно съдържание относно вируса, което съдържание може да причини вреда.
Наскоро Google обяви, че ще работи за премахване на грешна и неточна информация от резултатите от търсачката и от YouTube, като същевременно насърчава точната информация от здравните агенции. В неделя сестринската компания на Google Verily пусна уеб сайт, очевидно недовършен, предназначен да насочи американците да се тестват, след като президентът Доналд Тръмп го обяви преждевременно.
Но големият брой фалшиви новини, които Световната здравна организация нарече "инфодемия", тества дали индустрията действително е в състояние ефективно да ограничи разпространението на неточности.
Newsguard, който класира уебсайтовете по надеждност, каза в началото на март, че "сайтовете за измама в здравеопазването" са получили повече от 142 пъти повече ангажираност в социалните медии през последните 90 дни, отколкото уебсайтовете за Centers for Disease Control and Prevention.
Още преди избухването на COVID-19, Facebook, Google, Twitter и други вече бяха под обстрел от депутати и други критици, които твърдят, че компаниите не правят достатъчно и публикуват неточна и дори грешна информация.
Още по темата:
Как ще разберете, че пазарът е достигнал дъно?
7 безопасни акции за закупуване въпреки коронавируса
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.19% |
USDJPY | 149.71 | ▼1.00% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.38% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.15% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 053.10 | ▲0.25% |
S&P 500 | 6 051.41 | ▲0.36% |
Nasdaq 100 | 20 990.90 | ▲0.50% |
DAX 30 | 19 689.00 | ▲1.10% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 600.10 | ▼0.93% |
Ethereum | 3 616.62 | ▲0.65% |
Ripple | 1.81 | ▲0.72% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.14 | ▼1.02% |
Петрол - брент | 72.07 | ▼0.83% |
Злато | 2 651.08 | ▲0.50% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.78 | ▲0.46% |
Germany Bund 10 Year | 136.56 | ▲0.42% |
UK Long Gilt Future | 95.94 | ▲0.31% |