Снимка: Pixabay
За блогърите-инфлуенцъри партньорството с търговските марки е основен източник на приходи, особено за блогърите в Instagram. Но избухването на коронавирусната зараза се отрази и на приходите на „активистите" на социалните мрежи.
В новите условия интернет звездите използват различни подходи, за да продължат да изкарват прехраната си чрез своите онлайн дейности. Някои инфлуенцъри избират алтернативни източници на доходи, като консултации, обучение и коучинг. Други преминават към реклама в YouTube и също търсят нови начини да направят спонсорирано съдържание от дома.
Спонсорираните постове
все още са най-добрата опция за приходи за блогърите, които могат да създават съдържание без да напукат уюта на дома си, тъй като някои марки (например като тези, които продават приложения за повишаване на производителността, адаптирани за работа от разстояние) продължават да провеждат маркетингови кампании.
Маркетолозите казват, че както преглеждането, така и ангажираното коментиране в социалните мрежи този месец нарастват, тъй като все повече потребители прекарват времето си онлайн, създавайки възможност да печелят пари за компании и за онези блогъри, които не изпитват нужда да напускат дома, за да произвеждат съдържание.
Как да се печели от социалната изолация
Много блогъри са принудени да се приспособяват към социална изолация по време на епидемията от коронавируса, като работят отдалечено. Business Insider разговаря с няколко влиятелни хора в YouTube, Instagram и TikTok, както и с експерти от бранша относно влиянието на коронавирус върху индустрията и какви нови стратегии изпробват блогърите.
„От началото на коронавирусната епидемия всички мои публични изяви от март до април бяха отменени или прехвърлени в интернет", казва Роберто Блейк, създател на канал на YouTube, посветен на технологиите и бизнеса с 444 000 абонати. Блогарът призна, че коронавирусът го е принудил да забави ръста на рекламните разходи за коучинг бизнеса, а вместо това да се съсредоточи върху задържането на повече клиенти в канала.
Кристина Видал, която публикува постове за пътувания в Instagram (има 86 000 последователи) с псевдомин JetsetChristina, каза, че трябва да спре да пътува по света, а трафикът на нейните блогове, които й носят по-голямата част от нейните приходи като блогър, спадна драстично. Въпреки това момичето е сигурно, че хората отново ще пътуват и тогава нейните ресурси отново ще си върнат популярността.
Партньорството и спонсорираните постове никога не са били нейният основен източник на доходи; JetsetChristina печели пари чрез партньорска програма за резервации за пътувания чрез нейния сайт. В момента Кристина обръща много повече внимание на своя блог и пише статии. Тя се съсредоточава и върху разработването на следващата колекция от модна линия за бански - Watercolors Swim. Тя каза, че процесът на разработване и подготовката може да отнеме няколко месеца и затова сега тя отделя повече време за банските, преди да започне производство следващата година.
Как се води битка демонетизирането в YouTube
Джослин Дейвис, създател на съдържание в YouTube и съосновател на Shared Media Studios, която има два проекта в YouTube - Shared Channel (172 хиляди абонати) и Shared News (55 хиляди абонати), заяви, че доскоро всякакви видеоклипове на нейния новинарски канал където се споменава коронавирусът, е бил демонетизиран (чистене на „лошо" съдържание, което да не печели въпреки големия интерес към него) от YouTube.
"Все още сме стартъп и повечето ни пари идват от реклама в YouTube. За нас става трудно да правим новинарско съдържание, тъй като почти всичко е свързано с коронавируса и много от тези видеоклипове се демонизират", оплаква се Дейвис. Тя работи в YouTube повече от десетилетие и през годините се е научила да се адаптира към промените в алгоритъма на платформата. „Вбъдеще, съобщи Дейвис, нейната компания ще следи за монетизацията и ще оспорва всяко видео, което YouTube реши да лиши от приходи.
Трговските марки и влиятелните блогърски агенции се адаптират към променящите се условия на потребителите. През последните седмици маркетолозите наблюдават скок на рекламите в спонсорираните постове в социалните мрежи. По този начин, маркетинговата агенция Obviously отчита 76% увеличение на броя на ежедневните лайкове в спонсорираните постове в Instagram през първите две седмици на март.
„Мисля, че брандовете казват:„ Ей, всички сега са в социалните медии, нека да се разберем как ще променим стратегията и курса си", казва Мей Карвовски, изпълнителен директор на агенция Obviously, чиито клиенти са Coca-Cola и Mercedes-Benz. Експертът смята, че ако по-рано кампаниите са се насочвали към привличане на клиенти в магазина, сега трябва да се съсредоточат върху представянето на конкретни продукти, които могат да бъдат поръчани онлайн.
Анимираното съдържание заменя беседите
Маркетинговата фирма Sapphire Apps, работеща с блогъри-инфлуенцъри, заяви, че вече не провежда фотосесии с лидери с авторитет в социалните мрежи за кампаниите си за търговски марки, като заменят този формат с анимация и съдържание, генерирано от потребители, заснето от блогъри у дома, което след това се редактира от екипа на Sapphire.
„Блогърът може да прави снимки у дома и тогава нашият екип ще направи редакторската обработка", каза Аниш Далал, изпълнителен директор на компанията. "Това е много интересна възможност. Ако успеем да постигнем качеството, което ни харесва, това ще отвори за нас нова част от бизнеса, защото ще можем да правим реклама, когато много други хора все още не могат. Имаме голяма мрежа от блогъри, които могат да снима всичко у дома, а нашите редактори могат да работят върху техните кадри", допълва Далал.
Според компанията, анимирано съдържание, което не изисква физически контакт между създатели, редактори и търговци, е било ефективно при публикуването на спонсорирано съдържание, което е представяло характеристиките на продукта.
Mейcи Мариано, блогър в Instagram със 100 000 последователи, заяви, че Celsius, марката за енергийни напитки, която тя рекламира в своя акаунт, е променила своите препоръки за съдържанието, за да съответства то повече на „домашната" естетика във всички формати - снимка, видео и текстови постове.
Но докато създателите и търговските марки все още имат възможност да си сътрудничат в социалните мрежи, някои рекламодатели намаляват маркетинговите бюджети в очакване какво ще се случи с икономиката през следващите месеци.
Още по темата:
Експерти: Може да сме близо до най-лошото за пазарите от коронавируса
Тръмп ще инжектира 1 трлн. долара в икономиката на САЩ заради коронавируса
5 начина, по които коронавирусът променя финансовите навици на милениалите
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.19% |
USDJPY | 149.71 | ▼1.00% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.38% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.15% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 053.10 | ▲0.25% |
S&P 500 | 6 051.41 | ▲0.36% |
Nasdaq 100 | 20 990.90 | ▲0.50% |
DAX 30 | 19 689.00 | ▲1.10% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 687.80 | ▼0.84% |
Ethereum | 3 653.16 | ▲1.66% |
Ripple | 1.81 | ▲0.49% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.14 | ▼1.02% |
Петрол - брент | 72.07 | ▼0.83% |
Злато | 2 651.08 | ▲0.50% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.78 | ▲0.46% |
Germany Bund 10 Year | 136.56 | ▲0.42% |
UK Long Gilt Future | 95.94 | ▲0.31% |