Беше едва миналия понеделник, когато Мелиса Ханесуърт излезе с идеята, че Pernod Ricard може да започне да прави дезинфектанти за ръце в условията на глобална пандемия, пише финансовото издание MarketWatch.
Като вицепрезидент на North America Manufacturing във френската група за напитки с пазарна капитализация от 34 милиарда долара, Ханесуърт знае, че компанията е в състояние да помогне на спешната нужда на света от потенциално животоспасяващ продукт, който се превърна в дефицитна стока, когато коронавирусната криза ескалира.
Със сигурност, помислила Ханесуърт, Pernod може да използва десетките си дестилерии, разположени по целия свят, за да произвежда промишлени количества от така необходимия гела за ръце. Тя е представила идеята на регионалния шеф на компанията Ан Мукерджи, който веднага й дава зелена светлина.
По-малко от 24 часа по-късно, производителят на уиски „Джеймсън“ и „Абсолют водка“ получи всички необходими одобрения на правителството и до края на седмицата първата партида от средства за дезинфекция на ръцете вече е насочена от производствените линии към търговската мрежа във Форт Смит, Арканзас.
„Беше невероятно колко бързо успяхме да свършим това“, каза Мукерджи пред MarketWatch в телефонно интервю. „Ключът към това да се прави дезинфектант за ръцете е, че трябва да го денатурирате, така че хората да не го консумират, което е обратното на това, което правим.“
Pernod е един от няколкото от най-големи дестилатори в света, които се надпреварват да правят дезинфектанти за ръце, една дефицитна стока в среда на пандемия, за да помогне на правителствата да се борят с новия коронавирус. Към момента над 390 000 души по света са заразени с вируса, а броят на смъртните случаи е 17 148.
През миналата седмица Бюрото за данъци и търговия с алкохол и тютюн заяви, че се отказва от разпоредбите на закона за вътрешните приходи, за да разреши производството на дезинфектанти за ръце на базата на етанол, „за да посрещнат търсенето на такива продукти по време на тази спешна ситуация.“
Френският производител на напитки вече разполагаше с огромни количества етанол - основната съставка, необходима за лесно достъпна дезинфекция, но трябваше външно да достави други ключови съставки, включително глицерин и водороден пероксид, които обикновено не използва.
„Дори и снабдяването с пластмасовите контейнери от за бутилиране на дезинфектанта за ръце не беше лесно“, каза Мукерджи.
След като събраха съставките обаче, опитът на Pernod като майстори на дестилати влезе в действие и след минимално обучение на съществуващите си екипи, те успяха умело да смесват съдържанието, за да направят гел за ръце.
Компанията следва рецептата на Световните здравни организации за висококачествен дезинфектант за ръце. За да бъдат ефективни при убиване на микроби, дезинфекциращите гелове за ръце, трябва да са приготвени на база на алкохол с концентрация между 60-95%, според Центровете за профилактика на болести и контрол.
Мукерджи благодари на специалната група на Белия дом за коронавирус, която е помогнала за всички регулаторни разрешения в рекордно кратки срокове. „Искрено сме благодарни, че успяхме да работим със специалната група и правителството на САЩ.“
Президентът Доналд Тръмп похвали усилията на Pernod на пресконференция на 21 март. „Те излязоха и премениха своите възможности за производство на алкохол в Арканзас, Кентъки, Тексас и Западна Вирджиния, за да направят дезинфекция на ръцете. Това е голямо нещо. И те бяха невероятни”, каза Тръмп.
Тази седмица Pernod Ricard трябва да произведе 4500 галона дезинфектант за ръце в САЩ, като седмичното производство се очаква да нарасне до поне 5 700 галона до края на март. Мукерджи заяви, че количествата, които ще произвеждат, са изцяло диктувани от правителството. „Те ни дават сигнали за търсене, въз основа на нуждите в цялата страна.“
Другите глобални дъщерни дружества на компанията също помагат за увеличаване на производството. Във Франция Pernod ще дари 70 000 литра чист алкохол, което е еквивалент на 1.8 милиона индивидуални бутилки от 50 милилитра, на Laboratoire Cooper, водещия в страната доставчик на хидроалкохолни гелове в аптеките. Това е успоредно с допълнителните инициативи в Ирландия, Испания и Швеция.
Въпреки, че Pernod няма да спечели от своите действия, това може да осигури на работниците морален тласък, като се има предвид фактът, че компанията е изправена пред трудни времена, както в останалия корпоративен свят.
Във вторник френската група драстично съкрати своите насоки за годината, приключваща на 30 юни, тъй като разпространението на вируса засегна бизнеса му по-тежко, отколкото първоначално е предполагал. Акциите в Pernod се повишиха с 3.41% днес.
Diageo, чиито марки включват бира Guinness, водка Smirnoff и уиски Johnnie Walker, заяви, че ще достави два милиона литра алкохол, за да се направи дезинфекциращо средство за ръце, което да помогне за преодоляване на недостига в здравните системи. В него се казва, че алкохолът ще помогне да се направят осем милиона бутилки от 250 ml, а приоритет ще бъде даден на фронтовите здравни специалисти, които се борят с разпространението на болестта.
„Медицинските работници са начело в борбата с тази пандемия и ние сме решени да направим всичко възможно, за да ги защитим", казаха от компанията.
Още по темата:
Гражданско сдружение: Ето няколко потенциални антикризисни икономически мерки
ОИСР: Излизането от кризата няма да е лесно и бързо