Tesla Inc. определи цената за своя модел с по-продължителен пробег от седана Model 3 в Китай. Според сайта на компанията, цената за автомобила ще е само с 13% по-висока от стандартния модел, знак, че производителят на автомобили определя конкурентни цени, за да привлече още повече потребители в най-големият пазар на електрически превозни средства в света.
Превозното средство с четири врати се продава за 366 550 юана (52 000 долара) преди отстъпки, според уебсайта на Tesla и е проектиран да има обхват от около 668 километра (415 мили) с едно зареждане. Това се сравнява с пробега от около 450 километра за текущата основна версия, която започва от 323 800 юана.
След субсидии от китайското правителство и отговарящи на условията за освобождаване от данък върху покупката, цената на модернизирания вариант Model 3 започва от 339 050 юана. За сравнение, внесеният еквивалент е бил с цена от 439 900 юана. Новите автомобили от серията с по-голям пробег ще започне да се доставя от юни.
Електрическият модел с по-дълъг обхват може да помогне на Tesla да се справи с конкуренцията от други световни производители, включително Volkswagen AG и BMW AG, както и с местни съперници, които се борят за продажби на автомобили по време на пандемията от коронавирус.
Регистрациите на превозни средства на Tesla намаляват за два поредни месеца в Китай, което показва, че американският производител на автомобили не е имунизиран срещу по-широкия спад на автомобилната индустрия.
Tesla също планира да започне да предлага друг вариант, изграден на местно ниво Model 3, през първото тримесечие на 2021 г. Возилото ще бъде по-скъпо, като ще започва с цена преди субсидия от 419 800 юана. Окончателните цени ще бъдат определени в съответствие с държавната политика след официално поискване, а продуктът чака одобрения на държавата.
Благодарение на помощта на местните власти фабриката на Tesla в Китай се възстанови от спирането след вируса по-бързо от много конкуренти в индустрията. Производството на базираната в Калифорния компания в Китай скочи миналия месец до 10 160 броя, според Китайската асоциация на пътническите автомобили, въпреки че не е ясно колко от тези превозни средства са продадени на клиентите, тъй като цифрата в голяма степен отразява броя на колите, напускащи фабриката.
Още по темата:
Експерти: Акциите на Tesla могат да струват нула
Tesla наподобява поскъпването на биткойна от 2017-та година