Снимка: Pixabay
С безплатни тактики, трябва да поставите акцент върху най-важните неща, като текст и визия. Едно от местата, от които може да се вдъхновите, е първокласна онлайн библиотека, съдържаща невероятни оригинални изображения, които ви дават представа за видовете визуализации, които могат да ви помогнат да популяризирате бизнеса си.
Ето нашите 10 безплатни маркетингови идеи за малкия бизнес:
1. Трябва да познавате клиентите си и начина, по който да стигнете до тях
Ако наистина искате безплатно да стигнете до колкото се може повече хора, трябва пресметливо да подходите към начина ви на работа. Първата стъпка към тласъка на вашите маркетингови стратегии е много внимателно проучване на вашата клиентска база. Това ще ви позволи да разберете по какъв начин вашият продукт може да бъде полезен за потенциалните ви клиенти и съответно да създадете собствено съдържание и маркетингови проекти.
Една от грешките, които допускат голяма част от представителите на малкия бизнес, е неразбирането на разликите между целеви пазар и целева аудитория. Докато тези понятия са свързани, целевият пазар е по-широкообхватно понятие от целевата аудитория. За да разберете напълно последното, трябва да откриете интересите и моделите на поведение на хората, към които се насочвате със съществуващата си маркетингова стратегия. Това може да промени изцяло играта за малкия бизнес, ако съумеете да насочите всичките си маркетингови действия в краткосрочен и дългосрочен план.
2. Обърнете повече внимание на местните SEO
Това не се отнася до малкия онлайн бизнес, който доставя из цял свят и не е фокусиран върху местния пазар. Но ако вашата компания по един или друг начин е свързана с локацията ви, вие можете да окажете влияние върху него и да се сдобиете с конкурентно предимство. Вместо да оптимизирате уебсайта си за общо SEO и да се губите сред по-големите си конкуренти, може да се съсредоточите върху оптимизацията на търсачка в региона.
Google проследява местоположението на потребителите, когато те търсят разни неща. Идентифицирането на конкретни ключови думи вместо по-общи такива и включването на вашия град или район може да промени революционно маркетинговите ви усилия и да спечелите конкуренти, които не са местни. Ако вашият уебсайт е добре оптимизиран спрямо SEO (което с лекота е осъществимо и от вас самите), вие повишавате шансовете си за привличане на нови клиенти.
3. Използвайте хаштагове (разумно)
Много добре трябва да обмислите маркетинговите си идеи, свързани със социалните мрежи спрямо малкия бизнес. Хаштагът играе огромна роля в медиа пространството и в печеленето на нови клиенти. Но може и да ги изгубите, ако стратегията с хаштаговете ви е слаба. Прекомерното използване на хаштагове и добавянето на излишни такива могат да доведат до разхвърлян вид на вашето съобщение и дори да отблъснат бъдещите ви клиенти.
Трябва да бъдете много внимателни при използването на хаштага в публикациите си. Търсете популярни хаштагове и теми в Instagram и Twitter и добавяйте ключови думи към публикациите си. Не нарушавайте добрия тон, като добавяте по няколко хаштага в постовете си в Instagram, но в Twitter трябва да се ограничите с един-два.
4. Опитайте нов формат за съдържание в социалните медии
Съдържанието е най-важното нещо в маркетинговата ви стратегия, защото то ви отличава от конкурентите ви. Опитайте се да създадете и публикувате новини с разнородно съдържание, за да достигнете до повече различни хора и да покажете стойността на фирмата ви.
Разбира се, рекламите в социалните мрежи са по-ефективни в сравнение с традиционните офлайн маркетингови усилия като реклами по билбордовете и в телевизията. Но ако бюджетът ви е наистина скромен, винаги може да опитате да промотирате социалните си мрежи свободно и за без пари. Убедете се, че съдържанието ви е ценно и интригуващо вашата целева аудитория, публикувайте често, за да постигнете повече ангажираност и реализации. Винаги помнете, че даже една единствена публикация във Facebook може да взриви медиите.
5. Готини идеи за промоционални събития: конкурси и раздаване на награди
Конкурсите и раздаването на подаръци са доказани начини за бързо популяризиране в социалните мрежи, тъй като предизвикват интерес към продукта ви. Хората наистина обичат безплатните неща и активно участват в раздавания, които могат да се превърнат в предимство за вашия малък бизнес.
Осъществяването на конкурси и раздавания обикновено не изискват повече харчове от предвидения бюджет (освен ако не подарявате на някого собствения си продукт). Също така ви помагат да привлечете нови и потенциални клиенти. Незапознатите хора се запознават с продукта ви и започват да го използват, когато го спечелят, и ако му се насладят, то има голяма вероятност да се превърнат във ваши постоянни клиенти в бъдеще.
6. Заснемайте видеа с вашата продукция
Това вероятно е най-добрата безплатна маркетингова идея за собствениците на малък бизнес. Дори във Facebook трябва да платите за популяризирането на вашето съдържание. Twitter не показва всичките ви туитове на всичките ви последователи. Youtube не само разпространява съдържанието ви до всичките ви абонати, но го предлага и на хора, на които може да им бъде интересно. На всичко отгоре Youtube ви плаща, ако имате значителна база от абонати.
Видео контентът представлява повече от 60% от целия световен трафик.
Преди да се сдобият с продукта ви, много клиенти искат първо да го видят в реално време, отколкото бляскавите обработени изображения.
7. Помолете за обратна връзка
Как да изградите доверие около вашата марка? Най-лесният начин е да имате място, където потребителите биха могли да оставят впечатленията си от продукта. За много хора положителните ревюта играят огромна роля в избора им на продукт. Много интернет потребители сами търсят такава обратна връзка и стават подозрителни, когато не могат да я намерят. Ето защо е хубаво да имате контакт с лоялните ви клиенти и да ги молите за обратна връзка и ревю, базирано на опита им с вашата марка.
8. Тестиране на живо
Когато не разполагате с особено голям бюджет сте склонни да търсите нетрадиционни идеи за съдържание, които можете да внедрите безплатно. Едната от тях е включването на живо и създаването на собствена пряка връзка. Те са популярни сред потребителите в социалните мрежи и са силно ангажиращи.
Може да потърсите и други платформи за онлайн сесии. Избора на платформа често зависи от целевата ви аудитория, стремежа ви и целта, която искате да постигнете с бизнеса си.
9. Започнете блог
Както големите, така и малките компании активно използват блогове в днешно време, защото маркетингът на съдържание е евтин начин за генериране на трафик и нови клиенти. Блогингът може да помогне за усъвършенстването на имиджа ви, за споделянето ви на професионалния ви опит като малък бизнес, обръщайте се към потенциалните си клиенти с подходящо и полезно съдържание и в крайна сметка донесете повече трафик на вашия уебсайт.
Не е нужно да инвестирате в такъв блог и да прахосвате пари за уебдизайн. Вместо това може да използвате платформи като Medium или дори да започнете безплатен блог с WordPress. Блоговете са популярен начин за споделяне на бизнес прозрения и истории за предприемачески пътувания. Ако съдържанието ви е интересно и ценно за читателите, то със сигурност те ще са заинтересовани в уебсайта ви и социалните ви мрежи.
10. Създайте онлайн общност около марката ви
Общностите в социалните мрежи са новият маркетингов ход тази година. През 2020 г. много потребители имат нужда повече от собствен опит, отколкото просто да следват определена марка. Искат да бъдат част от онлайн общността, да споделят идеи и опит със съмишленици. Затова собствениците на бизнес създават частни групи във Facebook или чатове в различни месенджър платформи.
Общностите в социалните мрежи работят изключително в ползва на малкия бизнес. Създаването на група или чат ще ви помогне да установите достойни отношения с клиентите си и да се свържете с тях по оригинален и личен начин, а също така ще ви разкаже много за техните нужди.
В заключение.
2020 г. е най-трудната година в съвременната история. С месеци на самоизолация и ограничения не е учудващо защо много фирми са изправени пред спад на продажбите и са по-малко ангажирани от всякога. Изключително трудно е за малките компании и не е ясно кога тази икономическа нестабилност ще приключи.
Хубавото е, че по средата на криза, вие винаги може да се адаптирате, да премислите маркетинговата си стратегия и на намерите безплатни идеи, които да помогнат в оцеляването на вашия бизнес. Когато всичко това приключи, като компания вие ще сте по-силни от всякога.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.04% |
USDJPY | 150.09 | ▼0.74% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.08% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.22% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 970.50 | ▲0.05% |
S&P 500 | 6 030.66 | ▲0.01% |
Nasdaq 100 | 20 883.80 | ▼0.04% |
DAX 30 | 19 457.20 | ▼0.10% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 722.20 | ▲1.10% |
Ethereum | 3 572.93 | ▼0.21% |
Ripple | 1.67 | ▲8.26% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.35 | ▼0.70% |
Петрол - брент | 72.14 | ▼0.76% |
Злато | 2 662.64 | ▲0.91% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.94 | ▲0.25% |
Germany Bund 10 Year | 136.16 | ▲0.13% |
UK Long Gilt Future | 96.17 | ▲0.56% |