Снимка: iStock
Ако нещо се обърка с автопилота, това е защото някой го използва неправилно, противно на нашите инструкции. Това каза пред Вusiness insider главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск по отношение на критиките към програмата за асистиране на водача „Autopilot“.
"Никой не би предположил, че колата ще се шофира сама само въз основа на името", каза още основателят на Tesla.
Причината за критиките са редица злополуки, при които камиони и коли на Tesla се удрят в бариери с висока скорост. Тези инциденти подтикнаха Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ (National Transportation Safety Board) не само да се скара с Tesla, но и на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA) и да поиска от организацията да регулира полуавтоматизираните помощни средства за шофиране.
След инцидентите Tesla беше обвинена, че чрез името подвежда хората, че това е технология за автономно шофиране, а не просто програма за помощ.
Мъск подчерта, че автопилотът винаги напомня на шофьорите да обръщат пълно внимание на пътя по време на движение, да държат ръцете си върху волана и да са готови да поемат контрола по всяко време. Поради ясните правила Мъск не е убеден, че промяната на името би имала някакво значение.
„Хората, които злоупотребяват с автопилота, не го правят, защото не го разбират. Хората, които използват автопилота за първи път, са изключително параноични", каза Мъск.
Според изпълнителния директор на Tesla друго име не би променило начина на използване на системата от страна на потребителите.
Припомняме, че въпреки пандемията и за първи път в 17-годишната си история Tesla отчете четвърто поредно тримесечие на печалба. Анализаторите на Уолстрийт очакваха загуба, но компанията на Илън Мъск успя да постигне печалба от 104 млн. долара.
Компанията запази целта си за доставка на над 500 хил. автомобила през 2020 г., но Мъск посочи, че тя става все по-трудна за постигане.Постигането на четири поредни тримесечия на печалба означава, че Tesla може да бъде включена в индекса S&P 500, което ще донесе допълнително търсене за акциите.
Достигането на този момент не беше лесно. От 2003 г. насам Tesla загуби над 6,78 млрд. долара и беше близо до финансов колапс няколко пъти, включително през 2008 г. и 2018 г.
Още по темата:
Това са основните заплахи за инвеститорите в Tesla
Tesla свали цената на още един свой емблематичен модел, акциите поскъпнаха с 5%
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.27% |
USDJPY | 156.29 | ▲0.62% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.53% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.47% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.63% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 707.00 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 033.38 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 21 587.30 | ▲1.68% |
DAX 30 | 21 016.80 | ▲1.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 103 580.00 | ▼0.52% |
Ethereum | 3 393.69 | ▼2.32% |
Ripple | 3.22 | ▼2.00% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.36 | ▼0.80% |
Петрол - брент | 79.52 | ▼0.53% |
Злато | 2 702.70 | ▼0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 91.56 | ▲0.27% |