Снимка: Pixabay
Често евтините акции са евтини с причина. Основните и перспективите за растеж на компанията са отслабнали, а дисконтираната оценка на акциите адекватно отразява тази реалност.
Друг път обаче евтините акции са чудесна възможност за покупка.
В такива случаи пазарът смята, че основните показатели и перспективите за растеж на компанията са слаби, но всъщност не са. И тъй като основните показатели и перспективите за растеж на компанията се значително подобряват, тези евтини акции спират да бъдат толкова евтини.
Това означава, че те се обединяват в нещо по-значимо.
Ето 7 евтини акции, върху които да се спрете преди пазарът да го е направил
Вложете се днес, за да имате голяма печалба утре.
CVS (CVS)
Коефициент цена продажби: 0.3 (въз основа на данни от Morningstar)
Очевидно е, че силно евтината и рязко падналата оценка на акциите на CVS, 0.3 пъти по-ниски продажби, в сравнение със средната оценка, при подобно съотношение от 0.5 за последните пет години, не са безпочвени.
Трафикът в магазините е спаднал рязко през второто тримесечие на фона на пандемията от Covid-19. Както и потребителските разходи. И двете остават днес с ниски показатели. На този фон е трудно да си представим, че фармацевтичният бизнес на дребно на CVS се справя подобаващо.
Но CVS всъщност работи доста добре. Приходите през второто тримесечие са се увеличили с 3% на годишна база, а коригираната оперативна печалба е нараснала с 32%.
Защо? Защото, въпреки че потребителските разходи, като цяло са паднали, то за предметите от първа необходимост и лекарствата са останали почти същите, така че потребителските разходи в такива места, като CVS, всъщност са се увеличили.
Тази тенденция ще бъде по-благоприятна през следващите месеци, тъй като навлизаме в първия грипен сезон след Covid-19. Сезон, в който със сигурност ще видим безпрецедентен скок в търсенето на грипни ваксини и покупките на лекарства срещу грип и настинка на едро.
По-голямата част от тези разходи ще се случи в CVS. Темпът на растеж на компанията ще се ускори значително по-късно тази година. И това значимо ускорение ще е на фона на днешната дисконтирана оценка, като би довело до огромно увеличение на акциите на CVS през следващите няколко месеца.
Urban Outfitters (URBN)
Коефициент цена продажби: 0.5
Подобно на акциите на CVS, акциите на Urban Outfitters днес изглеждат евтини – 0.5 пъти по-ниски продажби на ремаркета в сравнение със средната оценка, при подобно съотношение за последните пет години от 0.9.
На фона на Covid-19 потребителите не харчат толкова много пари за дрехи. Продажбите на Urban през февруари, март и април са спаднали с 32% на годишна база. Акциите на URBN се сринаха и сега ценните им книжа се търгуват на най-ниската си цена в историята.
Но пандемията няма да продължи вечно. Станахме свидетели на увеличение на потребителските разходи през май (+17%) и юни (+6%). Като допълнение, пазарът на труда се възстановява и мобилността на потребителите се увеличава.
Всички тези тенденции предполагат, че потребителските разходи за дрехи вече се и ще продължат да се възстановяват значително през следващите няколко месеца. В същото време Urban Outfitters – благодарение на модното си облекло Bohemian lifestyle, една от най-яките марки сред младите потребители – ще види, че траекторията на продажбите ще се възстанови значително, като се върне на пред-ковидовите нива.
След като това се случи, тези толкова евтини акции ще рикошират мощно.
Blue Apron (APRN)
Коефициент цена продажби: 0.3
Само 0.3 пъти по-ниски продажби от силно депресираната база, оценката на акциите на Blue Apron не е особено богата.
И има основателна причина за това. В продължение на няколко години Blue Apron е малко повече от слаб играч, опитващ се да се задържи на повърхността в нишата на специализираните комплекти за хранене, с намаляваща клиентска база, сринати приходи, крайни стойности и огромни парични загуби.
Но Covid-19 промени перспективите за растеж на Blue Apron.
Като затвори ресторантите и направи хранителните магазини „страшни“ за някои, пандемията отново издърпа на преден план персоналните хранителни комплекти. Оттогава траекторията на растежа на Blue Apron се е променила. През 2020 г. клиентската база расте, приходите се увеличават, а загубите намаляват.
Пазарът поставя под въпрос устойчивостта на тези подобрения, оттук и продължителна ниска оценка на акциите на APRN.
Но Ланго смята, че подобренията ще продължат. Главно защото Blue Apron сега получава правилния продукт с правилния клиент, без да дава мило и драго за маркетинг – комбинация, която изглежда като шестица от тотото.
Ако всичко това се случи, дисконтираните акции на APRN ще скочат силно през следващите няколко тримесечия.
Guess (GES)
Коефициент цена-продажби: 0.3
Потребителите не излизат навън. Така че те не купуват и дрехи. Особено тези на Guess.
Така че приходите, маржовете и печалбите на Guess в обозримо бъдеще ще намалеят значително. Което води до трайни ниски показатели на акциите на GES. Много е смислено, нали?
В близко бъдеще, да. Но в дългосрочен план, не.
Реално погледнато, пандемията няма да продължи вечно. Потребителските разходи за дрехи ще се възстановят с течение на времето. Особено на международните пазари, където вирусът е под голям контрол, а Guess има огромно международно присъствие. Освен това, нов кръг от проверки през август може да помогне за подобряване на ситуацията.
Не, не, тогава перспективите наистина не са толкова мрачни за Guess. И е почти сигурно, че оттук нататък нещата ще потръгнат.
След като това се случи, акциите на GES ще се повишат и коефициента цена-продажби ще се доближи в по-голяма степен до средния от 0.6 в исторически план.Това до голяма степен означава, че акциите на GES могат да се удвоят оттук насетне.
Levi (LEVI)
Коефициент цена-продажби: 1.0
Що се отнася до закупуването на акции на Levi, това почти отразява случая с Guess.
Накратко, акциите на Levi се оценяват днес като гарант, че потребителските разходи за сини дънки остават ниски завинаги. Но това просто няма как да се случи. Разходите ще се възстановят в следващите няколко месеца благодарение на новината, избухнала за секунди, а именно – ваксината против Covid-19, проверка на стимула на растеж и подобряване на иновациите от Levi, за да достигнат до клиентите чрез различни дистанционни канали за дистрибуция.
След като се възстанови, тенденциите в продажбите на Levi също ще се съживят. Акциите на Levi все още не са оценени. Така че, когато това се случи, акциите на леви могат да направят голям скок.
Предвид зашеметяващата простота на тази теза, не е изненадващо, че бившият главен изпълнителен директор на L. L. Bean и настоящият член на борда на директорите на Levi Strauss Кристофър МакКормик купи приблизително 3800 акции на LEVI в края на юли.
Ланго казва, че е хубаво да се следва вътрешния човек. Купете акциите на Levi, задръжте ги за следващите 6 – 12 месеца и ги продавайте след голямо възстановително рали.
Groupon (GRPN)
Коефициент цена-продажби: 0.3
Тъй като категорията на онлайн ежедневните сделки е фалирала през последните няколко години, Groupon се превърна от нещо в нищо на Уолстрийт.
Но акциите на GRPN в последните дни нараснаха с повече от 50%, след като компанията обяви печалба много по-добра от очакваната през второто тримесечие.
Какво е толкова специално за тези цифри? Предполага се, че Groupon най-накрая започва да действа както трябва и че компанията може да е на прага на огромен основен отскок.
Ръководството най-накрая предприема стъпки за отстраняване на проблеми с инвентара и лекотата за използване на Groupon: 1) създаване на инструменти за самообслужване на марки за създаване, управление и мащабиране на предложения; 2) пуска нови продукти (оферти и пазарни цени) извън основните големи отстъпки на дружеството; и 3) да използва данните и машинното обучение за внедряване на потребителската страна на подобрения CX, като търсене въз основа на карти, уреждане на сделки и персонализиране на услуги.
В същото време ръководството фокусира този нов и усъвършенстван бизнес модел върху недостатъчно развития, но огромен местен пазар на услуги, като същевременно напълно намалява модела на разходите с около 30%.
По този начин тези смели и агресивни действия дават на Groupon възможност да се върне към растеж и да подобри профила си на рентабилност.
И когато това се случи, акциите на GRPN ще скочат.
Under Armour (UAA)
Коефициент цена-продажби: 1.0
Не на последно място в този списък с евтини акции, които трябва да бъдат закупени, е Under Armour.
Under Armour вече няколко години е трън в очите на сектора за спортни облекла, като показва слаб растеж в анемичната граница, докато конкурентни марки, като Nike (NYSE:NKE), Lululemon (NASDAQ:LULU) и Adidas (OTCMKTS:ADDYY), са окупирали всички върхове.
Това фундаментално подценяване се отразява в оценката на акциите. Акциите на UAA в момента се търгуват само на 1.0 пъти под нивото на продажбите. Средната стойност на продажбите на ценните книжа за пет години е 2.4 долара за акция.
Но тази фундаментална недостатъчност може скоро да приключи.
Ръководството на Under Armour най-накрая решава проблема на компанията. Това означава, че те ще предприемат агресивни стъпки, за да намалят продажбите на продукти на UA по външните канали и ще се съсредоточат върху директните. Тези стъпки трябва значително да увеличат капитала на компанията и качеството на обслужване на клиентите, което ще доведе до по-голямо търсене на продуктите им, по-високи продажби и по-високи марджини.
Освен това, звездата на NBA Джоел Ембийд ще започне първата си именна линия обувки през септември, докато най-големият спортист на Under Armour – бившият MVP на NBA Стеф Къри – вероятно много скоро ще пусне собствена Curry линия (нещо като серията Jordan на Nike).
Всички тези катализатори неизбежно ще се съберат върху изключително дисконтираната оценка на акциите на UAA, за да предизвикат значителна възвращаемост на акциите през следващите 6 – 12 месеца.
Още по темата:
6 акции, които могат да бъдат закупени с цел впечатляваща доходност точно сега
Креймър: Има много повече губещи компании, отколкото печеливши
Няколко любими компании на инвеститорите в Robinhood с дългосрочен потенциал
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▲0.33% |
USDJPY | 156.21 | ▼0.06% |
GBPUSD | 1.22 | ▲0.08% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.20% |
USDCAD | 1.45 | ▼0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 737.80 | ▲0.22% |
S&P 500 | 6 040.38 | ▲0.30% |
Nasdaq 100 | 21 630.60 | ▲0.42% |
DAX 30 | 21 041.00 | ▲0.12% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 108 952.00 | ▲7.66% |
Ethereum | 3 404.01 | ▲6.05% |
Ripple | 3.28 | ▲11.16% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.10 | ▼0.73% |
Петрол - брент | 79.30 | ▼0.26% |
Злато | 2 705.64 | ▲0.35% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.40 | ▼0.02% |
Germany Bund 10 Year | 131.71 | ▼0.06% |
UK Long Gilt Future | 91.46 | ▼0.10% |