Снимка: iStock
Акциите на електрически превозни средства са на мода днес. Сега инвеститорите имат друг начин да отиграят сектора. Този път компанията, която излиза на пазара, е свързана само с електрозахранването, вместо с производството на електромобили.
Производителят на литиеви батерии в твърдо състояние QuantumScape се превръща в публично търгувана компания чрез сливане със специалната компания за придобиване или SPAC, Kensington Capital Acquisition (тикер: KCAC).
QuantumScape цели да наруши автомобилната индустрия - и EV пространството - като предложи по-добра технология.
Акциите на Kensington Capital Acquisition скочиха с 86.1% до 18.61 долара. Изглежда, че инвеститорите са развълнувани да притежават част от компания, чиито съществуващи инвеститори включват Бил Гейтс и чийто борд на директорите включва съоснователят на Tesla J.B. Straubel.
Включително 200 милиона долара от доверителния фонд на Kensington и 500 милиона долара частна инвестиция в публичен капитал или PIPE, транзакцията ще осигури около 700 милиона долара приходи за QuantumScape. Сделката оценява компанията на около 3.3 милиарда долара.
Нито един от настоящите акционери не използва транзакцията като шанс за излизане - добър знак за всяка транзакция на SPAC. След сключването на сделката QuantumScape ще има в баеланса си около 1 милиард долара в брой.
За QuantumScape „представената сделка за SPAC беше много по-бърз и рационализиран начин да стане публично достояние в сравнение с традиционния IPO процес“, обяснява основателят и главен изпълнителен директор Джагдийп Сингх. „В комбинация със стойността, която партньорството с Кенсингтън в частност носи - просто беше най-разумно да поемем по този път.“
Kensington Capital, спонсорът на SPAC, е инвестиционна банка, ориентирана към автомобилната индустрия, базирана извън Ню Йорк. Джъстин Миро, председател и главен изпълнителен директор на SPAC, започна кариерата си в General Motors (GM), преди да премине към инвестиционно банкиране, фокусирано върху автомобилния сектор.
Изглежда, че електромобилите поемат лидерството в автомобилния бизнес - поне ако се съди по епичното поскъпване на акциите на Tesla (TSLA). Сега Telsa е най-ценната автомобилна компания в света с голяма разлика пред всички останали.
Това прави EV батериите много важни за автомобилната индустрия и за инвеститорите. Полупроводниковите батерии обещават по-ниска цена и по-висока плътност на мощността от съществуващата технология при батериите. Това е панацея за производителите на електромобили - батерия, която е относително евтина и с малко тегло, което прави предварителните разходи за електромобили сравними с автомобилите с бензин. Полупроводниковите батерии също се зарежда и по-бързо.
Отнема известно време, за да се получи правилно твърдо състояние. QuantumScape вярва, че е близо, като посочва, че Volkswagen (VOW.Germany) е тествал и валидирал полупроводниковите батерии на Quantum и планира да ги комерсиализира до 2025 г. Това може да звучи и много далеч, но „автомобилният цикъл е дълъг“ обяснява Сингх. „Хората признават потенциала на твърдото състояние от десетилетия.“
Сингх казва пред изданието Barron’s, че критичното техническо предизвикателство, което трябва да бъде преодоляно с полупроводниковите батерии, е свързано с дендрити, подобни на клони израстъци, които хората могат да видят на предното стъкло през зимата. В случая на батериите, дендритите не са добри. Те създават късо съединение, което прави батерията безполезна. Основната технология на QuantumScape спира тези дендритите.
Volkswagen е акционер в QuantumScape от 2012 г. Германският производител на автомобили вложи допълнителни 200 милиона долара в Quantum тази година.
Когато сливането приключи, борсовият код на Kensington ще се промени от KCAC на QS. Инвеститорите, които се интересуват от притежанието на QuantumScape, могат да започнат да купуват акции на KCAC преди сливането да приключи.
Като цяло компаниите от сектора на електрическите автомобили набраха милиарди долари през 2020-та година. Китайските производители EV Li Auto (LI) и Xpeng (XPEV) продадоха акции на първичния пазар. Китайският партньор NIO (NIO) наскоро продаде акции във вторично предлагане.
SPAC също са изключително популярен инструмент за набиране на капитал. Nikola (NKLA) стана публично търгуван чрез сливане със SPAC. Hyliion (SHLL), Fisker (SPAQ), Canoo (HCAC) и Lordstown Motor (DPHC) набраха капитал по един и същ начин.
Скорошното повишение на оценките на електрическите автомобилни производители най-вероятно има общо с набирането на капитал от компаниите. вероятно имат нещо общо с възможността за набиране на пари. Индексът на производителите на електрически автомобили на Barron добавя повече от 350% за последната година. Акциите на лидера Tesla са се повишили с повече от 430% до момента.
Инвеститорите ще научат повече за батериите скоро от Tesla, когато компанията е домакин на деня на технологиите за батерии на 22 септември. Обхватът, цената и надеждността ще бъдат в съзнанието на инвеститорите с наближаването на датата. Tesla не е обявила твърдотелни технологии до момента.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.08% |
USDJPY | 150.08 | ▼0.75% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.10% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.16% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 932.00 | ▼0.05% |
S&P 500 | 6 028.62 | ▼0.03% |
Nasdaq 100 | 20 888.80 | ▼0.01% |
DAX 30 | 19 430.90 | ▼0.23% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 932.70 | ▲0.27% |
Ethereum | 3 563.90 | ▼0.46% |
Ripple | 1.62 | ▲4.83% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.54 | ▼0.44% |
Петрол - брент | 72.30 | ▼0.54% |
Злато | 2 655.63 | ▲0.65% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.86 | ▲0.18% |
Germany Bund 10 Year | 136.16 | ▲0.13% |
UK Long Gilt Future | 95.84 | ▲0.21% |