Снимка: Pixabay
Новият коронавирус е причинил много промени в начина, по който правим нещата. Образователните занятия се провеждат с помощта на видеоконферентна връзка и много хора работят от дома. Онлайн магазините имат акции за електронна търговия, които направо хвърчат. Също така избягваме използването на пари в брой. Тази тенденция, съчетана с рязкото нарастване на онлайн пазаруването, е добра новина за PayPal (NASDAQ:PYPL). В резултат на това акциите на PayPal показаха изключително добри резултати през 2020 г., като отбелязаха ръст от 78% тази година, коментира експертът Луис Навелие от InvestorPlace.
Миналата година професорът от Harvard Business School Шел Сантана написа, че САЩ е на път да стане „по-малко кешово“ общество. Само 30% от плащанията в страната през 2017 г. са свързани с пари в брой. Сантана продължи:
„Нарастването на цифровите плащания, което включва традиционните дебитни и кредитни карти, както и мобилните плащания, допринесе за трайна промяна в платежните практики сред потребителите.“
Всъщност данните за 2018 г. в САЩ показват, че при плащане в магазините 79% от потребителите все още са готови да използват пари в брой (80% също използват кредитни карти). Но през тази година мобилните плащания направиха огромен напредък. Най-популярна досега, с процент на приемане от 44%, е PayPal.
PayPal завърши 2018 г. с 267 милиона активни сметки и общ обем на плащанията (TPV) от 578 милиарда долара. Компанията затвори 2019 г. с 305 милиона активни сметки и TPV от 712 милиарда долара. Тези цифри показаха уверен растеж на клиентската база на PayPal, а резултатите бяха отразени в ръста на PYPL акциите. Книжата на компанията завършиха 2019 г. на 108.17 долара за акция, показвайки печалба от 30% за годината.
Но реалните ползи бяха забелязани през 2020 г., тъй като пандемията радикално ускори поведението на потребителите, използващи по-малко пари в брой.
Пандемията: добри новини за електронната търговия и PayPal
Когато коронавирусната пандемия избухна, тя удари използването на пари в брой като услуга по два начина.
Първо, имаше непосредствена загриженост, че Covid-19 може потенциално да бъде разпространяван чрез пари в брой. През март Световната здравна организация предупреди, че физическите пари могат да предават вируса. Вместо това те предложиха на потребителите да използват безконтактни плащания. Следвайки примера, магазините и ресторантите в САЩ започнаха да молят клиентите да избягват плащането брой, като за предпочитане са безконтактните начини на плащане.
Второ, много американски предприятия бяха принудени да затворят през април тази година. Това доведе до преминаване към онлайн пазаруване и поръчване на храна за вкъщи или доставка – опции, които често разчитат на цифрово плащане. Дори когато държавите започнаха да се отварят отново, такива операции останаха популярни. Много потребители все още избягват плащанията в брой.
Последиците от пандемията са ясно видими в резултатите от PayPal през изминалата година.
Само през април компанията съобщи, че е добавила 7.4 милиона нови активни сметки (NAA), добавяйки средно 250 000 нови потребители всеки ден. Изпълнителният директор на PayPal Дан Шулман пише:
„Тъй като нашата платформа вижда рекорден ръст както в новите клиентски сметки, така и в транзакциите, става ясно, че продуктите на PayPal са по-важни и релевантни от всякога. Силата на нашето предложение за стойност за клиентите, съчетано с ускореното въвеждане на цифрови плащания, се ускори значително през април, което доведе до увеличаване на търсенето и ангажираността.“
Този доклад излезе на 6 май. На следващия ден акциите на PYPL скочиха с 14%.
През второто тримесечие PayPal добави 21.3 милиона NAA – рекорд на компанията за всички времена. TPV достигна 222 милиарда долара за тримесечието, нараствайки с 29% на годишна база. Приходите от 5.26 милиарда долара са се увеличили с 22% на годишна база, а печалбата на акция от 1.07 долара издуха предишните оценки. PYPL акциите отново се изстреляха в новините за това рекордно тримесечие, продължавайки възходящата линия, която се простираше от срива на пазара през март до продажбата на технологични акции през септември.
Същността на акциите на PayPal
Акциите на платежната система PayPal получават отлична оценка в Portfolio Grader. Това не се основава само на неотдавнашното представяне на PYPL – до 78% за момента през 2020 г., въпреки удара, който получи в началото на септември. PayPal беше компания, хваната в точното време на точното място и готова да се възползва от влиянието на пандемията върху паричните средства. Дори когато пандемията (надявам се) окончателно утихне, тенденцията към безкешово общество е очевидна. Като лидер в безконтактните и онлайн плащания, PayPal ще продължи да се възползва от благата на тази тенденция. Както и акционерите ѝ.
В момента книжата на PYPL се търгуват на около 192 долара за акция, което е доста под нивото от началото на септември, когато те бяха в обсега на 211 долара. Сега е моментът да направите ход, ако искате да добавите тези бързо развиващи се акции към портфейла си.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.06% |
USDJPY | 150.17 | ▼0.69% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.02% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.22% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 992.00 | ▲0.09% |
S&P 500 | 6 034.16 | ▲0.07% |
Nasdaq 100 | 20 902.30 | ▲0.06% |
DAX 30 | 19 474.10 | ▼0.01% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 613.70 | ▲0.99% |
Ethereum | 3 570.95 | ▼0.26% |
Ripple | 1.65 | ▲7.36% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.38 | ▼0.65% |
Петрол - брент | 72.18 | ▼0.69% |
Злато | 2 663.26 | ▲0.93% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.94 | ▲0.25% |
Germany Bund 10 Year | 136.09 | ▲0.08% |
UK Long Gilt Future | 96.09 | ▲0.48% |