Снимка: iStock
Много анализатори вярват, че индустриалните компании ще се представят по-добре от пазара през следващото десетилетие, след като изостават сериозно зад технологичните акции в продължение на 10 години.
Това се дължи на трите тенденции, които се разиграват в сектора: големи данни се използват за стимулиране на нови потоци от приходи; по-високи нива на автоматизация на фабриките; и нарастване на глобалните разходи за електрификация, причинени от производството на възобновяеми източници и нарастващото навлизане на електрически автомобили.
Има друг, макар и странен начин за подобряване на възвръщаемостта на индустрията спрямо другите сектори. Време е да се върнем разума към индексацията на S&P 500.
Не, това не е аргумент, призоваващ за включването на Tesla (тикер: TSLA) в S&P 500. (Акциите на Tesla за пореден път не бяха включени в индекса от индексната комисия.) Tesla няма да помогне за индустриалната възвръщаемост. Колкото и да е странно, това дори не е индустриална компания според S&P. Класифицира се като потребителска компания.
Има и други странни неща за класификациите на индустриалните акции. Когато се разглеждат изоставанията в индустрията през последните няколко години, четири от 10-те най-лоши акции са авиокомпании: American Airlines (AAL), United Airline Holdings (UAL), Delta Air Lines (LUV) и Southwest Airlines (LUV).
Най-лошо представящият се индустриален компонент през последните пет години е General Electric (GE). Акциите му губят на инвеститори около 22% годишно средно за последните пет години. Това представяне, разбира се, доведе до почистването на борда. GE доведе първия си външен изпълнителен директор, Лари Кълп, който да поведе обрат за компанията в края на 2018 г.
Според S&P авиокомпаниите са индустриални, а производителите на автомобили са потребителски компании. Мисленето им е следното: авиокомпаниите са транспорт, който е включен в индустриалния сектор, така че те са по-близо до, да речем, железопътните линии. А потребителите купуват коли.
Това е вярно. Но авиокомпаниите превозват хора, които в много случаи отиват на почивка или пътуват у дома за Деня на благодарността. А автомобилното производство е може би най-голямата производствена индустрия на планетата, генерираща трилиони долари в индустриална дейност.
Нещо повече, General Motors (GM) всъщност продава превозни средства на търговци на автомобили. Дилърите не са собственост на традиционните производители на автомобили.
Затова може би е по-добре да мислите за авиокомпаниите като за потребителски, а за автомобилните компании - за индустриални компании. Тази промяна би помогнало на индустриалните компании, но това не би било панацея.
Акциите на Ford Motor (F) губят средно около 8% на инвеститори годишно. BorgWarner (BWA), производител на компоненти за автомобилни задвижвания, падат средно с 1% годишно. Акциите на GM са поскъпвали средно с 3% годишно, а Aptiv (APTV), друг доставчик на части, произвеждащ дисплейни технологии, е спечелил средно около 8% на година.
Tesla, разбира се, би била от голяма помощ, ако се смяташе за индустриална и влезе в S&P. Сега компанията е най-ценният производител на автомобили в света и е връщал на инвеститорите средно 58% на година през последните пет години.
Индустриалните компоненти на S&P 500 са връщали средно около 10% годишно през последните пет години. S&P 500 и Dow Jones Industrial Average са донесли на инвеститорите около 14% на година. Потребителските дискреционни компоненти на S&P 500 печелят средно около 17% годишно на инвеститорите.
С Tesla индустрията може да вдигне още един процент възвръщаемостта си. Не забравяйте, че S&P е система с претеглена пазарна капитализация. По-големите акции представляват по-голямата част от индекса. В случай на потребителски дискреционни имена, един от най-големите изпълнители е Amazon.com (AMZN). Той е връщал на инвеститорите средно 43% през последните пет години.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка, или продажба на акции и други активи.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 280.10 | ▲0.52% |
Ethereum | 3 434.40 | ▲1.09% |
Ripple | 1.48 | ▲0.80% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |