Снимка: Pixabay
Що се отнася до нарастващия пазар на луксозни електрически автомобили (EV), Tesla (NASDAQ:TSLA) получава цялата любов на Уолстрийт и съвсем основателно. Илон Мъск и компания са станали пионери в космоса, доминират в космоса и продължават да създават най-добрите и най-желаните автомобили на пазара. Но на този пазар, където Tesla традиционно доминира, е време да започнем да проявяваме любов към развиващия се луксозен производител на EV, наречен Fisker, който става публичен чрез обратно сливане с акциите на Spartan Energy Acquisition Corp (NASDAQ:SPAQ), коментира анализатирът Люк Ланго от InvestorPlace Markets.
Причината да обичате Fisker, а покрай нея и SPAQ акциите, е проста.
Производителят на EV има достатъчно талант и опит, компанията е оглавена от Хенрик Фискер, който е легенда, що се отнася до луксозния автомобилен дизайн, за да се появи реално като жизнеспособна конкурентна заплаха за Tesla в процъфтяващото и скоро огромно луксозно EV пространство.
Fisker ли е убиецът на Tesla? Не. Ни най-малко.
Но Tesla няма да избяга с целия луксозен EV пазар сама по себе си. Tesla ще бъде лидер. Fisker ще бъде надеждна втора цигулка.
Очакваната пазарна капитализация на Fisker днес се основава на цената на SPAQ акциите? Около 4 милиарда долара. Пазарната капитализация на Tesla? Почти 400 милиарда долара.
Излишно е да се казва, че SPAQ акциите имат огромен дългосрочен потенциал за растеж на фона на EV бума през 2020-те години.
Ето един по-задълбочен поглед.
EV е бъдещето
През 2020 г. няма да има по-големи сътресения от електрификацията на автомобилния транспорт.
През 2019 г. в света са продадени около 64.3 милиона нови леки автомобили. Само 2.3 милиона от тях (или 3.5%) са електрически, което е с 97 500 повече от 2013 г. (0.15%).
Очевидно е, че промяната към EV вече е започнала. Тя ще се ускори тепърва през 20-те години на 21 век.
Търсенето се променя, тъй като повече от 80% от потенциалните купувачи на автомобили днес искат да имат EV. Законите се променят, тъй като Калифорния току-що забрани продажбата на газови автомобили след 2035 г. Технологията се подобрява и от 2011 г. насам средният обхват на EV се е увеличил със 140%. Разходите падат, а средните цени на EV са спаднали с 70% от 2010 г. насам. Предложението се разгръща, тъй като всеки производител на автомобили в света прави пълен блиц в категорията EV.
Бъдещето не може да бъде по-ясно.
EV са на прага на унищожаването на многотрилионния автомобилен пазар и ще станат глобално повсеместни през следващите две десетилетия.
Там, където има разрив, има и възможност.
Разбира се, всички големи производители на автомобили ще пуснат нови EV и ще се опитат да се справят с времето. Но те бяха тромово бавни в това и през цялото време, което губеха да решават дали EV са бъдещето, се появиха нови автомобилни марки, ангажирани със 100% EV бъдеще, готови бързо да откраднат дял от тези автомобилни пазарни титуляри.
Вижте Tesla, NIO (NYSE:NIO), Workhorse (NASDAQ:WKHS), Xpeng (NYSE:XPEV) и други подобни.
Точно сега трябва да добавите акциите на Fisker и SPAQ към този списък.
Fisker Ocean е реална сделка
Fisker не е просто друг обещаващ производител на EV със смела визия и малък шанс за успех.
Компанията се ръководи от Хенрик Фискер, човек, чиято репутация е несравнима с пазара на луксозни автомобили. В края на краищата неговият блестящ ум стои зад дизайна на много от най-емблематичните луксозни автомобили в света, като Aston Martin DB9, Aston Martin Vantage, BMW Z8 и BMW X5.
Като се има предвид неговият опит, когато Хенрик проектира колата, светът обръща внимание на това.
През последните няколко години Хенрик е прекарал цялото си време и усилия в разработването на Fisker Ocean, която, когато стартира през четвъртото тримесечие на 2022 г., ще бъде легитимен конкурент на Tesla Model X и Y по отношение на производителността, дизайна и функциите.
Fisker Ocean предлага най-доброто шофиране на пазара до близо 500 километра (което до голяма степен съответства на основните версии на Model X и Y).
Той също така предлага задвижване на четирите колела за офроуд, много конски сили, под 3 секунди от 0 до 100 километра в час, голям цифров дисплей, оборудван с най-модерната софтуерна платформа за превозни средства и много естетичен, футуристичен външен дизайн (всички тези характеристики са сравними с Tesla Model X и Y).
Разбира се, това е по-малко по отношение на товарното пространство (14 кубически метра със спуснати седалки, срещу близо 20 кубически метра за Model X и Y) и мястото за сядане (5-местен модел, спрямо опциите за 7-местни Model X и Y) . Но Ocean компенсира тези недостатъци с помощта на вградения слънчев панел на покрива (което ще позволи автоматично зареждане по време на движение и по този начин ще доведе до увеличаване на обхвата на движение) и напълно „веганския“ интериор (целият интериор е изработен от рециклируеми материали).
По този начин, по отношение на техническите характеристики и естетиката, Ocean е доста близо до съперниците си – Model X и Model Y на Tesla.
И все пак Ocean ще се продава само за 37 500 долара – доста под базовата цена от 50 000 долара за Model Y и 80 000 долара за Model X. След данъчни кредити тази цена пада до около 30 000 долара, което го изравнява с повечето средни луксозни джипове с газово захранване (и под много от тях).
Излишно е да се казва, че ако Fisker пусне Ocean на пазара в тази ценова точка от 37.5000 долара, това ще бъде пълна промяна в играта за луксозния EV пазар и огромен катализатор за растежа на SPAQ акциите.
Изпълнителната пътна карта е без риск
Разбира се, това е огромно „ако“. Има голям риск от изпълнение, когато става въпрос за преоразмеряване на производството за нова кола, особено за компания, която все още не е произвела нито един автомобил, като Fisker.
Освен това, както мнозина знаят, това не е първото нахлуване на Хенрик Фискер в EV пространството. Първата му кола, електрическият спортен автомобил Karma, чиито клиенти сна Джъстин Бийбър и Ал Гор, се оказа провал, след като доставчикът на батерии на компанията фалира.
Но затова Fisker се стреми този път да възложи цялото производство на аутсорсинг чрез Volkswagen – най-големият производител на автомобили в света. По този начин Fisker значително намалява риска от изпълнение, доверието в доставчиците на батерии, капиталовите изисквания, производствените разходи и скоростта на пускане на пазара.
Освен това партньорството ще позволи на Fisker да се съсредоточи върху дизайна и софтуера – два компонента, които ще помогнат на компанията да установи и поддържа конкурентно предимство.
Като цяло, макар че все още има голям риск от изпълнение, има и много по-малък риск за Fisker, отколкото за повечето други нововъзникващи производители на електромобили, и това прави SPAQ акциите особено привлекателни сред морето от нажежени EV книжа.
Огромен потенциал за растеж за акциите на Fisker
Не е трудно да се проследи математиката на SPAQ акциите, които печелят огромни печалби.
Ръководството е насочено към 225 000 доставки, 13.2 милиарда долара приходи и 2.8 милиарда долара коригирана EBITDA до 2025 г. Моделирането на Ланго предполага, че тези цели са много изпълними, като се има предвид, че EV пазарът вероятно ще измерва повече от 10 милиона глобални продажби на единици дотогава.
Акциите на Tesla през последната година са имали средно авансово съотношение EV/EBITDA, кратно на близпо 20 пъти. Въз основа на 20-кратния мултипликатор напред, коригираната EBITDA за 2025 г. от 2.8 милиарда долара означава, че стойността на предприятието Fisker през 2024 г. ще бъде 56 милиарда долара.
Текущата стойност на предприятието след отстъпление е близо 1 милиард долара.
Така че SPAQ акциите наистина имат полускъпоценна писта, за да нараснат почти 20 пъти през следващите пет години.
Обобщение на PLUG акциите
Според Ланго, не много акции ще нараснат 20 пъти само през следващите четири години.
Но Fisker би могла, на фона на скока в търсенето на луксозни EV.
Само поради тази причина SPAQ акциите днес трябва да бъдат на радара ви за покупка.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Експерт: Купете акции на PayPal на гребена на вълната на цифровите разплащания
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.09% |
USDJPY | 150.20 | ▼0.67% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.13% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 970.20 | ▲0.05% |
S&P 500 | 6 031.84 | ▲0.03% |
Nasdaq 100 | 20 898.10 | ▲0.04% |
DAX 30 | 19 449.00 | ▼0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 857.60 | ▲0.20% |
Ethereum | 3 565.26 | ▼0.42% |
Ripple | 1.61 | ▲4.24% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.02 | ▲0.28% |
Петрол - брент | 72.80 | ▲0.17% |
Злато | 2 659.88 | ▲0.81% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.86 | ▲0.17% |
Germany Bund 10 Year | 136.15 | ▲0.12% |
UK Long Gilt Future | 95.66 | ▲0.12% |