Снимка: iStock
Малките автомобили никога не са се продавали добре в Съединените щати. ElectraMeccanica (NASDAQ: SOLO) – пионер в електрическите превозни средства, който е в началото на представянето на специално създаден едноместен триколесен електрически автомобил (наречен Solo) на пазара в края на 2020 г., като компанията се надява да промени тази реалност и да продаде куп електромобили (EV) тип триколка през следващите няколко години.
Ако компанията направи това, SOLO акциите могат да се превърнат в пазарен победител с повишение от над 1000%, прогнозира анализаторът Люк Ланго от InvestorPlace Markets. Това ще бъде главно защото оценката на ElectraMeccanica днес е в размер на едва 175 милиона долара (срещу 10+ милиарда долара за традиционни производители на четириколесни EV), коментира още Ланго.
Разбира се, има едно огромно „ако“. В края на краищата, това никога не се е случвало. Малката кола никога не се е продавала добре в Съединените щати.
Но времената се променят и благодарение на фундаментално променящите се демографски и икономически тенденции, колата Solo на ElectraMeccanica има неоспоримата възможност да стане първият основен и широко успешен малък автомобил в Америка.
Разбира се, това също означава, че SOLO акциите имат убедителна възможност да бъдат следващият ви победител на 1000% – и цялото пътуване на блокбъстъра да започне само след няколко месеца.
Нова ера на закупуване на автомобили
Да, вярно е, че малките автомобили никога не са се продавали добре в САЩ – Suzuki в началото на 2010-те години. Toyota Scion iQ през 2015 г. Mercedes Mini Smart Car през 2019 г. Нито се продават широко, нито се продават нови в САЩ днес.
Но това беше в старата ера на закупуване на автомобили, а ние много бързо навлизаме в новата ера на закупуване, където малките електрически автомобили трябва да се продават като топъл хляб.
Тази промяна към нова ера на закупуване на автомобили се основава на промяната в това кой купува автомобили. Демографската група на потенциалните купувачи на автомобили традиционно е доминирана от възрастни хора и семейства, които живеят в просторни крайградски райони, имат значителни доходи и добър кредит и не се интересуват толкова много от опазването на околната среда. Тази тълпа обича, нуждае се и може да си позволи големи, бензинови автомобили.
Демографията на потенциалния купувач на автомобили през 2020 г. ще включва все по-голям брой млади, самотни хора, които живеят в градски квартали, с по-малки доходи и нестабилен кредит, и всички от които са свръх обсебени от изменението на климата – тълпа за които малките, едноместни, евтини електрически автомобили могат да са оптимално решение.
Защо е настъпила промяна в демографията на купувачите на автомобили?
Защото тези млади хора от години бавят купуването на коли. Те разчитаха на споделените пътувания, за да се придвижват. Но новата коронавирусна пандемия разтърси вярата им в споделянето на пътуванията. Това се случи по същото време, когато покупателната им способност и ангажиментът към екологичността се увеличиха значително.
Какъв е резултатът? Младите потребители най-накрая навлизат в автомобилния пазар, толкова много, че те се превръщат в движещата сила на автомобилния пазар в наши дни. Тези млади потребители искат малки коли. Искат евтини коли. Не им трябват джипове. И преди всичко, те искат електрически автомобили.
Кой седи на пресечната точка на всички тези функции? ElectraMeccanica, със своя едноместен електрически автомобил Solo на стойност под 20 000 щатски долара.
Ускоряване на темповете на развитие на бизнеса
Важното е, че ElectraMeccanica е нещо повече от концепция за автомобил Solo. Компанията категорично се противопоставя на пътната си карта за растеж. Това ускорява бизнес инерцията днес и има ясна видимост да пусне тези автомобили на пазара много, много скоро.
По-конкретно, ElectraMeccanica завърши проектирането на автомобила Solo и започна да произвежда автомобили в Китай през август. Очаква се доставките да започнат в края на ноември, началото на декември.
В същото време компанията ElectraMeccanica има три обекта за търговия на дребно на пазарите в САЩ, които имат голям брой потенциални купувачи на лични автомобили: Лос Анджелис, Финикс и Портланд, Орегон. Тези места трябва да спомогнат за повишаване на осведомеността за марката и да осигурят търсенето на единични автомобили през следващите няколко месеца, заедно с нарастващото предлагане.
Освен това ElectraMeccanica е финализирала дизайна на своя Solo комунален автомобил и автопарк, който е модифицирана версия на оригиналния Solo автомобил – специално създаден за доставка на храна, пощенски пратки на крайните пазари. Очаква се тази кола да се появи на пазара в началото на 2021 г., а потенциалът за търговско внедряване тук може да бъде огромен. Това беше предложение за ясна ценностна подкрепа за единично, евтино EV с достатъчно товарно пространство за доставка до доставчици и охранителни компании от последната миля, както и до първите респонденти.
Като цяло, дългосрочната бичи теза за SOLO акциите никога не е била толкова ясна и убедителна и всичко това ще започне да се реализира след по-малко от два месеца.
Огромен потенциал за растеж за акциите на ElectraMeccanica
Книгата за поръчки на ElectraMeccanica в края на 2018 г. включваше повече от 64 000 предварителни поръчки на обща стойност около 2.4 милиарда долара приходи. Много е вероятно до 2030 г. ElectraMeccanica да продава около 50 000 такива единични автомобила годишно.
На цена от 20 000 долара, това означава, че през 2030 г. прогнозираните приходи на ElectraMeccanica ще бъдат 1 милиард долара. Ако приемем 10% оперативна печалба и 20% данъчна ставка, тя трябва да бъде около 80 милиона долара нетна печалба. Средната пазарна стойност кратна на 17 пъти означава пазарна капитализация на ElectraMeccanica от 1.4 милиарда долара до 2029 г.
С текущата цена на SOLO акциите , компанията струва само 175 милиона долара в края на 2020 г.
Тази пазарна капитализация от 1.4 милиарда долара не включва никакви предимства от концепцията на компанията Tofino или концепцията eRoadster. Последната изглежда, че може да се превърне в огромен продавач, като се има предвид, че това е първата EV концепция, която съчетава електрическа технология с дизайна на ретро автомобили.
Като цяло, по този начин SOLO акциите имат потенциал за растеж от над 1000% през следващото десетилетие.
Резултат на SOLO акциите
Историята за дългосрочния растеж на ElectraMeccanica никога не е изглеждала толкова добре. И тази история за растежа, която досега е била едва една визия, е само на два месеца от материализирането в осезаема реалност.
Инвестиционният подтекст е, че SOLO акциите са само на два месеца от старта на огромна, многогодишна възходяща траектория, при която цената на акциите може да нарасне с повече от 1000%.
Така че, ако търсите „следващото голямо нещо“ в EV, то е време да помислите сериозно за SOLO акциите.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
3 акумулаторни батерии за една завладяваща, зараждаща се индустрия
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 700.60 | ▼2.93% |
Ethereum | 2 944.38 | ▼5.55% |
Ripple | 2.64 | ▼8.37% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |