Снимка: Pixabay
Новата коронавирусна пандемия е тежка за всички сектори, но не повече от този на ресторантьорската индустрия. Ситуацията обаче най-накрая се подобрява, тъй като продажбите на дребно в американските ресторанти значително нараснаха през септември. Акциите, които трябва да бъдат закупени в сектора, все още са акции с успешни операции по доставка и износ, коментира Муслим Фарук.
Секторът добави повече от 200 000 работни места през септември. Тъй като предприятията се отварят в различни държави, очаквайте тази тенденция да продължи и през следващите месеци.
Според данните през първите три месеца на пандемията ресторантьорската индустрия е загубила 120 милиарда долара приходи. Броят на случаите на Covid-19 се увеличава постоянно в САЩ, средно 54 000 всеки ден от август насам. Ето защо заплахата от нова вълна на вируса не може да бъде лекомислена.
Ето защо и инвеститорите трябва да се стремят да завладеят акциите на ресторанти, които се чувстват добре в пиковите месеци на пандемията. Нека да разгледаме трите, които се открояват.
BJ’s Restaurants (BJRI)
BJ's Restaurants е калифорнийска верига ресторанти с обекти в повече от 28 щата. Един от уникалните ѝ елементи е, че много ресторанти имат малки пивоварни. Опитът на вечерята в ресторантите ѝ е жизненоважен за бизнеса, който е възпрепятстван от Covid-19. Напоследък обаче компанията се връща с повторното отваряне на своите магазини и ефективна услуга храна за вкъщи.
По този начин 3-месечната възвръщаемост на BJRI акциите спрямо S&P 500 са невероятни 70%.
Второто тримесечие беше разбираемо трудно за компанията според по-широкия пазар. Продажбите и печалбите на акция паднаха съответно с 57.48% и 239.4%. Очаква се обаче ситуацията да се подобри с възобновяването на много от обектите ѝ. През юни компанията обяви, че ще отвори места за хранене в 85% от търговските си обекти.
Освен това компанията има минимален дълг и има 80 милиона долара в брой. Също така тя експериментира с бизнеса си за хранене с комбо вечери/храна за вкъщи и въвеждане на абонамент за бира. Тези събития развълнуваха инвеститорите и затова акциите на компанията се покачиха впечатляващо през последните няколко месеца.
Chipotle Mexican Grill (CMG)
Chipotle Mexican Grill е мексиканска верига ресторанти за бързо хранене, която работи в Северна Америка и Европа. Веригата за бързо хранене Burrito вече се превърна в домакинство в ресторантьорския бизнес.
Подобно на други фирми в сектора, Covid-19 забави развитието ѝ. Инвеститорите обаче продължават да проявяват засилен интерес към компанията, тъй като 6-месечната възвръщаемост на CMG акциите спрямо S&P е 67%.
Черешката на тортата в резултатите от Chipotle през второто тримесечие бяха продажбите на цифрови приходи, които компенсираха слабите продажби в сравними магазини. Цифровите приходи нараснаха с 216.3% на годишна база, което представлява приблизително 61% от общите приходи. Сравнимите продажби на магазини са спаднали с 9.8%, а общите приходи са спаднали с 4.8% в сравнение със същия период на миналата година. В резултат на това разреденият EPS е 29 цента, което е с 91% по-малко в сравнение с предходната година.
Трицифреният ръст на цифровите продажби се дължи на партньорството на компанията с компании като Grubhub (NYSE:GRUB). Освен това мобилното приложение и други канали за онлайн продажби също работеха изключително добре. По този начин оценката на приходите за третото тримесечие е здрава и възлиза на 1.58 милиарда долара, което представлява ръст от 12.6% на годишна база.
С отслабването на ограниченията за блокиране продажбите на сравними магазини трябва значително да се подобрят заедно с цифровите продажби.
Dunkin’ Brands Group (DNKN)
Dunkin' Brands е холдингова група, управляваща ресторанти за бързо хранене и бързо обслужване под водещите марки Dunkin' Donuts и Baskin Robbins. Масачузетската компания има над 20 000 франчайз точки по целия свят. Въпреки опустошителните последици от пандемията, 6-месечната възвръщаемост на DNKN акциите спрямо S&P е 21.7%.
Второто тримесечие беше очаквано тежко за компанията с рязък спад на приходите и печалбата. Приходите са спаднали с 287.4 милиона долара от 359.3 милиона миналата година. Освен това нетната печалба е намаляла до 44 цента на акция от 71 цента на акция преди една година. Освен това компанията затвори значителен брой магазини поради забавянето на темповете на растеж на Covid-19 и се очаква да затвори още 800 магазина през 2020 г.
През третото тримесечие обаче компанията остава в стабилна позиция, тъй като справи добре с управлението на разходите и оперативните разходи, за да ограничи разхода на пари. Междувременно услугата „храна за вкъщи“, съчетана с няколко краткосрочни оферти, спомогна за компенсиране на загубите.
Със съживяването на икономиката компанията планира да преоткрие ресторантите и да открие нови в по-доходоносни райони.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Спад за щатските индекси, петролът губи близо 4% от стойността си
Дж. Поулсън: Призивите на инветситорите за нови стимули са преувеличени
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.79% |
USDJPY | 147.25 | ▲0.13% |
GBPUSD | 1.29 | ▲0.46% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.11% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.41% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 627.80 | ▼1.60% |
S&P 500 | 5 601.88 | ▼0.90% |
Nasdaq 100 | 19 508.40 | ▲0.02% |
DAX 30 | 22 546.20 | ▼1.94% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 81 193.50 | ▲3.47% |
Ethereum | 1 912.92 | ▲2.79% |
Ripple | 2.12 | ▲5.24% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 66.32 | ▲0.87% |
Петрол - брент | 69.64 | ▲0.68% |
Злато | 2 917.32 | ▲1.13% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.12 | ▼0.52% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.16 | ▼0.21% |
Germany Bund 10 Year | 127.06 | ▼0.58% |
UK Long Gilt Future | 92.37 | ▼0.17% |