Снимка: Pixabay
Хората стриймват повече от всякога. И това има смисъл. Новата коронавирусна пандемия принуди значителна част от населението на света да се скрие вкъщи. С толкова много хора по домовете си стрийминг компаниите си живеят живота. Акциите на развлекателните компании растат експоненциално като пряк резултат от тази тенденция, коментира Файзан Фарук.
Но инвестиционният пейзаж може да бъде малко объркващ. Някои компании предлагат чисто игрални стрийминг услуги, докато други са по-разнообразни. Бъдещето обаче е зад стрийминга, а развлекателните компании инвестират сериозно в създаването на съдържание, за да останат една крачка пред конкурентите.
Ето защо всеки ден ще чувате за нова услуга за стрийминг на ново съдържание. Но какво означава това за инвеститора? Струва ли си да продължи напред и сляпо да инвестира трудно спечелените си пари в новородена компания? Или трябва да вложи капитала си в по-стабилна и надеждна инвестиция?
Фарук често се спира на последното. Затова ето списък на трите най-добри развлекателни акции, които според него заслужават внимание.
Netflix (NFLX)
Започваме с може би най-голямата стрийминг компания в света.
Netflix не беше пионер на стрийминг модела, но го усъвършенства. През третото тримесечие на 2020 г. Netflix има 195.15 милиона платени абонати на стрийминг по целия свят, което я прави една от най-големите световни развлекателни компании.
Нека си го кажем: кабелният бизнес е мъртъв. И бъдещето е зад компании като Netflix, които могат да използват силата на съдържанието и да го печелят. Техният успех зависи от последователната стратегия и намирането на точното място в точното време.
Сега, когато компанията постигна такъв зашеметяващ успех, лесно може да се забрави, че Netflix започна да излъчва собствено съдържание през 2007 г. Първият път до там беше огромно предизвикателство за компанията, но тя не се спря до там.
Вместо това инвестира в създаването на ново съдържание, а прогнозните ѝ разходи за 2020 г. възлизат на 17.3 милиарда долара. Разбира се, тази сума се превърна в хит след пандемията, когато Netflix намали разходите си за създаване на съдържание с 10%, но все още харчи много пари, за да привлече потребители. И успехът на оригиналните им серии, като Stranger Things и Orange Is the New Black, е повод за нови абонати. Само през първото тримесечие са регистрирани 16 милиона нови абонати на платформата.
Disney (DIS)
Има няколко имена, които са толкова разпознаваеми по целия свят, колкото Disney. С корени, датиращи от 1923 г., това е една от най-старите и най-успешните американски компании в историята. Успехът ѝ се състои в еволюцията по онова време, когато много медийни компании не можеха да се справят.
Конгломератът също не се плашеше от големи придобивания и сливания, придобивайки ценни IP адреси в процеса. Независимо дали става дума за последната картина „Отмъстителите“ или тематичния парк на Disney, изглежда, че не можете да избягате от компанията, независимо къде живеете.
Една от последните останали граници беше стриймингът. Подобно на Netflix, компанията активно навлезе в тази област с Disney+, ESPN+ и Hulu. Според Фарук, Disney+ е най-интересната от всички, като се има предвид огромната ѝ библиотека.
Това е най-хубавото нещо на Disney. Не е нужно да харчи толкова много за производство на съдържание в сравнение с Netflix. Вече има огромен бюджет, предназначен за съдържание на различни платформи. След като най-новият филм на Disney завърши работата си в касата, той намира нов живот в платформата за стрийминг.
Дори и тогава Disney + харчи между 1.5 милиарда и 1.75 милиарда долара за ново съдържание тази година. Това трябва да продължи да запълва хазната на компанията, като ви помага да се забавлявате по време на пандемия.
Amazon (AMZN)
Когато говорите за такъв огромен конгломерат като Amazon, е трудно да се измъкнете и да посочите само едно нещо, което управлява нейната невероятна оценка. По време на пандемията компанията беше една от големите печалби, тъй като нейният логистичен модел стана обект на завист по целия свят.
Точно като Disney, където и да погледнете, ще откриете, че Amazon е замесена по някакъв начин. Защо развлекателният бизнес трябва да бъде различен? Amazon Prime, програмата за платен абонамент на компанията, в момента има над 150 милиона абонати по целия свят. Не е твърде изтъркано, въпреки че Джеф Безос не би искал дълго да е втора цигулка. Ето защо Amazon разработи стратегия да похарчи 7 милиарда долара за съдържание тази година.
Това означава много нови серии и пълнометражни филми, за да се насладите на тях, докато чакате нещата да се върнат към нормалното. От гледна точка на оценката AMZN акциите никога не са евтини. Но вие получавате много пари за вашия долар, ако инвестирате в компания, така че премийните цени никога не трябва да притесняват инвеститорите.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
9 акции за купуване, за да промените прилива на инвеститорите милениали
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.76% |
USDJPY | 150.76 | ▼1.44% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.84% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.58% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.20% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 864.20 | ▼0.27% |
S&P 500 | 6 017.58 | ▼0.38% |
Nasdaq 100 | 20 801.00 | ▼0.89% |
DAX 30 | 19 321.50 | ▼0.23% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 461.30 | ▲4.94% |
Ethereum | 3 593.62 | ▲8.09% |
Ripple | 1.49 | ▲6.05% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.28 | ▼0.89% |
Петрол - брент | 71.84 | ▼0.81% |
Злато | 2 639.82 | ▲0.30% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.88 | ▲2.11% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.80 | ▲0.47% |
Germany Bund 10 Year | 135.74 | ▲0.23% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |