Снимка: iStock
Авиокомпаниите поскъпнаха толкова силно, заради поредицата от положителни новини за ваксини, че оценките и ценовите им цели вече съвпадат с оценките на анализаторите.
Ако има останали изгодни оферти, това може да е в превозвачите, фокусирани върху силно засегнати области като бизнес и международни пътувания - заедно с някои чуждестранни превозвачи, които работят на все по-консолидирани пазари, включително бразилския Gol Linhas Aereas (тикер: GOL) и Европейския нискобюджетен лидер Ryanair Holdings (RYAAY), според пазарни наблюдатели.
Индексът на NYSE Arca Airline се е повишил с 30% през ноември, нараствайки от надеждата, че ваксините за коронавирус скоро ще бъдат одобрени. Инвеститорите преглеждат скорошния скок на нови случаи и мерки за блокиране, очаквайки, че 2021 г. ще бъде голяма година.
Това е завладяващ разказ. И приближи много акции и оценки до целите на анализаторите. Всъщност, евтините местни превозвачи - са в най-сладкото място на възстановяването - сега се търгуват около средните си оценки през последните пет години и са близо до ценовите цели на анализаторите.
Allegiant Travel (ALGT), например, е най-добрата авиокомпания в САЩ тази година, като е регистрирала спад от едва 9% за първите 11 месеца.
Но при 158 долара на акция, Allegiant сега търгува само с 3% под средната цел на анализаторите от 162.50, според FactSet. Аналитикът на Ramond James Саванти Сит написа тази седмица, че очаква да продължи превъзходството на акциите на Allegiant.
Авиокомпанията е свършила изключителна работа по управление на разходите и капацитета и очаква да върне паричния поток на положителна територия през това тримесечие. Според Сит, тя също вижда по-малко конкурентен натиск на основните пазари за отдих и би трябвало да има възможности да добави самолети към флота си на дълбоко намалени цени.
Но докато Сит поддържа препоръката си за "силна покупка", тя остави целта си за цената при ниво от 155 долара. Сега акциите се търгуват на 13 пъти по-високи печалби за 2022 г., малко над средното им съотношение цена-печалба от 12.5 преди кризата. Повече печалби в акциите ще трябва да дойдат от това множество, което продължава да се покачва и/или авиокомпанията бие силно очакванията.
Други евтини местни превозвачи за свободното време също изглеждат напълно оценени. Southwest Airlines (LUV) се търгува на 16 пъти печалбата си за 2022 г., много над средното си петгодишно подобно съотношение от 12 пъти.
Spirit Airlines (SAVE) също има своите фенове на Уолстрийт, въпреки че донякъде е направена пълна оценка. Тя се търгува при 10 пъти прогнозираната си за 2022 година печалба, в съответствие със средната стойност за пет години. Цената й от 20 долара е точно при средната оценка на анализаторите.
Много от мрежовите оператори с пълен набор от авиоуслуги също изглеждат пълно оценени, тъй като инвеститорите очакват възстановяване в международните и бизнес пътуванията, които са от решаващо значение за печалбите им.
Delta Air Lines (DAL), най-силният оператор с пълна услуга, се търгува на 9 пъти прогнозираните за 2022 година печалби, в съответствие със средното ниво за последните пет години. След голямо рали напоследък акциите се търгуват само с 6% под средната целева цена от 40 долара за брой.
United Airlines Holdings (UAL) може да има дори по-нисък ръст, търгувайки се само с 3% под средната цел от около 42. Освен това се търгува около 10 пъти прогнозираната за 2022 година печалба.
American Airlines Group (AAL) се очаква да отчете слаба печалба от седем цента на акция през 2022 г., което й дава съотношение P/E от 184. American има най-високо легитимирания баланс и е издал много повече капитал от други превозвачи за да повиши ликвидността си, като намали останалите си акции. Акциите му от 12.70 долара също се покачват и сега се търгуват над целите на анализаторите, която е средно 10.60 долара на акция.
Въпреки че в сектора може да няма изгодни оферти, някои от по-интригуващите акции са тези на чуждестранни превозвачи. Бразилският превозвач Gol, например, не е евтин: той се търгува над ценовите цели на анализатора и извлича 29 пъти прогнозните 2022 печалби от 29 цента на акция (въз основа на американските депозитарни разписки).
Но пазарът на Бразилия се възстановява по-бързо от американския, а Gol капитализира. Авиокомпанията е увеличила полетния капацитет с 34% през октомври до 363 полета на ден и е имала коефициент на натоварване 78% (отнасящ се до процента на местата с билетирани пътници).
Стивън Трент от Citigroup поддържа покупка на акциите тази седмица, като пише, че Gol „изглежда добре позициониран да излезе от пандемията на солидна конкурентна основа“. Той поддържа целта от 10 долара за акциите, което предполага печалби от 18% от последните цени около 8.44 долара.
Ryanair Holdings (RYAAY), водещият нискотарифен превозвач в Европа, също е с богати цени, но изглежда добре позициониран. Очаква се авиокомпанията да спечели 6.75 на акция през 2022 г., което ще й даде P/E при 15.
Но европейският пазар се консолидира, тъй като много превозвачи намаляват капацитета или излизат от бизнеса. Norwegian Air Shuttle подаде молба за еквивалент на защита срещу фалит тази седмица, последният превозвач, който стана жертва на коронавирусната криза. Други европейски превозвачи, които са се провалили или редуцирали рязко, включват Virgin Atlantic, SunExpress Deutschland, Flybe и Alitalia.
Ryanair е добре капитализиран и вероятно ще спечели дял от други превозвачи при възстановяване. Това оправдава поне част от неговата премия за акции - макар че дали може да се повиши от тук, ще зависи от задържане на вируса, който е извън контрола на базирания в Ирландия превозвач.
Още по темата:
3 акции на авиокомпании, които ще се изстрелят
Някои авиокомпании въвеждат „полети до никъде“ и хората си плащат за тях
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.19% |
USDJPY | 157.61 | ▼0.10% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.26% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.12% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 583.80 | ▼0.29% |
S&P 500 | 6 077.58 | ▼0.29% |
Nasdaq 100 | 21 947.20 | ▼0.26% |
DAX 30 | 20 101.50 | ▲0.13% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 916.00 | ▲1.30% |
Ethereum | 3 417.26 | ▲2.58% |
Ripple | 2.21 | ▲2.56% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.16 | ▲0.70% |
Петрол - брент | 73.36 | ▲0.69% |
Злато | 2 629.72 | ▼0.11% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.88 | ▼0.20% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.48 | ▼0.15% |
Germany Bund 10 Year | 133.02 | ▼0.50% |
UK Long Gilt Future | 91.82 | ▼0.31% |