Снимка: Pixabay
Новият коронавирус усложни живота на много акционери. Въпреки че може би никоя друга група не е била засегната толкова силно, колкото туристическите ценни книжа, коментира Брет Кенуел от InvestorPlace.
За съжаление, това има смисъл. Индустриалните предприятия са засегнати, но групата все още има продуктите и услугите, от които се нуждае светът. В много технологични акции се наблюдава значително увеличение на търсенето. В други отрасли търсенето беше изключено за няколко месеца и след това се върна в края на годината.
С други думи, Covid-19 е еднократно събитие за много компании и катализатор за други, въпреки че причинява хаос в света. Когато става въпрос за пътуване, обаче, нито едно от тези наблюдения не е вярно.
Почти мигновено туристическите акции бяха продадени, тъй като обществеността опъна юздите на пътуването. Командировките вече не бяха необходими благодарение на Zoom Video (NASDAQ:ZM), DocuSign (NASDAQ:DOCU) и Slack (NYSE:WORK). Пътуванията за забавление вече не са безопасни и в някои случаи са дори забранени.
Търсенето до известна степен се е върнало, но вече не е това, което беше преди. Въпреки това, туристическите книжа започват да се съживяват сега, когато има няколко ваксини в процес.
Нека да разгледаме седемте туристически акции за закупуване през 2021 г.
Boeing (BA)
Ако този списък беше излязъл преди няколко седмици, акциите на Boeing щяха да изглеждат така, сякаш са на прага на пълно разпадане. Ще се преместим няколко седмици напред и акциите ще литнат – буквално.
737 MAX е заземен от доста време, тъй като компанията работи върху проблеми на самолета. Той е този, който е видял няколко катастрофи в чужбина и като следствие е бил заземен по целия свят.
Това е и причината, която смаза акциите на Boeing от високите им стойности от около 435 долара през първото тримесечие на 2019 г. Дъното обаче не беше ударено, докато не се появи коронавирусът.
След като това се случи, ситуацията стана твърде тежка за Boeing. Нейният 737 MAX беше най-продаваният самолет. Така че фактът, че той стана токсичен в общественото око, създаде проблем за Boeing. Но търсенето на пътувания, и следователно търсенето на нови самолети от авиокомпаниите, наистина смаза бизнеса им.
Уви, светът в крайна сметка ще се върне към пътуващо състояние и по този начин ще се върне и търсенето на въздушен транспорт. Няма да смените двучасовия полет с 19-часово пътуване с влак през американските равнини. Или да отидете на едноседмично пътуване през Атлантическия океан вместо шестчасов полет от Ню Йорк до Лондон.
Самолетните полети ще се върнат, а с тях и Boeing. Той има почти дуопол на пазара с Airbus. Също така, нейният 737 MAX току-що получи зелена светлина от Федерална авиационна администрация на САЩ. Ситуацията с Boeing се подобрява с приближаването на 2021 г.
Uber (UBER)
Подобно на другите в този списък, Uber получи сериозен удар от коронавируса. С по-малко трафик на летището, имаше по-малко пътувания до града. С падането на туризма има по-малко пътувания с кола, а със затварянето на офисите по света много служители работят от дома си.
За щастие компанията има свое собствено подразделение UberEats, но това не е особено доходоносно към крайната печалба.
Въпреки това, подобно на Boeing, ще видим завръщането на клиента, който приветства пътуването.
Убер се превърна в предмет/действие, за разлика от Googling или Band-Aid. Когато това се случи, най-често марката има сериозна устойчивост. Това наруши начина, по който действаме, и няма да се промени в дългосрочен план поради Covid-19.
Неотдавнашното решение на Prop 22 в Калифорния също донесе огромна победа за компании като Uber. В резултат на тях няма да им се наложи да категоризират шофьорите като наети работници, което ще помогне да се запази спестовността на операциите.
През последното тримесечие общите приходи на компанията са намалели с 20%. Въпреки това, 125% увеличение на приходите от доставка помогна да се компенсира 53% спад в мобилните приходи. В момента бизнесът на Uber се бори, докато цената на акциите ѝ се увеличава, тъй като инвеститорите се фокусират върху бъдещето.
Що се отнася до коригираната рентабилност на EBITDA, ръководството заяви, че е уверено, че ще достигне до края на 2021 г.
Southwest Airlines (LUV)
Смята се, че Southwest Airlines има най-добрите финансови резултати в авиационното пространство и това име инвеститорите трябва да имат на радара си.
Що се отнася до въздушния транспорт, Southwest е една от най-печелившите туристически компании в групата. Акциите паднаха „само“ с 19% през последните 12 месеца и с 13.4% през текущата година. Това да не би да е шега? Невероятно добри резултати, като се има предвид, че приходите на повечето авиокомпании са спаднали с 90% през второто тримесечие.
За сравнение, от големите авиокомпании, следващият най-добър изпълнител на тези места е намалял съответно с 33% и 34.5%. Това превишение най-вероятно идва от финансовите резултати. В последния си отчет за приходите ръководството каза: „Имаме силна ликвидност, с парични и краткосрочни инвестиции от 14.5 милиарда долара към 30 юни 2020 г. – единственият инвестиционен кредитен рейтинг в американската авиокомпания и от трите агенции.“
В резултат на това инвеститорите, които се фокусират върху туристическите промоции, трябва да следят авиокомпаниите. В крайна сметка търсенето ще се върне и тези имена ще се завърнат с двойна сила.
Delta Air Lines (DAL)
Любопитни ли сте коя авиокомпания е следващият най-добър избоор след Southwest? Да, това е Delta Air Lines.
Докато представянето на акциите изостава от това на Southwest през последната една година, все още води със значителна разлика от останалата част от групата. Тази група се състои от петте най-големи американски авиокомпании.
Ако Delta е намаляла с 33% през последните 12 месеца, следващият най-добър представител е намалял с 46%. На годишна база разликата е също толкова значителна. Delta е намаляла с 35% през периода, докато следващата по големина акция, Spirit Airlines (NYSE:SAVE), е спаднала с 49%.
Пазарът говори и това, което казва, е ясно: оценява качеството.
Delta и Southwest очевидно видяха, че техните книжа са погребани. Това не е тайна и не е изненадващо. Когато инвестиционните долари започват да се връщат, най-очуканите имена могат да скочат най-високо.
Но може би си струва да се съсредоточим и върху качеството, тъй като LUV и DAL вероятно ще се отдръпнат много, но възстановяването няма да бъде права линия, коментира Кенуел.
Penn National Gaming (PENN)
Когато става въпрос за туристически книжа, Penn National Gaming не сред първите, за които се сещате. Компанията обаче работи в ключова туристическа дестинация – казината.
Компанията управлява повече от 40 казина и състезателни писти в Северна Америка. Много операции са под холивудското име, но активите включват още Greektown Casino-Hotel, Tropicana Las Vegas, The M Resort, Margaritaville Resort Casino и други.
Penn обаче трябва да бъде на радара на инвеститорите по две причини: пандемичното отскачане на играта и диверсификацията на онлайн приходите, коментира Кенуел.
Първият катализатор е очевиден. Покачването на трафика на пътуването ще доведе до покачване на казино трафика. Колкото повече хора идват във Вегас или прекарват уикенда в местно казино, толкова по-добре за Penn и индустрията.
Въпреки това, цифровата трансформация на компанията не може да бъде пренебрегната. По-рано тази година Penn направи забележителен залог върху Barstool Sports. Това ще помогне за увеличаване на приходите, но също така ще даде възможност на Penn да влезе в букмейкърския онлайн бизнес. Тази единица има вековен потенциал за растеж, тъй като все повече щати легализират не само спортния онлайн хазарт, но и онлайн хазарта като цяло.
Въпреки че сделката се състоя в лошо време и Penn остана в ситуация на страх от ликвидност по-рано тази година, ръководството предприе големи стъпки, за да укрепи баланса. С ликвидността на събитията извън масата и с дългосрочен потенциал за растеж, Penn е една от туристическите акции, които да държите на прицел.
Airbnb (ABNB)
Това е интересно IPO за наблюдение, тъй като Airbnb съобщава, че се оглежда за дебюта си на публичните пазари през декември.
Не само, че това беше дългоочаквано публично IPO, но също като Uber, Airbnb стана нещо като предмет/действие. Въпреки неравната туристическа индустрия в момента, се очаква това IPO да има силно търсене. Ако не, тогава може да се разглежда като благоприятна възможност.
Последно Airbnb отчете спад на приходите от 18% през третото тримесечие. Този спад на продажбите от 18% обаче е много по-добър от спада от 72% през второто тримесечие. През това тримесечие компанията също трябваше да привлече 2 милиарда долара дълг при високи лихви и да уволни една четвърт от персонала си.
Но има и положителна страна. А тя е последователното подобрение на Airbnb, наблюдавано през второто и третото тримесечие. Другите туристически акции не можаха да се радват на такова подобрение и това е окуражаващо за дългосрочната траектория на компанията. Друг положителен момент е, че Airbnb всъщност реализира печалба през последното тримесечие, като генерира приходи от 219 милиона долара.
Докато клиентите предпочитат да избягват големите градове и да летят до нови дестинации, те все още наемат места по-близо до дома и в по-спокойна среда. За Airbnb това е огромна победа, тъй като може да поддържа бизнеса си в голямо разнообразие от условия.
Нека се надяваме, че това IPO ще е дългосрочен победител, коментира Кенуел.
Expedia (EXPE)
Expedia е малко по-противоречива, когато става въпрос за туристически акции. Подобно на Airbnb и авиокомпаниите, второто тримесечие беше болезнено до рекордна степен. За разлика от Airbnb, обаче, тримесечните ѝ промени не бяха толкова положителни.
През второто тримесечие приходите паднаха с 82% до 566 милиона долара. През последното тримесечие приходите в размер на 1.5 милиарда долара са намалели с 57.7%. Въпреки че е очевидно последователно значително подобрение, спад от над 50% в продажбите е голяма буца, която е трудно да се преглътне.
Въпреки това, акциите вече са се върнали към върховете си от 2020 г. Това е златно доказателство, че фондовият пазар е механизъм, ориентиран към бъдещето. Не му пука, че приходите са спаднали с 50% през тримесечието. Той се интересува от това, какви ще бъдат приходите през първото и второто тримесечие на следващата година. Пазарът се грижи за вида на забавеното търсене, което Expedia ще приложи, след като ваксината се разпространи по целия свят.
Възможно е акциите да са паднат значително до момента в който туризмът бъде възстановен. Според Кенуел обаче при падането Expedia може да бъде добра помощ за инвеститорите. Освен това по-положителните новини за ваксините ще действат като катализатор за това име.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
2 правила за инвестиране през 2021 година от Bank of America
Двама професори откриха как опционните пазари оказват натиск върху акциите
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.12% |
USDJPY | 154.01 | ▼0.25% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.03% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.10% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.18% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 785.30 | ▲0.14% |
S&P 500 | 5 999.16 | ▲0.11% |
Nasdaq 100 | 20 854.80 | ▲0.12% |
DAX 30 | 19 333.00 | ▼0.51% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 595.30 | ▲1.67% |
Ethereum | 3 440.80 | ▲0.88% |
Ripple | 1.44 | ▲2.24% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.10 | ▲0.68% |
Петрол - брент | 72.58 | ▲0.06% |
Злато | 2 628.84 | ▲0.71% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.75 | ▼0.22% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.40 | ▲0.05% |
Germany Bund 10 Year | 135.19 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |