Снимка: Pixabay
Ако сте чели финансовите новини напоследък, вероятно сте виждали заглавия за масовия балон в американските технологични акции. IPO през 2020 г. доведе до рязко покачване на акциите на Airbnb (NASDAQ:ABNB) и донесе големи печалби на инвеститорите. Но тъй като акциите на хотелите се очаква да се представят добре в ерата след Covid-19 през 2021 г. и туристическата индустрия ще започне да се възстановява, това може да представлява заплаха за ABNB акциите, коментира Ставрос Георгиадис от InvestorPlace.
В края на краищата, когато хотели от всички нива на лукс и ценови категории са на разположение, може би пребиваването в апартамента на някого не изглежда толкова привлекателно. В резултат на това инвеститорите може да искат да диверсифицират портфейлите си чрез инвестиции в хотели.
Освен това Airbnb е иновативна компания с огромна пазарна оценка, която просто не може да бъде оправдана, като се разгледат основните показатели. Това е твърде висока цена.
И тъй като сега се обръщаме към три алтернативни хотелиерски акции за закупуване, а не към Airbnb, помислете за тази оферта, взета от неотдавнашната формуляр S-1/A на Airbnb: „Ние понасяме нетни загуби всяка година от самото начало и може да не сме в състояние за постигане на рентабилност.“ Това изявление е смело и прозрачно. Но това също е силен аргумент за избягване на ABNB акциите.
Ето три хотелиерски книжа, които да разгледате като алтернатива на Airbnb:
Booking Holdings (BKNG)
Booking Holdings е единствената компания в този списък с хотелиерски акции, която има пазарна капитализация в сферата на Airbnb. Понастоящем пазарната ѝ капитализация е около 84 милиарда долара (в сравнение с 96 милиарда долара Airbnb), а бета версията (базирана на месечни данни за пет години) е 1.21. На теория това означава, че акциите са по-нестабилни от общия фондов пазар като S&P 500 и трябва да се представят по-добре в силна пазарна среда, точно като тази, която наблюдавахме след срива през март 2020 г.
BKNG акциите обаче подцениха фондовия пазар през 2020 г. с годишна доходност от -0.23%. Компанията е оператор Booking.com, който предлага много места за почивка, от апартаменти и ваканционни къщи до петзвездни луксозни курорти.
При съотношение цена-печалба от 63.24 пъти за 12-месечен период акциите не са изгодна сделка, коментира Георгиадис. Но през 2020 г. и в условията на пандемична криза, единственото тримесечие, което беше голямо разочарование за акциите, беше това, което приключи през март 2020 г.
Ръстът на продажбите за първото тримесечие на 2020 г. е -31.47% в сравнение с четвъртото тримесечие на 2019 г. Нетната печалба за първото тримесечие на 2020 г. е отрицателна на ниво - 699 милиона долара. Но през второто и третото тримесечие на 2020 г. възстановяването на рентабилността и ръстът на продажбите бяха предимно силни.
Ръстът на продажбите през второто и третото тримесечие на 2020 г. е съответно -72.47% и 319.05%. Нетната печалба за второто тримесечие на 2020 г. е 122 милиона долара. През третото тримесечие на 2020 г. нетната печалба възлиза на 801 милиона, или с 556.56% повече.
През годината, в която пътуванията бяха силно засегнати по целия свят, BKNG акциите показаха забележителна устойчивост и вече се върнаха към висока рентабилност.
Choice Hotels International (CHH)
Choice Hotels International има най-ниската пазарна капитализация сред трите хотелиерски акции, споменати в този списък – 5.72 милиарда долара. И подобно на BKNG, тя има отрицателна доходност за 2020 г. от -0.63%.
Това, което е особено положително за CHH акциите, обаче, е, че те имат силна положителна тенденция през последните пет години по ключови показатели, като ръст на продажбите, рентабилност и свободни парични потоци. Оперативните ѝ приходи и оперативните маржове са силни и тези показатели отразяват основния бизнес и неговата ефективност.
Ако една компания не може да има положителен оперативен доход от основната си дейност, както и устойчив оперативен доход, това е отрицателен фактор за оценката. CHH акциите имат стабилна тенденция към нарастване на оперативните приходи.
Що се отнася до CHH акциите, възстановяването на ръста на продажбите през 2020 г. изглежда е започнало едва през третото тримесечие с отчетена цифра от 210.77 милиона долара или ръст на продажбите от 38.91% в сравнение с второто тримесечие на 2020 г. И рентабилността също се е повишила. Нетната печалба от 14.5 милиона долара през третото тримесечие на 2020 г., която се е увеличила с повече от 700% в сравнение с второто тримесечие на 2020 г., може да означава, че най-лошите бизнес условия за компанията могат да приключат през 2020 г.
Освен това ръководството изглежда оптимистично за бъдещето на компанията. Патрик Пасиус, президент и главен изпълнителен директор на Choice Hotels, заяви следното по време на публикуване на резултатите от третото тримесечие на: „Ние вярваме, че стратегията ни за растеж на нашите марки с ограничен набор от услуги в подходящи сегменти и на правилните места, ще ни позволи да продължим да увеличаваме нашия дял на търсенето на пътувания в дългосрочен план.“
MGM Resorts International (MGM)
Трите неща, които са много интересни за MGM акциите, са тяхната бета версия, съотношението цена-печалба и ценообразуването през 2020 г. С бета 2.41 тези акции трябва да бъдат много нестабилни в сравнение с S&P 500, но те ще паднат с почти 8% през 2020 г. Ако икономическата теория беше вярна за тази акция, тогава тя трябваше да надмине по-широкия фондов пазар. Но не е.
След това, разглеждайки 12-месечното съотношение цена-печалба от 11.10 пъти, акциите изглеждат евтини. Текущото съотношение цена-печалба на S&P 500 е 37.23 пъти според Multpl.
2020 г. показа двусмислена история за MGM акциите по отношение на ръста на продажбите и рентабилността. Приходите на компанията през второто тримесечие на 2020 г. паднаха само до 289.81 милиона в сравнение с 2.25 милиарда долара, отчетени през първото тримесечие. Въпреки това, през третото тримесечие на 2020 г. MGM отбеляза огромно подобрение в ръста на продажбите от 1.13 милиарда долара.
Ако разгледаме 2020 г. като година, която е изкривила тенденцията на ключовите финансови показатели за по-голямата част от публичните компании и разгледаме последните четири от пет години за по-обща картина, тогава MGM акциите изглежда дават силни финансови резултати.
На годишна база за периода от 2016 г. до 2019 г. се наблюдава силен ръст на продажбите, стабилен ръст на печалбата на акция и положителни свободни парични потоци. Това показва постоянството на финансовите показатели.
В ерата след Covid-19, както подобряването на търсенето в туристическата индустрия в САЩ, така и подобряването на икономиката като цяло трябва да са от полза за хотелските фондове.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 730.50 | ▼0.27% |
Ethereum | 3 346.93 | ▲0.47% |
Ripple | 1.56 | ▲6.41% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |