Снимка: iStock
Южнокорейската Hyundai Motor Co заяви в петък, че е в ранни преговори с Apple, след като местен оператор заяви, че фирмите обсъждат електрическа кола и сътрудничество за батериите, изпращайки акции на Hyundai нагоре с 25%.
Докладът идва седмици след като Ройтерс съобщи, че Apple продължава напред с технологията за самоуправляващи се автомобили и се стреми да произведе пътническо превозно средство, което може да включва собствена уникална технология на батерията още през 2024 година.
По-рано в петък Korea Economic Daily TV заяви, че производителят на iPhone и Hyundai водят дискусии за разработване на самоуправляващи се електрически превозни средства до 2027 г. и за разработване на батерии в американските фабрики, експлоатирани от Hyundai или свързаната с него Kia Motors Corp. Изпълнителят не цитира източници за своя доклад.
"Apple и Hyundai водят дискусии, но те са на ранен етап и нищо не е решено", заяви Hyundai в изявление, без да каже за какво става въпрос в разговорите.
В регулаторна декларация, издадена по-късно, производителят на автомобили заяви, че "получава искания за сътрудничество за съвместно разработване на автономни електрически превозни средства от различни компании", без да идентифицира нито една от тях. Apple отказа коментар.
Автомобил с марка Apple може да бъде голямо предизвикателство за лидера на пазара на електрически превозни средства (EV) Tesla Inc. Остава неясно кой би сглобил такъв автомобил, но анализатори твърдят, че очакват компанията да разчита на производствен партньор за производството на превозни средства.
„Продължаваме да вярваме силно, че Apple в крайна сметка ще обяви стратегическо партньорство за електромобили през 2021 г., което поставя основите за навлизане в процъфтяващото пространство на електромобилите“, посочват анализаторите на Wedbush в бележка.
Hyundai и Apple вече работят заедно по CarPlay, софтуера на Apple за свързване на iPhone към превозни средства от различни автомобилни производители.
„Има смисъл Apple да възложи на Hyundai производство на автомобили, защото (корейската фирма) е известна с качеството си“, каза Джонг Юн-ву, бивш дизайнер в Hyundai и професор в UNIST в Южна Корея.
"Но не съм сигурен дали е добра стратегия за автомобилните производители да бъдат като Foxconn за Apple, тъй като автомобилните производители са изправени пред рискове от загуба на контрол от страна на технологичните фирми", добави той, позовавайки се на договора за доставки на тайванската компания с Apple за производството на iPhone.
Анализатори заявиха, че Apple може да се интересува от използването на платформата и съоръженията на Hyundai за електрически автомобили, за да намали разходите за разработване и производство на превозни средства.
„Apple може да разглежда Hyundai като идеален партньор, защото що се отнася до наследствените американски производители на автомобили, всички те имат силен съюз, който Apple би искала да избегне“, каза Кевин Йо, анализатор в eBEST Investment & Securities.
"Освен това разходите им за труд (наследствени американски производители) са много по-високи от тези на Hyundai, който често играе важна роля, що се отнася до производството на автомобили."
Връзката с Apple ще бъде основен тласък за автомобилния производител, чиито глобални продажби през миналата година са намалели с повече от 15%, тъй като пандемията ги засегна много силно.
Дългогодишен шампион на конкурентни автомобили с водородни горивни клетки, Hyundai наскоро увеличи залозите на електрическите автомобили с акумулаторни батерии, което беше приветствано от инвеститорите, гледащи скорошния успех на Tesla.
Южнокорейската компания, която доставя батерии от SK Innovation Co Ltd и LG Chem Ltd и други, се очаква да пусне първата си кола, базирана на специализирана платформа за електрически автомобили, известна като E-GMP в началото на тази година.
Hyundai не разполага със специализирани заводи за електрически автомобили в САЩ и може да се наложи да получи съгласие от мощния си съюз в Южна Корея, ако се стреми да изгражда електромобили в чужбина, твърдят анализатори.
Акциите в Hyundai Motor скочиха с 24.8%, достигайки над седемгодишен връх от 255 000 вона, докато производителят на авточасти Hyundai Mobis Co Ltd скочи с близо 30%. Акциите на Kia скочиха с около 14%.
Производителите на батерии също се утвърдиха, като SK Innovation нарасна със 7%. По-широкият пазар на KOSPI се повиши с 2.8%.
Още по темата:
Apple планира собствен електрически автономен автомобил през 2024?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.02 | ▼0.01% |
USDJPY | 155.50 | ▲0.08% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.04% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.10% |
USDCAD | 1.47 | ▲0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 055.70 | ▼0.33% |
S&P 500 | 5 950.92 | ▼0.34% |
Nasdaq 100 | 21 055.90 | ▼0.35% |
DAX 30 | 21 348.50 | ▼1.75% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 012.90 | ▼3.74% |
Ethereum | 2 499.33 | ▼12.80% |
Ripple | 2.28 | ▼11.42% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.92 | ▼0.26% |
Петрол - брент | 76.46 | ▲0.03% |
Злато | 2 784.22 | ▼0.38% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.88 | ▼1.02% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.10 | ▲0.31% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |