Снимка: iStock
Дори и на горещ пазар надали има по-гореща група от акции от тези на SPAC за електрическите превозни средства. SPAC, или компании със специално предназначение, се превърнаха в предпочитан маршрут към публичните пазари миналата година. Редица EV компании се възползваха от новата тенденция, коментира Винс Мартин от InvestorPlace.
Всъщност производителят на камиони Nikola (NASDAQ:NKLA), разработчиците на батерии QuantumScape (NYSE:QS) и микробуси Canoo (NASDAQ:GOEV) затвориха SPAC сливанията през 2020 г. Някои EV играчи се присъединиха към тях.
Други са на път. И историята показва, че SPAC акциите за EV често се покачват в деня на затварянето на сливането и излизат от него, дори ако тези ралита по принцип нямат смисъл.
За инвеститорите, които залагат на продължаването на този модел или търсят места за закупуване на електрически автомобили преди сливането, тук са четирите SPAC акции, които трябва да наглеждате:
Switchback Energy (SBE)
Акциите на Switchback Energy подчертават обещанието и опасността на групата.
Switchback се слива с доставчика на зарядни станции ChargePoint. ChargePoint предлага наистина привлекателен бизнес, пише Мартин в статия миналия месец. Това, което е привлекателно за ChargePoint (и следователно за SBE акциите) е, че компанията играе за растежа на електрическите автомобили – независимо кой ги произвежда.
За разлика от Tesla (NASDAQ:TSLA) или Nio (NYSE:NIO), или дори Nikola и Canoo, инвеститорите не трябва да се притесняват твърде много за избора на победители в все още зараждащата се индустрия. Докато индустрията расте, търсенето на зарядни станции ще расте, а с него ще растат и приходите и печалбите на ChargePoint. Всъщност компанията прогнозира, че може да достигне приходи от 1 милиард долара, когато проникването на електрически автомобили достигне само 3% от автомобилите по пътищата.
Проблемът, както при редица електрически автомобили, е оценката. По прогноза за сливането, бизнесът на ChargePoint се оценява на около 10 милиарда долара, или около 10 пъти над нивото на доходите, което остава след няколко години.
SBE акциите определено имат шанс, коментира Мартин. Но инвеститорите биха могли да се надяват, че скорошното изтегляне ще продължи.
CIIG Merger (CIIC)
CIIG Merger подчертава друг аспект на SPAC: желанието да се дават големи обещания.
Традиционният процес на първично публично предлагане на акции има по-строги правила за оповестяване и прогнози. Сливанията не подлежат на същата задълбочена проверка. И така, частните компании, които обявяват сливане със SPAC, могат да дадат агресивни прогнози, поне в разумни граници.
Arrival, британският производител на микробуси и автобуси, който се сля със CIIG Merger, със сигурност се възползва от това предимство. В презентацията си за сливане Arrival изчислява огромните 14 милиарда долара приходи до 2024 година.
В този контекст прогнозната пазарна капитализация от над 16 милиарда долара едва ли изглежда обременителна. Разбира се, от Arrival могат да бъдат твърде оптимистично настроени. Има дълъг път от нула до 14 милиарда долара. Ако Arrival успее да ги достигне, CIIC акциите ще се окажат твърде евтини. Ако това не се случи, акциите ще изглеждат в ретроспекция като голяма част от EV балона, коментира Мартин.
TPG Pace Beneficial Finance (TPGY)
TPG Pace Beneficial Finance със сигурност избра точното време за сливане с EV представител. След като връзката на компанията с европейския играч на полето за зареждане EVBox беше обявена през декември, TPGY акциите се увеличиха повече от два пъти.
Като се има предвид ралито на SBE акциите, оптимизмът има известен смисъл. EVBox е лидер в Европа и се стреми да използва този опит, като навлезе на северноамериканския пазар. Растежът беше впечатляващ: от 2017 г. до 2019 г. най-горната линия е нараснала повече от четири пъти.
Отново оценката е проблем. Прогнозната пазарна капитализация в момента е около 3.8 милиарда долара. Това е приблизително 14 пъти прогнозираните приходи за 2022 г. от 225 милиона евро. Което вероятно прави TPGY акциите малко по-евтини от SBE, но едва ли са евтини, коментира Мартин.
Forum Merger III (FIII)
FIII акциите не са виждали същата популярност като другите SPAC за електрически превозни средства. Книжата на компанията се търгуват на 14 долара, въпреки обявяването на сливането с Electric Last Mile, която разработва електрически микробуси за доставка за американския пазар.
Може би инвеститорите се страхуват от конкуренцията. ELM се фокусира върху същия пазар като компании като Arrival, Workhorse Group (NASDAQ:WKHS) и много други. Поне засега FIII акциите предполагат, че инвеститорите виждат тези конкуренти по-привлекателни.
Но Electric Last Mile има и интересен случай. Платформата се основава на успешното предлагане на EV ван в Китай. Бившият завод Hummer в Индиана е закупен и преустроен за производство на електрически ванове.
Междувременно по-ниската цена наистина предполага, че FIII акциите имат по-голям потенциал за растеж, ако Electric Last Mile може да бъде победител на своя пазар. Разбира се, това е голямо „ако“, но това е вярно за всички електрически автомобили в момента, коментира Мартин.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 388.70 | ▼0.40% |
Ethereum | 3 345.70 | ▼1.53% |
Ripple | 1.39 | ▼5.26% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |