Снимка: Pixabay
Технологичните ентусиасти, производителите на автомобили и инвеститорите непрестанно говорят за нов иновативен дизайн на батериите, който може да революционизира производството на електрически автомобили (EV), коментира Муслим Фарук. Нарича се квантово стъкло и концепцията е предложена от изследователски екип, ръководен от физикът Джон Гудинаф, специализирал се във физиката на твърдото тяло. Той е и човекът зад вездесъщата литиево-йонна батерия. Съобщава се, че квантовата стъклена батерия може да захрани EV за 1000 мили (близо 1610 километра) и се зарежда само за 60 секунди. Нещо повече, тя не се разгражда в продължение на хиляди цикли. По този начин акциите на компании, разработващи квантово стъкло са предназначени да нараснат значително в близко бъдеще.
Концепцията за квантова стъклена батерия се върти около стъкло с литий или натрий, за да образува електрод в батерията. По данни, тя осигурява три пъти енергията на литиево-йонната батерия и не е нито летлива, нито запалима.
В допълнение, проблемът с растежа на дендритите също отсъства с иновативната концепция.
По този начин технологията вероятно ще разтърси EV индустрията и ще създаде сериозна заплаха за нейните конкуренти. Нека да разгледаме някои от най-добрите акции за квантово стъкло на пазара:
Samsung (SSNLF)
Южнокорейският електронен гигант Samsung не е точно чиста EV игра, но има богат опит в тази област от 2008 г. насам. Компанията разработва автомобилни батерии за EV от няколко години и наскоро разработи уникален дизайн на напълно твърди батерии. Изследователи от Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) представиха своето проучване на нов дизайн на батерията, който има впечатляващ обхват от 500 мили (близо 805 километра).
Литиево-металните аноди обикновено са склонни да причинят развитието на дендрити. За да се справят с този проблем, изследователите предложиха да се използва слой от сребърен въглерод като анод. Изследователският екип смята, че този слой може да поддържа много по-голям капацитет, безопасност и живот на батерията.
Батерията ще позволи на EV да пътува до 500 мили с едно зареждане и включва цикъл от над 1000 зареждания. По този начин акциите на Samsung ще станат още по-голям играч в сферата на EV със своя дизайн на батерията в твърдо състояние.
QuantumScape (QS)
Стартъп за нова батерия на QuantumScape, подкрепян от Бил Гейтс, имаше звездна 2020 година. Наскоро завърши обратното сливане със SPAC Kensington Capital Acquisition и обяви пробив в технологията на батериите. Така че QuantumScape е една от най-добрите чисти игри в индустрията за EV батерии, която е нараснала с 40% само миналия месец.
През август главният изпълнителен директор на компанията Джагдип Сингх съобщи за положителните резултати от тестовете за твърдо състояние на батерията на компанията. Той заяви, че това решава повечето от проблемите, свързани с твърдите батерии. Нейната клетка запазва приблизително 80% от капацитета си след 800 цикъла и може да се зарежда с 80% в рамките на 15 минути. Освен това има огромна обемна енергийна плътност, по-голяма от 1000 ват-часа на литър и не е запалима.
Сингх твърди, че основната цел на компанията е да направи разпространението на EV по-масово. С технологията си се надява да изяде пазарния дял на литиево-йонните батерии, като предложи по-добра алтернатива за производителите на автомобили.
Toyota Motors (TM)
Японският глобален автомобилен гигант пристига малко късно за партито на EV, но скоро ще направи своя пробив в индустрията. Докато всички чакат първия масов пазар на EV батерии, плановете ѝ за твърдо състояние са може би по-вълнуващи в момента.
Компанията си партнира с най-големия производител на батерии в света Panasonic (OTCMKTS:PCRFY) в производството на енергийно ефективни твърди батерии. По този начин акциите на Toyota скоро могат да бъдат основен играч в производството на електрически автомобили.
Toyota и Panasonic ще проучат възможността за разработване на призматични елементи и ще съсредоточат вниманието си върху електролити, базирани на сяра. Това ще позволи ефективно прехвърляне на енергия между електродите. В допълнение, литиевите аноди ще бъдат заменени със сребърно-въглероден композит за по-голяма безопасност.
Toyota казва, че производството е на път до 2025 г. и ако може да произвежда тези батерии ефективно, това ще бъде голям скок за индустрията.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
4 SPAC компании за електрически превозни средства, на които им предстои да се слеят
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 079.00 | ▲0.32% |
Ethereum | 3 406.78 | ▲0.28% |
Ripple | 1.45 | ▼1.45% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |