Снимка: Pixabay
Гигантът за видео стрийминг Netflix (NASDAQ:NFLX) отдавна е един от най-добрите изпълнители на Уолстрийт. През последното десетилетие акциите на Netflix са се увеличили с огромните 1790% в сравнение с 200% ръст на индекса S&P 500, коментира Люк Ланго, старши инвестиционен анализатор в InvestorPlace
Някои експерти се притесняват, че след такова огромно рали през 2010 г. NFLX акциите трябва да се отдръпнат през 2020-те.
Но акциите не работят така. Акциите не се управляват от оптика. Те не спират да се изкачват, защото вече са събрали купчина. Вместо това акциите се задвижват от фундаментални фактори, а нажежените до червено акции престават да растат, след като основните фактори започнат да се влошават.
Това няма да се случи скоро за Netflix, коментира Ланго. Вместо това, основите зад NFLX ще останат много здрави през следващото десетилетие.
По-конкретно, три големи фактора доведоха акциите на Netflix до ръст от почти 2000% през 2010-те:
Всичките три растежни фактора ще останат активни през 2020-те години. По този начин разказът за растежа на Netflix ще остане стабилен, а NFLX акциите ще продължат да се покачват, вероятно до над 1000 долара.
Ето по-задълбочен поглед:
Революцията на Streaming Video-on-Demand (SVOD)
Светът преминава от линейна телевизия към стрийминг, защото първата е тромава, скъпа и неудобна, а втората е гъвкава, евтина и супер удобна.
Този обрат се случва в продължение на около десет години. Но това няма да спре, докато всяко линейно телевизионно семейство в света не пререже кабела и приеме стрийминг телевизия.
Днес сме далеч от тази точка.
Изследванията на Ланго показват, че днес в света има около 400 милиона семейства, използващи SVOD. Това представлява по-малко от 25% от броя на глобалните телевизионни домакинства в света, което представлява около 1.7 милиарда домове.
Очевидно все още има дълга, дълга писта тук, преди стрийминг телевизията да достигне крайната си точка на глобално разпространение.
Според Ланго, броят на домакинства, използващи SVOD, непрекъснато ще се увеличават с повече от 10% до 2025 г. и с над 5% до 2030 г., което в крайна сметка ще доведе до това, че към края на десетилетието в света ще бъде около има милиард домакинства със SVOD – над 2 пъти повече от сегашния брой.
С други думи, индустрията, която Netflix, създаде и доминира днес, ще продължи да расте с много здрави темпове през следващите 10 години, коментира Ланго. Това, разбира се, е страхотна новина за притежателите на акции на Netflix.
Неподражаеми предимства на Netflix в SVOD
Netflix запази ненадминато лидерство на SVOD пазара, тъй като компанията създава най-доброто оригинално съдържание в индустрията от година на година, което привлича нови абонати и задържа старите.
Важно е да се отбележи, че въпреки опасенията от нарастваща конкуренция в лицето на компании като Disney+, HBO Max и други, доминирането на Netflix в създаването на оригинално поточно съдържание се засилва. Nielsen току-що съобщи, че от 10-те най-популярни оригинални стрийминг серии през 2020 г., девет са на Netflix, водени от „Озарк“, „Луцифер“, „Короната“ и „Краля на тигрите“.
Как го прави Netflix?
Мащаб и данни.
Две неща създават добро съдържание. Много пари за привличане на топ таланти и много знания за това, което вашата аудитория иска да гледа. Netflix доминира всяка друга платформа на SVOD и на двата фронта.
Благодарение на многогодишния старт в SVOD пространството, Netflix е натрупала над 200 милиона абонатна база в момент, когато повечето останали в това пространство се борят да прекрачат прага на 30 милиона. По този начин Netflix може да оправдае изразходването на много пари за оригинално съдържание, много по-лесно от други платформи, защото потенциалната възвръщаемост е значително по-висока.
В същото време 200-те милиона подбази на Netflix дават на компанията повече динамични, реални и контекстуализирани данни за предпочитанията за гледане на потребителите по целия свят, отколкото всеки друг медиен гигант. По този начин Netflix може да използва своя метод на производство, базиран на данни, за да създаде по-подходящо съдържание от всеки друг в света.
Тези предимства на мащаба и данните са неподражаеми. Никой няма да се сравни с Netflix по мащаб или фронтове за данни скоро, ако изобщо някога. По този начин Netflix ще продължи да прави най-доброто съдържание в стрийминг телевизията в обозримо бъдеще, което означава, че платформата ще продължи да добавя милиони абонати всеки месец през следващите няколко години.
Отново това е страхотна новина за NFLX.
Скоро ще има увеличение на цените... без разпенване
Стойността на доброто съдържание за Netflix е повече от милион нови потребители всеки месец. Това също означава, че Netflix може да повиши цените.
Netflix многократно е повишила цените през последните няколко години. Средно те повишават цените с около веднъж на всеки две години. Тези скокове на цените не са направили абсолютно нищо с абонатната база. Едва ли някой се притеснява. Абонатите просто се примиряват с това и продължават, защото съдържанието на Netflix е толкова добро, че потребителите не искат да останат без него.
Тази динамика ще продължи и в обозримо бъдеще.
Просто погледнете данните. През 2020 г. девет от първите 10 оригинални телевизионни предавания бяха на Netflix. Потребителите няма да се откажат от цялото това страхотно съдържание, защото цените са се увеличили с 1 долар на месец.
По този начин Netflix ще продължи постепенно да увеличава цените с по 1 долар на месец на всеки две години, без да има значителен отлив. Това е важно, защото повишаването на цените на Netflix означава стотици милиони долари допълнителни приходи без допълнителни разходи. Всяко увеличение на цените е изключително добавка към маржа.
По този начин, като цяло, динамиката на устойчивия растеж на приходите и устойчивото разширяване на маржовете, които подкрепиха ралито на NFLX акциите през последното десетилетие, ще продължи и през следващото десетилетие.
Същността на NFLX акциите
Акциите на Netflix бяха едни от най-големите победители на фондовия пазар през 2010 г. поради три силни фундаментални фактора. И трите основни фактора ще останат активни през 2020-те години. По този начин, нажежените NFLX акции трябва да останат нажежени до червено и през това десетилетие.
Единствената грижа? Оценката. Но дори и тогава цифрите от изследването на Ланго говорят за това, че акциите на Netflix – ако приемем, че те могат да стигнат до 500 милиона абонати, за повишаване на цените до 15 долара на месец и да работят с оперативните маржове на около 30% – ще струват 1000 долара в не много далечно бъдеще.
Със силни основни показатели и разумна оценка, NFLX акциите са в отлична позиция да останат една от най-ярките звезди на Уолстрийт, коментира Ланго.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Космическите акции продължават да летят високо
Джак Ма накара акциите Alibaba да поскъпнат с 5% след видеообръщение
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.38% |
USDJPY | 155.99 | ▲0.37% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.36% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.35% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 152.00 | ▲0.03% |
S&P 500 | 6 019.38 | ▼0.01% |
Nasdaq 100 | 21 159.90 | ▼0.03% |
DAX 30 | 19 293.20 | ▲1.23% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 90 624.20 | ▲0.07% |
Ethereum | 3 206.17 | ▲0.42% |
Ripple | 0.71 | ▲2.33% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.96 | ▲0.15% |
Петрол - брент | 72.00 | ▲0.01% |
Злато | 2 552.48 | ▼0.74% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.88 | ▼0.49% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.26 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 131.70 | ▲0.12% |
UK Long Gilt Future | 93.16 | ▼0.08% |