Снимка: Pixabay
Музикалният стрийминг гигант Spotify (NYSE:SPOT) тази седмица съобщи за непълни числа от четвъртото тримесечие, които включват и равнодушно ръководство за 2021 г. Реакцията на Уолстрийт доведе до увеличение на SPOT акциите с около 10%, коментира Люк Ланго, старши инвестиционен анализатор в InvestorPlace.
Докато приходите на Spotify не бяха добри, общата картина на компанията остава много положителна.
Това означава, че Spotify продължава да прави нещата правилно, за да се позиционира, да доминира музикалния стрийминг пейзаж в мащаб и в крайна сметка да се превърне в ненадминат „Netflix на музиката“.
Това включва интегриране с всеки основен аудио хардуерен продукт в света, изграждане на стабилно портфолио от завладяващи оригинални подкасти, стартиране на двустранен пазар за стимулиране на артистите да се придържат към екосистемата на Spotify и използване на промоционални схеми за ценообразуване, за да грабнат пазарния дял в нововъзникващите глобални пазари.
Разбира се, икономиката днес не е много добра. Подобно на икономиката на Netflix преди пет години. Но мащабът коригира икономиката на Netflix и сега компанията има много потребители и е изключително печеливша. Същото може да се каже и за Spotify.
Според Ланго, трябва да се игнорират слабите резултати от печалбата и да се закупят SPOT акции при спад сега. Но това трябва да се направи само след като се появи техническа поддръжка.
Ето един по-задълбочен поглед.
SPOT акции: слаба печалба от четвъртото тримесечие и по-слабо лидерство
Докладът на Spotify за приходите за четвъртото тримесечие не беше добър.
Имаше и положителни моменти. Компанията добави рекордните 25 милиона месечни активни потребители през това тримесечие. Потребителите с премиум абонамент са се увеличили с 24% на годишна база. Подкрепата на единицата за множествен достъп (MAU) е нараснала с 30%. Брутната печалба се е увеличила с 90 базисни пункта.
Но същите негативи продължават да се появяват и в тези отчети за приходите. Това означава, че средният месечен приход на премиум абонат е намалял с 8% на годишна база, претеглени от такива промоционални планове като Family, Duo и Mini. Това доведе до ръст на MAU за тримесечието от 27%, а ръстът на приходите е „само“ 17%.
Междувременно Spotify трябва да похарчи мило и драго за съдържанието, продукта и маркетинга, за да поддържа по-голямата си траектория на растеж на потребителите. Нивото на оперативните разходи през четвъртото тримесечие е 27% – почти същото като през предходното тримесечие, въпреки ръста на приходите от 17%. С други думи, Spotify все още трябва да се възползва от икономиите от мащаба и да постигне значителен положителен оперативен ливъридж.
Още по-лошо, ръководството беше слабо. Ръководството на Spotify като цяло смята, че пандемия побутна търсенето напред, и затова залага на значително забавяне на растежа на абонатите през четвъртото тримесечие, без значително увеличаване на печалбата.
Като цяло, това просто не беше добър отчет за приходите от Spotify. Логично е, че SPOT акциите се търгуват според новините.
Общата картина остава положителна
С намаляването на мащаба общата картина тук остава положителна и Spotify прави всичко възможно, за да коригира краткосрочните си насрещни ветрове през следващите няколко години.
По-конкретно, Spotify продължава да изгражда много силно портфолио от завладяващи оригинални подкасти. Компанията вече има 2.2 милиона подкасти на платформата си (в сравнение с 1.9 милиона през последното тримесечие), а 25% от нейните MAU се занимават с това съдържание на подкасти. Колкото по-голямо (и по-добро) е това портфолио от оригинално съдържание, толкова по-вероятно е Spotify да се различава от другите платформи за стрийминг на музика и да спечели нови абонати (като същевременно запази старите).
Spotify също се интегрира с всички аудио хардуерни продукти в света. През това тримесечие компанията стартира разширена поддръжка за подкасти на свързаните устройства на Google и Alexa и ги интегрира с конзолите PlayStation 5 и Xbox Series X/s. Навсякъде, където можете да възпроизвеждате музика, има приложението Spotify.
Освен това Spotify продължава да разраства своя двустранен пазар, за да привлича артисти, които да спонсорират, популяризират и публикуват тяхното съдържание в приложението Spotify, като същевременно използва иновативни схеми за ценови отстъпки, за да спечелят потребители на развиващите се пазари (като Mini в Индия).
Като цяло Spotify прави всичко правилно, коментира Ланго. В дългосрочен план тази компания действа като повсеместна доминираща платформа за стрийминг на музика. Това е наистина Netflix на музиката в процеса на създаване.
И подобно на Netflix в процеса си на изграждане, Spotify скоро ще се възползва от икономиите от мащаба, които ще коригират всичките ѝ краткосрочни икономически насрещни ветрове.
Голям потенциал за растеж
Spotify има два големи проблема днес: спад в средния доход на потребител и бавен марж.
И двата проблема ще бъдат решени скоро, според Ланго.
Колкото повече съдържание придобива Spotify, толкова по-диференцирана и ценна ще бъде платформата ѝ за потребителите. Достатъчно скоро цената няма да бъде причината, поради която потребителите избират Spotify, а ще бъдат качеството и съдържанието. В този момент Spotify ще престане да разчита толкова много на плановете за промоционални цени, за да стимулира растежа на абонатите, а вместо това всъщност ще се насочи към по-високи цени (почти като Netflix). Така че в дългосрочен план средният доход на потребител ще промени курса и ще се насочи нагоре.
Когато това се случи, маржът на Spotify също ще нарасне. Това е така, защото: 1) увеличението на цените е 100% маржин добавка и 2) увеличението ще доведе до положителен оперативен лост, тъй като голяма част от разходите за съдържание на Spotify са фиксирани, коментира Ланго.
С други думи, Spotify наистина върви по стъпките на Netflix.
Изградете страхотна платформа, като харчите много пари за платформата, придобиването на потребители и съдържанието. Създайте невероятна екосистема, която абонатите няма да напуснат, дори ако увеличите цените. Повишаване на цените. Нека икономиите от мащаба стартират. Гледайте как печалбата започва да расте.
Съответно, дългосрочната прогноза за SPOT акциите остава много положителна, според Ланго.
Същността на SPOT акциите
Разбираемо е защо SPOT акциите падат след отчета за приходите. Цифрите не бяха добри и като цяло подчертаха, че тази компания има някои големи икономически проблеми.
Но иновациите на Spotify днес я поставят в позиция на сила за справяне с тези икономически проблеми в близко бъдеще.
Така че краткосрочната слабост на SPOT акциите не е нищо повече от дългосрочна възможност. Това е наистина Netflix на музиката.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Търсите да купувате на спада? Ето 19 силни имена...
М. Кюбан: Предизвиканата от Reddit мания за търговия все още не е завършила
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 915.60 | ▼0.88% |
Ethereum | 3 318.56 | ▼2.33% |
Ripple | 1.35 | ▼7.85% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |