Снимка: iStock
Някога електрическата транспортна компания Hyliion (NYSE:HYLN) беше любимка на Уолстрийт. Инвеститорите бяха изумени от пробивната технология на компанията за възобновяем природен газ (или RFG) и нейния потенциал да се справят с недостатъците на електрическите и водородните технологии в транспорта на дълги разстояния. От юни до септември 2020 г. HYLN акциите скочиха от 10 на 55 долара, коментира Люк Ланго, старши инвестиционен анализатор в InvestorPlace.
После шумът утихна. HYLN акциите се сринаха до 15 долара през последните пет месеца.
Защо?
До голяма степен поради забележителната липса на реклама от компанията, в същото време бяха направени огромни крачки както в областта на свързаните батерии, така и в областта на водородните технологии.
Тази комбинация накара инвеститорите да се замислят за мястото на RNG в бъдещето на чистата енергия и дали Hyliion ще бъде голям играч в електрифицирането на автопарковете.
Въпреки това, Hyliion току-що обяви модул за батерии от следващо поколение, което като цяло означава, че технологията RNG напредва. Това означава и че електрическите задвижвания на Hyliion имат значителни предимства пред остарелите EV задвижвания.
Това голямо съобщение може да бъде онова, от което се нуждаят сънливите акции на Hyliion, за да се „събудят“ и да се върнат обратно към върховете от 50 долара.
Ето един по-задълбочен поглед.
HYLN акциите: традиционните възобновяеми енергийни източници не са на върха в товарните превози
Първо, нека да разгледаме основната теза на бика за акциите на Hyliion. Всичко започва с говорене за недостатъците на вградената батерия и водородната технология в транспорта на дълги разстояния.
Електрическите превозни средства с батерии имат проблеми с обхвата, разходите и инфраструктурата. Те могат да изминат само няколкостотин мили с едно зареждане, движат се с около 7 долара за еквивалент в дизелов галон (срещу 3 долара за галон за дизелови камиони) и има по-малко от 10 станции за зареждане на електрически камиони клас 6-8 в Северна Америка.
Водородните камиони се справят по-добре с обхвата на полета. Тъй като водородът е супер лек, водородните горивни клетки могат да бъдат супер плътни. И така, водородните камиони могат да пътуват много по-далеч с едно „зареждане“. Но водородните камиони все още имат проблеми с разходите и инфраструктурата. Има и по-малко от 10 бензиностанции за камиони с водород от клас 6-8 в Северна Америка, а водородът струва около 12 долара за еквивалента на дизелов галон.
Така че, докато транспортната индустрия трябва да стане зелена, традиционните възобновяеми енергийни източници все още не са готови за значителна декарбонизация на индустрията.
За щастие има още един, изцяло пренебрегван и привидно неинтуитивен възобновяем енергиен източник, който е готов незабавно и рентабилно да декарбонизира автомобилната индустрия – и тази, която отличава Hyliion от останалите играчи в това пространство.
Възобновяемият природен газ ли е следващото голямо нещо?
Когато става въпрос за случая с бика Hyliion, става въпрос за RNG.
RNG е природен газ, получен само от животински, промишлени и хранителни отпадъци, а не от изкопаеми горива. Разбира се, това означава, че RNG все още отделя CO2 в процеса на изгаряне на природен газ (не е много добре за околната среда). Но това също означава, че RNG улавя и използва метан в традиционно богати на метан отпадъци и следователно предотвратява изхвърлянето на този метан (наистина полезен за околната среда).
Метанът се счита за много, много по-лош от гледна точка на глобалното изменение на климата, отколкото CO2, главно защото първият по-добре абсорбира топлината. Следователно, като процес, който увеличава емисиите на CO2, но едновременно с това намалява емисиите на метан, RNG се счита за нетно въглеродно отрицателен и в крайна сметка голяма „победа“ за околната среда... точно като вградените батерии и водорода.
Най-готиното нещо за RNG е, че решава проблемите с вградените батерии и водородните технологии при дълги разстояния.
Обхват? Типичният камион RNG ще ви даде същия пробег като дизеловия камион.
Инфраструктура? За разлика от вятърната, хидро- и слънчевата енергия, RNG е бързо и лесно решение със съществуваща инфраструктура за природен газ и следователно не изисква големи капиталови разходи, за да работи в мащаб. В края на краищата в Северна Америка има 729 бензиностанции за природен газ от клас 6-8. RNG може да се изпомпва през всички тези станции.
Разходи? Текущите цени на RNG се движат около 1 долар за галон дизелово гориво, докато цените на водорода и електроенергията, макар и постоянно да падат, все още са на север от 5 долара.
По този начин, като чист източник на енергия с най-голям обхват на действие, най-ниска цена и в сегашната инфраструктура, RNG е единствената пряко използваната технология за декарбонизация на автомобилни паркове. Ето защо Deloitte прогнозира, че до 2026 г. около 80% от всички алтернативни системи за задвижване на тежкотоварни камиони ще се основават на природен газ.
Hyliion идва на пазара с най-доброто в своята порода решение RNG
Hyliion е позиционирана с най-добрата в породата платформа за задвижване на камиони RNG – наречена Hypertruck ERX – която трябва да започне доставки през 2021/2022 г..
Тази платформа ще наруши съществено автомобилната индустрия и през следващото десетилетие можете да видите как UPS (NYSE:UPS), DHL, FedEx (NYSE:FDX), Coca-Cola (NYSE:KO) и Walmart (NYSE:WMT) ще се изграждат върху силовия агрегат Hypertruck ERX.
Погледнете цифрите. Hyliion неизменно превъзхожда конкурентите Nikola (NASDAQ:NKLA) и Tesla (NASDAQ:TSLA). Hypertruck ERX предлага следното:
С други думи, Hypertruck ERX на Hyliion е най-добрата технологична платформа за камиони с чиста енергия на дълги разстояния на пазара... Което означава, че тя е готова да доведе пробив на чистата енергия на пазара на камиони от клас 8.
За известно време Уолстрийт забрави потенциала на Hyliion на фона на забележителната липса на актуализации от компанията. Но HYLN отново се съживява поради критичното обновяване на бизнеса, което предполага, че компанията е заета с фина настройка на тази разрушителна технология.
Пробив на батерийния модул от следващо поколение
Наскоро Hyliion представи следващото поколение акумулаторен модул, който има дълъг живот на батерията, по-висока скорост на зареждане и по-голяма безопасност.
По-конкретно, този подобрен модул на батерията е в състояние да има до 5 пъти по-дълъг живот на цикъла, отколкото конвенционалната EV батерия, може да се презареди за по-малко от 8 минути и позволява повече от 40% подобрение на охлаждането в сравнение с предишните системи (което позволява по-висока зареждане и по-продължителна изходна мощност).
Това е мощно решение, което може да бъде ключът към събуждането на интереса на инвеститорите към акциите на Hyliion.
Преди това съобщение Hyliion в продължение на месеци публично мълчеше за всякакви технологични подобрения или постижения. Това мълчание се връща към отчета за третото тримесечие на компанията в началото на октомври.
Не е изненадващо, че на фона на липсата на катализатори акциите на Hyliion се оказаха слаби.
Но това е голям катализатор и затова акциите на Hyliion трябва да се събудят от съня си и да се върнат на печеливша траектория, коментира Ланго.
Дългосрочният потенциал за растеж е убедителен
В световен мащаб всяка година се продават около 1.7 милиона тежкотоварни търговски превозни средства (HCV). Да предположим, че този пазар следва дъгата на електрификация на леки автомобили и че до 2030 г. повече от 30% от новите продадени HCV ще бъдат изградени на алтернативни задвижващи системи. Това означава, че през 2030 г. ще бъдат продадени повече от 500 000 HCV с алтернативно задвижване.
За тези 500 000 доставки ще има голяма конкуренция. Tesla ще спечели известен пазарен дял благодарение на собствената си сила и водеща технология за електрически батерии. Nikola ще спечели част от разрушителната си технология за водородни горивни клетки. И да, Hyliion ще сподели някои от своите незабавно използваеми и изключително рентабилни RNG задвижвания, коментира Ланго.
Ако Hyliion завладява около 20% от пазара, което означава близо 100 000 бройки, продадени през 2030 г.
Вътрешните финансови данни на компанията показват, че средните годишни приходи на един задвижващ агрегат са над 60 000 долара, докато рентабилността на EBITDA в мащаб трябва да нарасне до 35%.
В съответствие с тези предположения, Hyliion трябва да получи 2 милиарда долара в EBITDA през 2030 г., добавя той.
Доставчиците на висококачествени компоненти за камиони могат да получат 15 пъти EBITDA. Това предполага потенциална бъдеща стойност на предприятието за Hyliion от 30 милиарда долара, спрямо пазарна капитализация от близо 3 милиарда долара днес.
Същността на HYLN акциите
Hyliion все още е дългосрочен победител благодарение на уникалното си RNG решение, което в момента е най-доброто решение за декарбонизация на дълги разстояния в транспортната индустрия.
Акциите на Hylion просто заспаха за няколко месеца на фона на необичайно продължителното мълчание на компанията по отношение на технологичния и бизнес напредък.
Сега този сън е нарушен. И когато се събуди напълно, HYLN изглежда готова да се втурне отново във възходяща тенденция.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Fisker - следващата "ракета" при електромобилите?
Ето колко изминават с едно зареждане водещите електрически автомобили
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.07% |
USDJPY | 151.59 | ▲0.16% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.08% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.12% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 891.10 | ▲0.04% |
S&P 500 | 6 023.12 | ▲0.05% |
Nasdaq 100 | 20 857.10 | ▲0.16% |
DAX 30 | 19 384.90 | ▲0.33% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 485.10 | ▼0.51% |
Ethereum | 3 593.81 | ▼1.73% |
Ripple | 1.47 | ▼0.23% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.62 | ▼0.25% |
Петрол - брент | 72.22 | ▼0.21% |
Злато | 2 632.26 | ▼0.18% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.68 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 135.60 | ▲0.14% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |