Снимка: Pixabay
American Airlines (NASDAQ:AAL) публикува финансовите си отчети за четвъртото тримесечие на 28 януари, показвайки очакваните загуби и спад в паричните потоци, коментира Марк Р. Хек, сертифициран финансов анализатор от InvestorPlace. AAL акциите и възстановяването им тази година са силно зависими от разпространението на ваксините и от облекчаването на ограниченията за полети на авиокомпаниите, наложени в отговор на новия коронавирус.
На 3 февруари American Airlines написа на своите служители, че ситуацията е по-сложна от очакваното. Първо, администрацията на Байдън пусна ново ограничение за международните пътници, изискващи от тях да имат отрицателен тест за Covid-19 за пътуване в САЩ, което няма да доведе до нищо добро нито една авиокомпания навсякъде.
Освен това компанията заяви, че вече не очаква да пусне в експлоатация през лятото всичките си самолети. Длъжностни лица обвиняват за това бавното разпространение на ваксини в САЩ и по света, както и новите ограничения за международни пътувания.
Прогнози за изгаряне на пари
Това има последици за ситуациите с изгарянето на пари на American Airlines. Например, компанията заяви, че след като Федералната подкрепа за заплатите приключи на 1 април, тя ще има твърде много служители в резултат на по-ниско от очакваното търсене.
Това означава, че нейният паричен поток през първото тримесечие също може да бъде по-лош от прогнозирания по-рано. Служителите бяха предупредени в писмото, че може да се стигне до още 13 000 съкращения.
През последното тримесечие American Airlines ежедневно изгаряха пари в размер на 30 милиона долара. Беше по-добре от предишното тримесечие, когато бяха 44 милиона и 58 милиона долара през второто тримесечие. Това може да се види в долната част на отчета за приходите, който подробно описва изчисленията за изгаряне на пари.
През последното тримесечие обаче American Airlines не получи федерална подкрепа. В резултат на това действителната ѝ загуба от парични операции (CFFO) всъщност е по-висока от преди. Компанията загуби 2.8 милиарда долара през четвъртото тримесечие срещу 2.6 милиарда през третото тримесечие и 908 милиона през второто тримесечие.
По този начин загубите на CFFO са по-високи през третото тримесечие, въпреки по-ниския среден дневен паричен поток, отколкото през второто. Това е така, защото определението за парично изгаряне изтрива всички видове федерални плащания и заеми, коментира Хек. Паричното изгаряне показва основната икономика на бизнеса.
Ако погледнем напред, това означава, че докато първото тримесечие ще покаже подобрение в CFFO, то може да покаже влошаване на паричното изгаряне. Това е въпреки насоките на компанията относно конферентния разговор, че нейното изгаряне на пари ще бъде равно спрямо четвъртото тримесечие – средно 30 милиона долара на ден.
Но това също означава, че преди лятото, през второто тримесечие, без по-нататъшна федерална подкрепа, CFFO и паричното изгаряне всъщност могат да се влошат, добавя той.
Освен ако, разбира се, по това време разпространението на ваксини не набира скорост и ограниченията върху международните полети не са толкова строги.
Къде това поставя инвеститорите на ALL акциите
AAL акциите първоначално скочиха нагоре, след като се появиха резултатите. Една о причините е, че по-голямата част от наличните акции се държат къси. Yahoo Finance показва, че към 11 февруари повече от 21% от акциите на компанията са били къси.
Анализаторите излязоха с мечи доклади. Някои от тях са публикувани в статия в списание Barron's на 1 февруари. Даниел Макензи от Seaport Global Securities свали предишната си цел от 19 долара на акция за AAL акциите. Барън спомена, че средната целева цена на анализатора, интервюиран от FactSet, е 12 долара. Това е доста под цената на 10 февруари от 17.41 долара.
Хек подозира обаче, че инвеститорите трябва да погледнат по-отблизо на компанията. Това може да изисква допълнителна федерална подкрепа, но те могат да очакват много американци постепенно да се върнат към навиците си за пътуване. Най-вероятно ще започне още това лято. Макар че това може да не е толкова силно, колкото се възприема по-рано, то все още ще започне да помага на авиокомпании като American Airlines да се възстановят.
Освен това, след като се случи, хората ще започнат да се чувстват много по-положително за акциите. След като анализаторите започнат да прогнозират положителните тримесечия на CFFO за компанията, лесно можете да видите скок в AAL акциите, добави той.
Според Хек, много инвеститори ще търсят възможност да влязат в ALL акциите при всяка слабост на тяхната цена. Това може да се случи през следващите две тримесечия, ако компанията продължи да изпитва трудности и анализаторите се отнасят отрицателно към прогнозите си.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
21 акции за покупка, според анализаторите на GS
Singapore Airlines се отказва от идеята за „полет до никъде“
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 628.00 | ▲0.21% |
Ethereum | 3 323.24 | ▲0.75% |
Ripple | 3.06 | ▲0.78% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |