Снимка: Pixabay
American Airlines (NASDAQ:AAL) публикува финансовите си отчети за четвъртото тримесечие на 28 януари, показвайки очакваните загуби и спад в паричните потоци, коментира Марк Р. Хек, сертифициран финансов анализатор от InvestorPlace. AAL акциите и възстановяването им тази година са силно зависими от разпространението на ваксините и от облекчаването на ограниченията за полети на авиокомпаниите, наложени в отговор на новия коронавирус.
На 3 февруари American Airlines написа на своите служители, че ситуацията е по-сложна от очакваното. Първо, администрацията на Байдън пусна ново ограничение за международните пътници, изискващи от тях да имат отрицателен тест за Covid-19 за пътуване в САЩ, което няма да доведе до нищо добро нито една авиокомпания навсякъде.
Освен това компанията заяви, че вече не очаква да пусне в експлоатация през лятото всичките си самолети. Длъжностни лица обвиняват за това бавното разпространение на ваксини в САЩ и по света, както и новите ограничения за международни пътувания.
Прогнози за изгаряне на пари
Това има последици за ситуациите с изгарянето на пари на American Airlines. Например, компанията заяви, че след като Федералната подкрепа за заплатите приключи на 1 април, тя ще има твърде много служители в резултат на по-ниско от очакваното търсене.
Това означава, че нейният паричен поток през първото тримесечие също може да бъде по-лош от прогнозирания по-рано. Служителите бяха предупредени в писмото, че може да се стигне до още 13 000 съкращения.
През последното тримесечие American Airlines ежедневно изгаряха пари в размер на 30 милиона долара. Беше по-добре от предишното тримесечие, когато бяха 44 милиона и 58 милиона долара през второто тримесечие. Това може да се види в долната част на отчета за приходите, който подробно описва изчисленията за изгаряне на пари.
През последното тримесечие обаче American Airlines не получи федерална подкрепа. В резултат на това действителната ѝ загуба от парични операции (CFFO) всъщност е по-висока от преди. Компанията загуби 2.8 милиарда долара през четвъртото тримесечие срещу 2.6 милиарда през третото тримесечие и 908 милиона през второто тримесечие.
По този начин загубите на CFFO са по-високи през третото тримесечие, въпреки по-ниския среден дневен паричен поток, отколкото през второто. Това е така, защото определението за парично изгаряне изтрива всички видове федерални плащания и заеми, коментира Хек. Паричното изгаряне показва основната икономика на бизнеса.
Ако погледнем напред, това означава, че докато първото тримесечие ще покаже подобрение в CFFO, то може да покаже влошаване на паричното изгаряне. Това е въпреки насоките на компанията относно конферентния разговор, че нейното изгаряне на пари ще бъде равно спрямо четвъртото тримесечие – средно 30 милиона долара на ден.
Но това също означава, че преди лятото, през второто тримесечие, без по-нататъшна федерална подкрепа, CFFO и паричното изгаряне всъщност могат да се влошат, добавя той.
Освен ако, разбира се, по това време разпространението на ваксини не набира скорост и ограниченията върху международните полети не са толкова строги.
Къде това поставя инвеститорите на ALL акциите
AAL акциите първоначално скочиха нагоре, след като се появиха резултатите. Една о причините е, че по-голямата част от наличните акции се държат къси. Yahoo Finance показва, че към 11 февруари повече от 21% от акциите на компанията са били къси.
Анализаторите излязоха с мечи доклади. Някои от тях са публикувани в статия в списание Barron's на 1 февруари. Даниел Макензи от Seaport Global Securities свали предишната си цел от 19 долара на акция за AAL акциите. Барън спомена, че средната целева цена на анализатора, интервюиран от FactSet, е 12 долара. Това е доста под цената на 10 февруари от 17.41 долара.
Хек подозира обаче, че инвеститорите трябва да погледнат по-отблизо на компанията. Това може да изисква допълнителна федерална подкрепа, но те могат да очакват много американци постепенно да се върнат към навиците си за пътуване. Най-вероятно ще започне още това лято. Макар че това може да не е толкова силно, колкото се възприема по-рано, то все още ще започне да помага на авиокомпании като American Airlines да се възстановят.
Освен това, след като се случи, хората ще започнат да се чувстват много по-положително за акциите. След като анализаторите започнат да прогнозират положителните тримесечия на CFFO за компанията, лесно можете да видите скок в AAL акциите, добави той.
Според Хек, много инвеститори ще търсят възможност да влязат в ALL акциите при всяка слабост на тяхната цена. Това може да се случи през следващите две тримесечия, ако компанията продължи да изпитва трудности и анализаторите се отнасят отрицателно към прогнозите си.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
21 акции за покупка, според анализаторите на GS
Singapore Airlines се отказва от идеята за „полет до никъде“
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▼0.11% |
USDJPY | 148.63 | ▲0.40% |
GBPUSD | 1.30 | ▲0.06% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 063.50 | ▲0.40% |
S&P 500 | 5 673.25 | ▲0.52% |
Nasdaq 100 | 19 787.60 | ▲0.55% |
DAX 30 | 23 016.00 | ▲1.41% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 82 786.60 | ▼0.10% |
Ethereum | 1 907.89 | ▼0.63% |
Ripple | 2.20 | ▲1.43% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 66.90 | ▲0.38% |
Петрол - брент | 70.20 | ▲0.41% |
Злато | 2 915.02 | ▼0.02% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 552.92 | ▼0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.78 | ▼0.13% |
Germany Bund 10 Year | 126.78 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 91.62 | ▼0.84% |