Снимка: iStock
Акциите на Pinterest (NYSE:PINS) не са евтини. След невероятно 253-процентно рали през 2020 г., PINS добавиха още 30% през 2021 г., коментира Мат Маккол от InvestorPlace Research, редактор на списание MoneyWire
След това рали, PINS акциите изглежда се търгуват при кървава оценка. Те се оценяват на около 69 пъти в сравнение с консенсусната прогноза на анализаторите за печалбата на акция през следващата година. Това авансово съотношение цена-печалба е едно от най-високите сред социалните медийни акции, коментира Маккол.
Но има още една цифра, на която трябва да се обърне внимание: 124 милиона. Точно толкова месечни активни потребители Pinterest добави през 2020 г.
Очевидно новата коронавирусна пандемия изигра своята роля в този растеж. Потребителите, останали вкъщи, трябваше да направят повече онлайн покупки, както и да намерят нови хобита. Pinterest предостави перфектната платформа за двете тенденции.
И ето защо: тези потребители няма да изчезнат изведнъж, след като старата норма се върне. Тези потребители видяха стойността на Pinterest. Те преминаха през процеса на регистрация и настроиха своите пинове и домашни страници. Те ще останат тук за дълго.
Тази наскоро увеличена база има огромна стойност. Всъщност, при 459 милиона души, базата на месечните активни потребители на Pinterest е вероятно около 6% от населението на света. Растежът, който базата може да стимулира, е защо PINS акциите изглеждат скъпи и защо те все още остават покупка.
Печалба за четвъртото тримесечие
Както Маккол отбеляза по-рано, по пътя към 2020 г. Pinterest се леко препъна. Растежът беше солиден, но не съвсем такъв, на който инвеститорите разчитаха. Печалбата за третото тримесечие на фискалната 2019 г. беше плачевна. Акциите на Pinterest всъщност стартираха миналата година с около 1% под първоначалната си цена от 19 долара на акция.
Но видяхме, че същата тенденция се проявява във всички големи социални медийни акции. Има ранни разочарования, последвани от огромни ралита. Тази тенденция има известен смисъл.
Първо, повечето от тези компании са сравнително млади, с относително млади управленски екипи. Това важи за Pinterest: съоснователите Бен Силберман и Евън Шарп, които все още ръководят компанията, бяха на 37 години, когато Pinterest стана публична.
Освен това социалните медийни компании отнемат време, за да превърнат потребителите в приходи. Най-важното е, че новите платформи трябва да убедят рекламодателите да прехвърлят разходите си от телевизия, печат или дори от други платформи. Отнема дори време, за да наемете и обучите служители по продажбите и след това да отстраните грешките от работата си.
Това, което виждаме в Pinterest 2020, освен растежа на потребителите, са точно тези подобрения. Да, растежът на потребителите е изключително впечатляващ. Но монетизацията на тези потребители също се увеличава.
През 2019 г. глобалният среден доход на потребител (ARPU) на Pinterest е само 3.81 долара. През 2020 г. този показател е нараснал с 12% на годишна база. През четвъртото тримесечие растежът е още по-добър – 29%.
Това е огромно подобрение, но все още има дълъг, дълъг път напред. Извън САЩ средният потребител е осигурил само 88 цента приходи за цялата година. Американските потребители са повече от 17 пъти по-ценни.
Отново растежът на потребителите е много голям. Именно монетизирането на тези потребители е голяма възможност.
Допълнителна надценка
Това, което е важно за монетизацията, е, че тя засяга не само доходите. Това има още по-голямо въздействие върху печалбите.
Платформи на компании като Pinterest притежават висока допълнителна надценка. Това означава, че голяма част от допълнителния доход се превръща в печалба.
Допълнителните потребители не струват много на Pinterest, но увеличават рекламните приходи (повече потребители – повече изгледи – повече пари). Разбира се, придобиването на нови рекламодатели е по-скъпо, но след придобиването тези допълнителни продажби също стават много печеливши.
Виждаме го в числата от 2020 г. Годишният ръст на печалбата (коригираната нетна печалба е нараснала с почти 1500% на годишна база) е надценена от факта, че Pinterest е само тясно печеливша през 2019 г. Но погледнете четвъртото тримесечие. Приходите нараснаха с внушителните 76%. Коригираната нетна печалба се е увеличила почти четири пъти.
Същата тенденция се наблюдава и в оценките на Уолстрийт. През 2021 г. се очаква приходите на улицата да нараснат с 50%, а EPS да се увеличат повече от два пъти. През 2022 г. приходите се очаква да нараснат с 36%, а EPS – с 47%.
Според Маккол, тази тенденция няма да спре след две години. Отново Pinterest получава по-малко от 1 долар годишно от международната си база, която представлява почти 80% от потребителите си. Вземете тази международна ARPU цифра на 4 или 5 долара и, при всичко останало, приходите от Pinterest почти се удвояват.
В този случай PINS акциите изобщо не изглеждат скъпи, коментира Маккол.
PINS акциите няма да бъдат скъпи за дълго време
Така че, авансовото многократно съотношение цена-печалба изглежда голямо. Но това е число, което Pinterest донякъде може да увеличи сама.
Това също е кратно число, което може да се понижи в бързината, докато тези оценки се покачат. Вече видяхме как това се случва. Преди отчета за четвъртото тримесечие по-рано този месец Уолстрийт прогнозира EPS за 2021 г. на ниво от 64 цента. Както вече беше отбелязано, консенсусната оценка сега е 85 цента. За 2022 г. тенденцията е същата: преход от 95 цента до 1.25 долара.
С акции като PINS и огромно рали на този пазар от март насам има скептици, които твърдят, че „оценката няма значение“, коментира Маккол. Те вярват, че тези нарастващи акции са полудели, че инвеститорите не обръщат внимание в дългосрочен план.
Може би за някои акции те са прави. Но за качествени имена като PINS, те пропускат същността. Инвеститорите обръщат внимание на дългосрочната перспектива. Те виждат огромна писта за увеличаване на продажбите и по-важното – увеличаване на печалбите. По този начин те са готови да платят това, което изглежда като скъпи мултипликатори за краткосрочни печалби в замяна на впечатляващ дългосрочен растеж.
Накратко, това важи и за PINS акциите. Ето защо книжата скочиха през последните 14 месеца. И ето защо ралито вероятно няма скоро да приключи, коментира Маккол.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.02 | ▼0.09% |
USDJPY | 154.87 | ▼0.34% |
GBPUSD | 1.23 | ▲0.16% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.24% |
USDCAD | 1.47 | ▼0.24% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 122.90 | ▼0.18% |
S&P 500 | 5 979.62 | ▲0.15% |
Nasdaq 100 | 21 235.40 | ▲0.51% |
DAX 30 | 21 437.90 | ▼1.35% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 423.70 | ▼2.29% |
Ethereum | 2 609.12 | ▼8.97% |
Ripple | 2.40 | ▼6.77% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.04 | ▼0.09% |
Петрол - брент | 76.60 | ▲0.24% |
Злато | 2 795.05 | ▲0.02% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.75 | ▼1.02% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.94 | ▲0.16% |
Germany Bund 10 Year | 133.13 | ▲0.63% |
UK Long Gilt Future | 93.20 | ▲0.51% |