Снимка: Pixabay
Тъй като волатилността се увеличава сега, когато облигациите са излезли от спящото си състояние близо до нулевия лихвен процент, можем да използваме обратната страна на тази волатилност, за да купим обещаващи акции за растеж, които са станали малко скъпи, коментира Луис Навелие от InvestorPlace, експерт и инвеститор на растежа.
Вярно е, че много акции за растеж тук са скъпи, а средната стойност на S&P 500 е около 39. Исторически това се случва в по-късните години. Съотношението цена-печалба на технологичният NASDAQ 100 също е 39 пъти.
Това ще доведе до значително икономическо възстановяване през следващата година, коментира Навелие.
Няма да е изненадващо, че пазарите имат непрекъсната серия от корекции и рали, за да стабилизират цените, за да задържат бика. И това означава, че възможностите в някои големи книжа можете да получите точно сега.
Седемте супер прости акции за растеж за нови инвеститори, които са представени тук, са чудесно място да започнете да изграждате тези позиции.
Chewy (CHWY)
CHWY е компания за доставка на продукти за домашни любимци посредством електронна търговия. Тя доставя храна, играчки, лекарства до вашата врата на същата цена, която бихте платили, ако скочите в колата и отидете до местния зоомагазин.
Това показва, че моделът за електронна търговия е узрял до такава степен, че хазартът около физическите магазини е много жизнеспособен вариант за мащабируем национален модел. Не забравяйте, че големите компании за доставка на домашни любимци носят всички режийни разходи, свързани с физическото настаняване, в допълнение към бизнеса с електронна търговия и цялата му логистика.
Така че компанията започна добре, но когато пандемията удари, акциите скочиха. Те са нараснали с 250% през последните 12 месеца. Макар че това я отвежда далеч напред, там, където е смятала, че ще бъде – в момента компанията има пазарна капитализация на стойност 43 милиарда долара – този допълнителен капитал може да се използва за укрепване и разрастване на операциите ѝ без заеми или повече емисии на акции.
А притежанието на домашни любимци е нарастваща тенденция, особено при Covid-19.
DocuSign (DOCU)
Това е още един бизнес, който процъфтява през 2020 г., най-вече защото бизнесът на компанията се фокусира върху отдалеченото управление на документи.
Компанията съществува от 2003 г. насам, но това пространство никога не е било толкова горещо оспорвано от големите играчи, така че шепа играчи от нишата се борят за господство от години.
Миналата година донесе осъзнаване на необходимостта от отдалечен работен поток и DOCU се превърна в едно от най-забележителните имена в пакета. И дотогава тя също е вградила уникални функции, които добавят стойност към марката ѝ.
Сега това е пълноправен нарастващ фонд с пазарна капитализация от 45 милиарда долара. DOCU акциите са нараснали със 175% през последните 12 месеца и нарастващата клиентска база бързо набира обороти, тъй като човек предпочита да има един инструмент, правещ всичко, отколкото няколко отделни.
Etsy (ETSY)
Една от причините, поради които повече хора знаят ETSY сега, е успехът на акциите. Повече инвестирани долари означават по-голяма видимост, а за ETSY това означава реклами навсякъде, където могат.
Стартирала през 2005 г., компанията се бори да изгради своята ниша като по-индивидуализиран, модерен и свеж сайт за електронна търговия. Това беше по-скоро като пазар за селскостопански стоки. И това я постави в трудно положение между сайтовете за онлайн търгове и онлайн и местните търговци на дребно.
Но тя не се отказа и започна да предлага повече услуги на тези нови предприемачи, за да улесни създаването на витрина и управлението на бизнеса. По времето, когато пандемията започна, ETSY вече беше добре установена и имаше добри възможности да извлече ползите от „електронната търговия за хората“. И с нарастващата безработица хората с хоби видяха възможност да продават стоките си дистанционно за допълнителни доходи, както и да направят нещо, за да останат в здрав разсъдък.
Миналата година с турбокомпресор увеличи потенциала им за растеж. Акциите са нараснали с 322% през последните 12 месеца, което ще им помогне да финансира новите си възможности за растеж.
Generac (GNRC)
Всеки път, когато САЩ имат проблем с енергийните доставки – пожари в Калифорния или лед в Тексас – можете да сте сигурни, че една от акциите на растежа, която ще привлече много внимание, е GNRC.
Ако не сте запознати с компанията, тя стартира през 1959 г. в Уокеш, Уисконсин, където все още се намира седалището ѝ. Тя произвежда оборудване за производство на електроенергия, управление и съхранение на енергия. Това е тройна заплаха, когато захранването се провали.
Също така е много хубаво нещо, ако живеете в по-отдалечени градски общности, които нямат съкращения в градската електрическа мрежа. И това е чудесно за хора, които използват слънчева енергия и могат да съхраняват допълнителната си енергия в имота си, така че да имат резервно копие, ако мощността се колебае или просто искат да излязат от мрежата изобщо.
През последните няколко години акциите претърпяха някои значителни промени. Те са нараснали с повече от 215% през последните 12 месеца. Въпреки това, компанията все още се търгува на сегашното ниво цена-печалба от 63 пъти, което може да изглежда високо, но е разумно предвид потенциала ѝ да се движи напред, коментира Навелие.
HubSpot (HUBS)
Управлението на ресурсите на клиентите (CRM) се превърна в много важен бизнес за фирмите на корпоративно ниво и сега се влива в по-малки фирми благодарение на HubSpot.
Докато корпоративният сектор стартира фючърси на няколко CRM компании, HUBS успя да се конкурира на това ниво, както и да предоставя услуги и за по-малки компании.
По същество облачният софтуер на HUBS позволява на компаниите да се впуснат дълбоко в усилията си за входящ маркетинг. Тя позволява на клиентите да нарязват на парчета разнообразна информация, надхвърляща само отворените курсове и проценти на реализация. Колкото повече подробности и кръстосани таблици може да направи маркетолог или продавач, толкова по-вероятно е те да могат да привлекат нови клиенти и да задържат текущите.
В момента HUBS предлага четири различни бизнес центъра – маркетингов център, център за продажби, център за обслужване на клиенти и център за управление на съдържанието. Те работят индивидуално или колективно, така че бизнесът да може да мащабира растежа си.
HUBS акциите са се увеличили със 186% през последните 12 месеца, което им помага да се конкурират с по-големите конкуренти. Това е една от тези фирми за софтуер като услуга (SaaS), която обещава да бъде една от най-бързо развиващите се в индустрията през следващите години.
Trade Desk (TTD)
През изминалата година, поради пандемията и последвалите икономически проблеми, имаше много промени в парадигмата.
Една от тях беше увеличаването на цифровата реклама. Много вероятно електронната ви поща да е пълна с тях. Виждате я на стрийминг услуги, но повечето социални медийни платформи са намерили начин да я заглушат и там. Съобщенията дори се появяват на мобилния ви телефон.
Много може би си спомнят как проклинаха нежелана реклама във физическите си пощенски кутии. Но това се случва само веднъж на ден. Дигитална реклама е с нас по цял ден, всеки ден.
Само не забравяйте, че тя не се появява сама. Компаниите искат вашето внимание и това е голям бизнес, за да могат да рекламират пред потенциални клиенти. Това прави TTD. И печалбата ѝ за четвъртото тримесечие в края на февруари показва, че тя остава една от най-бързо растящите акции през 2021 г.
Книжата имаха голям пробег миналата година, но сега се консолидират, което е добре за новите купувачи, коментира Навелие.
Wayfair (W)
Ако преди десет години някой ни беше казал, че онлайн магазините за мебели ще бъдат основен източник на приходи в сектора, човек би си помислил, че са прекалено пристрастени към електронната търговия на дребно.
Но сега сме тук, а онлайн магазините за мебели не са нещо странно, а даже нещо обикновено и повсеместно. И тези обикновено тихи търговци на дребно са сред най-горещите акции на растежа на пазара. Кой можеше да знае, че продажбата на дивани и мебели може да бъде толкова привлекателна дейност?
На 25 февруари Wayfair обяви резултатите си за четвъртото тримесечие. Добрата новина е, че компанията достигна първото си печелившо тримесечие в историята. Лошата новина беше, че приходите не отговарят на очакванията. И един анализатор дори намали целевата цена на акциите до 200 долара.
Въпреки това, предвид факта, че акциите са се увеличили с 357% през последните 12 месеца и са добавили около 1.1 милиарда долара продажби в сравнение с нивото от преди една година (почти 50% повече от преди една година), малък пропуск не е толкова важен.
По-важното е, че ако W може да запази печалбата си, ще има много подкрепа за акциите и компанията ще бъде в отлична позиция да се движи напред, коментира Навелие.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Експерт: Сега е страхотен момент за инвеститорите в стойност
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.47% |
USDJPY | 153.99 | ▼0.26% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.20% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.26% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 814.80 | ▲0.21% |
S&P 500 | 6 005.84 | ▲0.22% |
Nasdaq 100 | 20 886.80 | ▲0.27% |
DAX 30 | 19 356.90 | ▼0.39% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 421.60 | ▲0.41% |
Ethereum | 3 372.00 | ▼1.14% |
Ripple | 1.39 | ▼1.64% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.44 | ▲1.19% |
Петрол - брент | 72.96 | ▲0.57% |
Злато | 2 626.62 | ▲0.62% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 536.50 | ▲0.31% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.30 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 135.09 | ▼0.08% |
UK Long Gilt Future | 94.86 | ▼0.13% |