Снимка: Shutterstock
Някои компании в транспортния сектор вече са претърпели значителен растеж след началото на пандемията. Логистичните компании, които доставят нашите парцели, вече са станали много по-натоварени, тъй като повечето хора правят поръчки онлайн, вместо да ходят по магазините, коментира Луис Навелие от InvestorPlace, експерт и инвеститор на растежа. Транспортните акции се купуват от известно време, но не с толкова ентусиазъм, колкото техническите.
Този масов преход в такъв кратък период от известно време насам има своите проблеми. Адаптирането на масивния бизнес модел към изцяло нов подход към "последната миля" и прехвърлянето на структурата от бизнеса към потребителите е сериозно предизвикателство, което е подобно на движението на могъща река.
Освен това транспортните компании, които доставят стоки от производителя до складове или разпределителни центрове, остават заети.
По-долу са седемте най-добри транспортни акции, които могат да бъдат закупени в момента. Всички тези имена имат рейтинг „А“ или „В“ в Portfolio Grader. Повечето от тях имаха добра 2020 г., но 2021 г., както и следващата, трябва да бъде още по-добра, коментира Навелие.
Canadian Pacific Railway (CP)
Единствената железопътна компания в този списък, Canadian Pacific, е най-голямата железопътна компания в Канада от 1881 г. насам, когато възнамерява да свърже цяла Канада посредством железопътен транспорт. Днес тя работи на 11 пристанища, има 13 000 мили път и дори управлява влакове до и извън границите на САЩ.
И не става въпрос само за доставка на стоки от пристанищата. Това също е доставка на автомобили, дървесина, зърно и други готови и непреработени стоки, които правят Канада един от водещите търговски партньори на Америка.
В началото на февруари CP обяви, че е поставила нов рекорд за доставка на зърно и зърнени храни през януари. През 2020 г. – 2021 г. тя доставя 13% повече зърно, отколкото през 2019 г. – 2020 г. Тя също така започна да добавя нови вагони, които са по-ефективни при транспортирането на зърно.
И приходите ѝ в тонове мили (показател за здравето на бизнеса ѝ) отново се увеличават. Компанията има и много по-малка конкуренция сред представителите на железопътната линия в Съединените щати.
Акциите са се увеличили с 48% през последните 12 месеца и имат дивиденти от 0.8%, което със сигурност е по-добро от повечето спестовни сметки, коментира експертът.
FedEx (FDX)
Тук е проблемът за интегрираните логистични компании – цените на горивата. Повечето хора видяха, че ниските лихвени проценти и силният долар продължават да съществуват от години, а инфлацията остава заглушена или изобщо не съществува.
Цените на петрола се повишиха от около 19 долара за барел през април 2020 г. до 66 долара за барел днес. Когато управлявате огромен парк от камиони и самолети, това става скъпо. И тези разходи се прехвърлят на вашите клиенти, а те ги прехвърлят на потребителите. Това е инфлация.
Засега състезанието продължава да електрифицира флота колкото е възможно повече, тъй като това ще помогне за запазване на ниските цени в дългосрочен план. Търсенето на търговски електрически автомобили (EV) обаче в момента е пред предлагането. Но победителите в този сектор ще бъдат тези, които най-добре се справят с този преход.
FDX остава една от най-добрите транспортни акции за закупуване, защото има история на успех и навигация в тези коварни води. Акциите са се увеличили със 103% през миналата година, но те все още се търгуват с текущо съотношение цена-печалба от 13.6 пъти.
Landstar System (LSTR)
Този интермодален превозвач е базиран във Флорида, където има големи пристанища, осигуряващи достъп от САЩ до Централна и Южна Америка, както и до Мексико, така и до нефтени и газови платформи в Мексиканския залив.
Работата му в САЩ е свързана главно с товарни превози, които пренасят стоки през САЩ, Канада и Мексико.
По-голямата част от транспортната индустрия отчита високи приходи и печалби през четвъртото тримесечие, така че те са транспортните акции, които трябва да бъдат закупени сега, когато технологиите започват да консолидират огромните си печалби, коментира Навелие. И ако търсите стойност, този сектор е много привлекателен.
LSTR са нараснали с 63% през последните 12 месеца и с 23% през последните три месеца, като в резервоара им има много гориво. Тъй като по-голямата част от флота на компанията са големи платформи, тя все още не е изправена пред някои от проблемите с цените на горивата, които имената от последната миля имат.
Old Dominion Freight Line (ODFL)
Тази фирма, с тип на натоварване на камиона по-малко от пълния капацитет (LTL), съществува от 1931 г. насам, така че през последните десетилетия е претърпяла няколко икономически възходи и падения. Докато LTL е значителна част от бизнеса, Old Dominion Freight Line участва и в множество други допълнителни области. Многообразието е сигурността в тази индустрия.
Показателите ѝ през четвъртото тримесечие също бяха силни, тъй като производството се съживи, както и потребителските разходи. Освен това ODFL обяви само миналата седмица, че планира да наеме 800 шофьори, което е някакъв показател за това как се развива бизнесът, коментира Навелие. През февруари тя обяви увеличение с 4.9% на редица договори, започващи през март.
ODFL жъне успех благодарение на близките си връзки с потребителите и остава акция за покупка, добавя експертът. Акциите са се увеличили с 69% през последните 12 месеца, но само около 7% през последните три месеца. Ако може да контролира разходите за гориво, а това увеличение на цените ще помогне, то би трябвало да е в добра форма.
United Parcel Service (UPS)
Когато става въпрос за транспортни акции за покупка, няма как да се пропусне UPS.
През последните десетилетия FedEx със сигурност се конкурира с UPS по пари, но последната се справя за момента много добре, ако не е и изпреварила FDX. Голяма потенциална печалба за UPS ще бъде, ако Конгресът реши в някакъв момент да свали американската пощенска услуга и да я предаде на частни изпълнители.
Това може да звучи пресилено, но има значителен брой хора, които биха искали това да се случи. Очевидно UPS ще бъде в движение. Но това няма да стане скоро.
В момента UPS е ключов изпълнител за много от водещите компании за електронна търговия и този бизнес ще расте само през следващите години. Най-голямото предизвикателство ще бъде управлението на високите цени на горивата. Колкото по-слаб е доларът, толкова по-високи са цените на горивата. Но UPS винаги е била в челните редици на производителността и непрекъснато увеличава ефективността.
В момента акциите са напълно оценени, като са се повишили със 76% през последните 12 месеца и са се търгували на сегашното съотношение цена-печалба от 104 пъти. Но през последните три месеца книжата са спаднали с малко над 1%, така че сега е подходящо време да започнете да презареждате позицията, коментира Навелие.
Knight-Swift Transportation (KNX)
Тази транспортна компания от Финикс, Аризона, работи в три отдела. Сегментът за превоз на товари извършва традиционни товарни превози, насочени към бордови, хладилни и трансгранични превози. Тя също така обслужва редовни и нередовни маршрути.
Логистичният отдел поддържа всичките си интермодални операции в съответствие с графика и комуникацията. Knight-Swift Transportation наскоро купи софтуерната компания Eleos с цел интегриране на нейния телематичен и друг софтуер в операциите на KNX.
И накрая, интермодалният отдел управлява всички контейнерни превози до и от железопътните гари, които след това се поставят на платформи за разпространение. Бизнесът в Мексико и извън него е значителен.
KNX постигна много силно четвърто тримесечие, но акциите все още са изгодна сделка. Те са нараснали с 38% през последните 12 месеца, но сега съотношението цена-печалба е само 19 пъти, което е около половината от средната стойност на S&P 500.
ZTO Express (ZTO)
Ако мислите, че логистичните и корабните компании имат голямо значение в САЩ, представете си какво е в Китай, където средната класа расте с часове, а населението е почти 4 пъти по-голямо. През 2018 г. средната класа в Китай съставяше повече от 700 милиона души.
ZTO Express е компания за експресни доставки, която също лицензира логистични и облачни услуги. Тя има 20% от бизнеса с експресна доставка на континента. Също така, не забравяйте, че Китай има 50 града с население над седем милиона. САЩ има един.
Това е голям бизнес за ZTO сега и ще има още повече потенциални бизнеси в бъдеще. Нещо повече, китайската икономика вече е в режим на възстановяване, откакто е влезе в пандемията по-рано и е въвела строги ограничения, които са работили добре при контролирането на първоначалното разпространение на новия коронавирус.
ZTO се е задълбочила във всичко, свързано с логистика в САЩ, но акциите все още са се увеличили с 22% през последните 12 месеца, приблизително в съответствие с текущото съотношение цена-печалба от 32 пъти. Това би трябвало да е в списъка с всички транспортни акции за закупуване, коментира Навелие.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
3 причини, поради които корекцията при технологичните акции ще продължи
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 319.50 | ▲0.56% |
Ethereum | 3 417.57 | ▲0.59% |
Ripple | 1.46 | ▼0.67% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |