Снимка: iStock
UBS харесва компаниите за инфраструктура, батерии и зареждане с гориво, за които смята, че ще се радват на най-добра среда в надпреварата за нулеви емисии.
Ако целите на Tesla бъдат постигнати, Semi ще бъде „превъзходна алтернатива“ на двигателите с вътрешно горене до 2025 г., каза UBS.
Масивно прекъсване се движи надолу по магистралата към глобален пазар за камиони на стойност 1.5 трилиона долара, тъй като наследниците на производители и новите участници се борят за позицията в надпреварата за надмощие при камионите с нулеви емисии.
Електрическите превозни средства привлякоха вниманието на инвеститорите през последната година, като акции като Tesla, Niokola, NIO, XPeng, Li Auto и BYD се повишиха изключително силно. И това е с основателна причина: електрическите превозни средства ще са проникнали на 100% от световния автомобилен пазар до 2040 г., според UBS.
Само до 2025 г. швейцарската банка очаква двама играчи - Tesla и Volkswagen - вече да са се превърнали в най-продаваните електромобили в света, като доставят по около 1.2 милиона автомобила всеки следващата година.
Но емисиите от превозни средства се отнасят не само до колите. Има по-големи неща, които се движат.
На фона на променящите се регулации и технологичните иновации се появяват алтернативи на електрически акумулатори и водородни горивни клетки на двигатели с вътрешно горене, които нарушават световния автомобилен пазар, оценен от UBS на стойност 1.5 трилиона долара.
Швейцарската банка очаква превозни средства с нулеви емисии (ZEV) да изместят в крайна сметка камионите, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, като темпът на промяна се ускорява бързо в сравнение с преди три години, тъй като нови участници се присъединяват към борбата.
В доклад, публикуван в сряда с приноса на 21 анализатори, UBS заяви, че очаква по-голямата част от пазара на автомобилни превози да бъде споделен между електрически превозни средства с акумулаторни батерии и електрически превозни средства, работещи с водород. Възобновяемият природен газ също може да играе по-малка роля на пазара, твърдят анализаторите.
Основната движеща сила са глобалните разпоредби за емисиите, но икономиката на ZEV на батериите и на горивните клетки също е силно конкурентна. UBS проектира, че тежкотоварните камиони, задвижвани от батерии или горивни клетки, ще бъдат по-рентабилни от дизела до 2030 г., включително разходите за инфраструктура.
Въпреки това доставката на входящи материали остава предизвикателство, тъй като глобалният недостиг на акумулаторни клетки се очаква до 2025 г., според UBS, а зелената водородна индустрия все още е млада.
UBS прогнозира, че 30% от продажбите на тежкотоварни камиони в Северна Америка, Европа и Китай ще дойдат от ZEV до 2030 г., като камионите ZEV ще съставляват 40% до 60% от продажбите на средни товари в тези региони.
Ако целите на Tesla бъдат взети по номинал, тогава неговият тежкотоварен, акумулаторен полукамион ще бъде „превъзходна алтернатива“ на двигателите с вътрешно горене до 2025 г., каза UBS.
Всъщност, доколкото Tesla може да удържи водеща роля в иновациите на батериите, анализатори от швейцарската банка смятат, че американската компания „може да има вградено предимство“ пред наследствените производители на тежкотоварни камиони, разчитащи на трети страни да доставят батерии .
Очаква се конвенционалните производители на камиони и двигатели да се борят усилено за запазване на контрола, включително чрез нови предложения и партньорства, но UBS очаква те да „загубят поне част от пазара“. Настоящите производители са изправени пред "най-голямото предизвикателство" в това променящо се пространство, казаха от банката.
В камиони със средно натоварване нови участници като Rivian, Lion и Chanje установяват присъствие и ще бъдат ключови претенденти. Понастоящем тези компании се държат частно, но биха могли да станат публични чрез първоначално публично предлагане или сливане с корпорация за придобиване със специална цел.
Що се отнася до тежкотоварните камиони и двигатели, очаквайте Tesla, Nikola и Hyliion HYLN, -3,98% да доминират, ако успеят да изпълнят съответните си визии, каза UBS, въпреки че досегашни компании като Toyota и Hyundai също се разширяват в световен мащаб. Анализаторите отбелязват, че предложенията за електрически батерии и горивни клетки от нови участници все още са в процес на разработка и може да не достигнат целите както за тегло, така и за обхват.
В модела на UBS всички следващи производители на конвенционални камиони и двигатели се очаква да загубят пазарен дял до 2030 г .
В тази битка сред производителите на камиони UBS очаква компаниите за инфраструктура, батерии и гориво да се издигнат и да се насладят на най-добрите тенденции. Швейцарската банка наблюдава компанията за енергийна инфраструктура Quanta Services и групите химикали и батерии като Albemarle, LG Chem и Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL).
Още по темата:
5 производителя на електрически автомобили за следващите 10 години
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.02 | ▼0.20% |
USDJPY | 155.77 | ▲0.25% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.14% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.14% |
USDCAD | 1.48 | ▲0.37% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 093.20 | ▼0.25% |
S&P 500 | 5 952.84 | ▼0.31% |
Nasdaq 100 | 21 038.40 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 273.50 | ▼2.10% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 769.80 | ▼3.99% |
Ethereum | 2 447.27 | ▼14.62% |
Ripple | 2.02 | ▼21.59% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.64 | ▼0.61% |
Петрол - брент | 76.04 | ▼0.52% |
Злато | 2 778.06 | ▼0.60% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.94 | ▼0.99% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.10 | ▲0.31% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |