Снимка: iStock
Компаниите за придобиване със специално предназначение (SPAC) продължават да се насочват към производителите на електрически автомобили. Но сред тях особено се открояват акциите на Northern Genesis Acquisition (NYSE:NGA), коментира Мат Маккол от InvestorPlace Research, редактор на списание MoneyWire
В края на краищата има много шум около електрическите автомобили и особено около EV SPAC-компаниите. Но тази реклама, съчетана с донякъде непрозрачния характер на сливането със SPAC, затруднява отделянето на претендентите от измамниците в индустрията.
Всички тези компании обещават милиарди долари приходи в сравнително кратък период от време. Но дори и на пазар, готов за впечатляващ растеж, не всички от тях могат да бъдат прави. Като се има предвид, че повечето от тези компании в момента имат нулев доход, е трудно да се предскаже кои от тези сливания ще бъдат победители, и кои ще загубят.
Lion Electric, с която се обединява Northern Genesis, също обещава голям растеж през следващите години. Но Lion има една ключова разлика от много други SPAC-компании, която я прави една от най-интригуващите участници на групата.
Проблем с проекцията
Важно е да запомните ключовата разлика между сливанията на SPAC и традиционните първични публични предлагания. Компаниите, които преминават през процеса на IPO, обикновено не могат да издават финансови прогнози. Те в по-голямата си част са ограничени до резултатите, които са обърнати назад.
Това всъщност е една от причините, поради които SPAC-компаниите са станали толкова популярни напоследък и особено за EV компаниите. Ограниченията поставиха проспект за IPO да ограничат стартиращите предприятия преди приходи от агресивното предлагане на акциите им на пазара. Въпреки това, по-свободните правила относно презентациите за сливания позволяват да се говори повече за обещаващо бъдеще.
Проблемът е, че всеки разработчик на EV вярва, че има обещаващо бъдеще. Не всички ще се окажат прави. Пазарът расте, но що се отнася до електрическите модели, той е относително нулев. И както видяхме, някои цели на сливането с удоволствие си позволяват някои свободи с техните истории.
Проблемът не е, че тези компании не са неетични. По-скоро техните управленски екипи са оптимистични. Те трябва да бъдат, разбира се. Никой не започва компания, да не говорим за производител на електрически автомобили, вярвайки, че ще се провалят. Въпреки това, много стартиращи фирми – всъщност повечето от тях – не го правят.
Проблемът с инвеститорите е, че е трудно да се разбере кои очаквания се основават на оптимизъм и кои на реалност. Както отбеляза The Wall Street Journal миналата седмица, много EV компании смятат, че ще бъдат най-бързата компания, която някога е достигнала 10 милиарда долара продажби.
Очевидно не всички са прави.
По-важното е, че много от тези компании се опитват да ударят този халтура, започвайки буквално от нула в приходите. По този начин инвеститорите, наблюдаващи тези SPAC-компании, преди и след сливането, разчитат почти изцяло на тези прогнози, въпреки че повечето от тях вероятно ще се окажат твърде оптимистични в ретроспекция, коментира Маккол.
Защо NGA акциите се различават
Разбира се, Lion публикува свои собствени прогнози, когато сливането беше обявено в края на ноември. Но има една ключова разлика: Lion вече има бизнес.
Всъщност компанията очаква приходи от 29 милиона долара до 2020 г., идващи от 110 продадени единици.
Компанията все още не е печеливша. Но веригата ѝ за доставки работи изправно. Нейният отдел продажби е създаден и ще се разширява.
Най-важното е, че технологията е тествана. На пътя вече има над 300 автомобила. Заедно те са изминали повече от 6 милиона мили (9,66 милиона километра).
Това не са прототипи. Това са работни машини. Редица EV акции със значително по-високи оценки не могат да кажат това.
Сега тези над 300 на брой автомобили не означават, че Lion ще доминира на пазарите на автобуси и камиони. Те не гарантират, че NGA акциите ще се движат нагоре. За проформа към сливането, Lion все още се оценява на повече от 3 милиарда долара. Това е повече от 100 пъти приходите до 2020 г.
Но Lion има законен шанс да израсне в този набор. По-специално пазарът на автобуси ще покаже силен растеж. Редица държави настояват за постигане на цели за нулеви емисии. Както и администрацията на Байдън.
Търсенето ще е налице. Конкуренти също ще има, но особено от автобусната страна, това все още не е пазарът, към който се насочват най-големите играчи.
Така че ясно, че Lion има технология и реален шанс за успех.
Що се отнася до SPAC-компаниите, това става все по-добре. Инвеститорите, които търсят игра в сектора, трябва да разгледат NGA акциите в дългосрочен план, коментира Маккол.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Volkswagen успешно се конкурира с Tesla в Китай
3 акции от квантово стъкло, които са готови за още по-голямо зареждане
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 016.20 | ▲0.25% |
Ethereum | 3 420.93 | ▲0.69% |
Ripple | 1.47 | ▲0.54% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |