Снимка: Canoo
Ценните книжа на Canoo (NASDAQ:GOEV) бяха разбити в края на март. GOEV акциите се разпродадоха с близо -40%, след като производителят на EV обяви по време на първия си конферентен разговор като публична компания някои изненадващи промени в своя екип, бизнес модел и визия, коментира Люк Ланго, старши инвестиционен анализатор в InvestorPlace.
Уолстрийт не хареса тези промени, главно защото те доведоха до ревизирани прогнози за значително по-ниски приходи през следващите няколко години. GOEV акциите в отговор паднаха с повече от 20%.
Но промените, обявено от мениджмънта по време на разговора, изобщо не оказват влияние върху основните стойности на компанията – това са нейната технология, инженерен екип и IP. Вместо това те представляват промени, свързани с начина, по който компанията планира да си осигури приходи от своята супер ценна многофункционална платформа (MPP).
Докато такива промени ще доведат до по-ниски приходи в краткосрочен план, те също трябва да доведат до по-високи приходи и печалби в дългосрочен план, коментира Ланго. Също така трябва да се отбележи, че промените в управлението са предимно финансови и нямат значителен ефект върху способността на Canoo да подобри основната си MPP технология, което е единственото нещо от значение тук.
Според Ланго, Canoo е събрала инженерен екип от световна класа, изобретил трансформираща MPP технология, която ще създаде поколение от нови и подобрени битови и търговски електрически превозни средства, максимизиращи вътрешното пространство на автомобила, и следователно изключително полезни когато се прилагат като семейни превозни средства, пикапи и фургони.
В контекста на тази обща картина продажбата на GOEV акции изглежда като златна дългосрочна възможност.
Шокиращ конферентен разговор
Един поглед към графиката на GOEV акциите и лесно можете да кажете, че конференцията на Canoo през четвъртото тримесечие премина доста зле.
Самият разговор беше пълен с шокиращи изненади, които накараха анализаторите да се почешат по главата.
Първо, компанията основно заяви, че ще се откаже от бизнеса си с инженерни услуги. Първоначално историята в Canoo беше, че компанията ще предостави инженерни услуги на други производители на автомобили, за да им помогне да правят EV на върха на MPP технологията на Canoo и че тези приходи ще помогнат на компанията да субсидира операциите, докато не развие достатъчен производствен капацитет с десетки хиляди собствени превозни средства. Миналата година Canoo обяви партньорството си за инженерни услуги с Hyundai.
Но това партньорство вече е мъртво и изглежда причината е, защото Canoo реши да наблегне на бизнеса си с инженерни услуги, за да защити своя IP. Има смисъл. Още в първоначалните си прогнози Canoo набляга на всички свои приходи през 2021 г. и по-голямата част от приходите си през 2022 г. да бъдат от това несъществуващо вече подразделение за инженерни услуги.
С други думи, прогнозите за приходите на Canoo за 2021 г. и 2022 г. би трябвало да бъдат значително по-ниски, коментира анализаторът.
Второ, Canoo също заяви, че се отдалечава от абонаментния бизнес модел за своите лайфстайл автомобили. Не забравяйте, че голяма част от историята на Cannoo е опитът на компанията да създаде нов абонаментен бизнес модел, при който потребителите могат да наемат колите си на месечни тарифни планове. Но поради балансовите рискове, присъщи на този модел, ръководството се отказва от него в полза на лесната продажба на автомобили директно на потребителите.
Трето, като продължение на промяната на своя бизнес модел от инженерни услуги и абонаментни продажби, към продажби на превозни средства B2C и B2B, ръководството изтегля оригиналния си дългосрочен модел, предлаган, когато компанията обяви сливането си със SPAC-компания.
Четвърто, финансовият директор напуска – и това никога не е чудесна новина, когато изпълнителен директор от най-високо ниво подава оставка само месеци след като компанията стане публична.
И на фона на всички тези промени главният изпълнителен директор на компанията дори не беше на конферентния разговор. Вместо това разговорът беше ръководен от Тони Акила, изпълнителен председател на компанията, който се присъедини към нея през октомври 2020 г.
Разбиване на промените
На пръв поглед горепосочените промени, обявени на конферентния разговор на Canoo, изглеждат като нарушители на сделката за GOEV акциите. Но не са. Изобщо.
Не забравяйте, че цялата стойност на Canoo зависи от инженерния екип от световна класа и уникалната MPP технология, която е колективно разработена. Нито една от промените, обявени на конференцията, не е повлияла на тази стойност.
Преминаването от инженерни услуги защитава IP на тази технология. Разбира се, това изключва източника на доходи. Но в същото време би трябвало да засили мащабните канали за продажби на Canoo директно към потребителите и директно към бизнеса, тъй като никой друг няма да изгражда превозни средства върху тази MPP технология.
Абонаментният бизнес модел беше страхотна идея, която, ако работи, би била добра. Но винаги е била рискована. И без нея Canoo все още продава тонове лайфстайл автомобили, камиони и микробуси. Тук няма промяна. Маржовете на печалбата също няма да бъдат засегнати от тази промяна, тъй като Canoo все още планира да препродава едно и също MPP шаси няколко пъти – откъдето и идват по-високите маржове.
Бракуването на модела до 2025 г. намалява видимостта. Но това не променя нито основната технология, нито способността ѝ да се разпространява. До 2025 г. приходите могат да бъдат по-високи при този нов бизнес модел, отколкото при предишния, като се имат предвид по-високите продажби на B2C и B2B, коментира Ланго.
И накрая, финансовият екип не управлява разходите в Canoo. Инженерният екип го прави – и този инженерен екип остава напълно в такт. Докато е вярно, бъдещето на Canoo ще изглежда светло.
Какво всъщност се случи
Имате екип от инженери от световна класа. Те са разработили тази пробивна MPP технология. След това те получиха куп обикновени хора, които да ръководят финансите и стратегиите, за да съставят план за игра и да монетизират тази технология. Този план е наполовина готов и рискува IP-то на компанията чрез инженерни споразумения с конкуренти, както и компрометиране на баланса чрез абонаментни продажби.
Така че, когато няколко по-опитни бизнесмени влязоха в бизнеса след сделката със SPAC-компания, включително дългогодишния ръководител на технологичния бизнес Тони Акила, те убедиха съвета на директорите да направят някои големи промени в стратегическата страна на бизнеса. Те правят тези големи промени точно сега, а в края на деня Canoo ще се появи като компания с отлична технология и отличен план за игра за осигуряване на приходи от тази технология, коментира анализаторът.
Така че в дългосрочен план, трудните промени, които Canoo прави днес, всъщност позиционират компанията за по-голям и по-дълъг растеж.
По-конкретно, пълният контрол върху IP разширява технологичния ров на Canoo, продажбата чрез предварителни заявки всъщност би трябвало да увеличи паричните потоци и да намали рисковете от баланса, а фокусирането върху търговския пазар позволява най-вече на Canoo да максимизира най-голямото предимство на своята MPP технология, което е максималното увеличение на вътрешното пространство на превозните средства.
Стратегически тази промяна е добра. Разбира се, на Уолстрийт ѝ е трудно да го възприеме. Уолстрийт не обича промяната. А тази е голяма. Разбира се, GOEV акциите ще бъдат слаби, коментира Ланго.
Но би било разумно дългосрочните инвеститори да преодолеят тази слабост и да останат на предишния курс.
Canoo ще излезе от тези промени като по-силна компания и в дългосрочен план тя ще се превърне в основен играч както на потребителския, така и на търговския EV пазар.
Обобщение на GOEV акциите
GOEV акциите представляват една от най-завладяващите дългосрочни игри в революцията на мобилността от следващо поколение, тъй като светът се премества от остарели газови автомобили към самоуправляващи се електрически автомобили.
Но Canoo е само един от най-добрите акции на електрически автомобили, които са най-доброто от реколтата, когато става въпрос за пробив на технологичните иновации в електрическите автомобили. Всички тези компании имат ненадминати управленски екипи и огромен дългосрочен потенциал.
Всяка от тези мобилни акции от следващо поколение може да донесе възвръщаемост, подобна на Tesla, включително таен стартъп, оглавяващ революцията в самоуправлението.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Новият електрически пикап на Canoo има балоновидно предно стъкло и се превръща в кемпер
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 320.00 | ▲0.56% |
Ethereum | 3 412.24 | ▲0.44% |
Ripple | 1.45 | ▼1.31% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |