Снимка: Pixabay
Нараства апетитът да излезете, за да хапнете отново, и има някои ресторантски акции, които са готови за повече бизнес. Това, разбира се, беше по време на затварянето на повечето ресторанти и подхранваше услугите за доставка и други творчески начини за управление на търсенето, коментира Луис Навелие от InvestorPlace, експерт и инвеститор на растежа.
Но сега поръчките за взимане и доставка, като политиката „работа от вкъщи“, отново ще претърпят нова трансформация. Когато големите вериги забелязаха забавяне на печалбите поради мултипликационния ефект от голямото предлагане в много държави по време на пандемията, сега същият мултипликационен ефект ще работи в тяхна полза.
Освен това, след като оцеляха с малки екипажи, тези големи ресторантски вериги също успяха да възприемат технологии, които ще помогнат да се повиши производителността и да се запазят разходите възможно най-рано.
Много от седемте ресторантьорските акции, представени тук, са се справили добре по време на пандемията.
Biglari Holdings (BH)
Със сигурност една от най-уникалните корпоративни структури в света, BH.А притежава марките Steak 'n Shake и Western Sizzlin. Но също така притежава търговска компания за застраховане на камиони и няколко плитки газови и петролни кладенци в Мексиканския залив.
Това малка компания с пазарна капитализация от 416 милиона долара и е доста млада, стартирала едва през 2017 г. Но е умно да избирате известни марки на ниски цени и да ги съживявате за нов пазар.
И това със сигурност не е под формата на повечето ресторантьорски акции, ако търсите разнообразие от активи или интересна история за голф игрище.
Акциите са се увеличили с 20% на годишна база и тази инерция се увеличава.
Chuy’s (CHUY)
Преди Остин, Тексас, да се охлади, Chuy’s вече беше идеално място. Стартирала през 1982 г., CHUY е истинска тексаско-мексиканска верига, създадена в сърцето на своята кухня, което не може да се каже за много акции от ресторантьорската сфера.
Днес тя има над 90 ресторанта в 19 държави. Пандемията беше предизвикателство за тази фокусирана марка, но тя остана силна предвид насрещните ветрове. И продажбите на един и същи магазин (приходите, генерирани от създадените магазини в едно тримесечие до друго) се подобряват, което е чудесна новина.
Акциите вече са се увеличили със 70% от началото на годината. Но това не означава, че ралито е приключило. Има много добър шанс, че клиентската база очаква с нетърпение да се върне в местния Chuy’s, за да може отново да прекарво хубаво времето си с приятели и семейство.
Chipotle Mexican Grill (CMG)
Днес това е една от най-внушителните ресторантьорски акции на пазара. Не става въпрос за размера, а за качеството, участието на клиентите, въвеждането на технологии и най-важното, способността да се персонализират поръчките за всеки клиент.
CMG има около 2750 ресторанта в САЩ, както и във Великобритания, Германия, Франция и Канада. Когато пандемията избухна, CMG вече се беше потопила дълбоко в автоматизирането и ускоряването на хранителните си услуги чрез предварителни поръчки, доставка, задвижване и т. н.
Технологията също помогна, когато персоналът трябваше да бъде съкратен, тъй като можеха да използват работниците си и да ги организират по-ефективно. CMG също беше една от онези ресторантьорски акции, на които инвеститорите гледат като на пристанище по време на буря, знаейки, че ще се справи с предизвикателствата, които пандемията ѝ донесе.
Днес акциите се консолидират и нарастват само с около 13% от началото на годината, което е добре за новите инвеститори. Приходите със сигурност ще се върнат тази година, категоричен е Навелие.
Darden Restaurants (DRI)
Ако търсите ресторант, който има цялата гама от ястия и ценови точки, тогава тогава обърнете внимание на DRI. Въпреки че се отдели от легендарната си мрежа Red Lobster преди много години, все още притежава известните вериги Olive Garden и Longhorn Steakhouse в този сектор на пазара. И движейки се в най-високия клас, компанята управлява стекхаус като Capital Grille и Eddie V's. Тя също така управлява други марки като Seasons 52, Cheddar's Scratch Kitchen, Bahama Breeze и Yard House.
Там, където много ресторантьорски акции се насочват към кухня като CMG, DRI предпочита да разшири своите операции и след това да ги пусне на стратегически пазари, за да увеличи максимално ефективността си. И тази формула се доказва отново и отново от основаването на компанията през 1938 г.
Пандемията със сигурност е ударила по-скъпите ресторанти, както и по средните нишови марки, но DRI е на път да се върне, като се е повишила с около 21% от началото на годината. Сега е моментът да ги захапите.
Brinker International (EAT)
Brinker International фокусира цялото си внимание на своите марки, Chili's Grill And Bar и Maggiano Little Italy.
А пазарната капитализация от 3 милиарда долара със сигурност показва, че е добър играч в този сектор. EAT има над 1200 ресторанта Chili’s в САЩ и още 377 в международен план. Международните ресторанти са разпръснати в Азия, Европа, Близкия изток, Латинска Америка и Африка. Където и да отидат американците, вероятно ще бъдат посрещнати от Chili’s.
Стартирала през 1975 г., EAT много добре се справяше с променящите се хранителни навици на своите клиенти. В САЩ тя премина от меню, ориентирано към количеството към меню, фокусирано върху качеството и свърши много добра работа, интегрирайки технология в своите операции, за да ѝ помогнат да увеличи поръчките за изнасяне и доставка по време на пандемията.
EAT акциите са се увеличили с 22% от началото на годината и това е доста скъпо, но е игра, в която светът се връща към нормалното и ресторантите отново се отварят.
Jack in the Box (JACK)
От всички ресторантьорски акции тук, Jack in the Box е единствената, която се базира на франчайз модел. През 2020 г. тя има близо 2100 ресторанта, притежавани от франчайзополучателя, и 144 ресторанта, собственост на компания, разпределени в 21 държави. Освен това продължава растежът на франчайзинговата част на бизнеса, което е много добро за JACK.
Веригата се отвори в Калифорния и през годините франчайзите започнаха да работят на Запад, в Скалистите планини, в Гуам и дори в Каролина.
Франчайзинговият модел позволява на JACK да функционира по различен начин от повечето други ресторанти, но това е ефективен модел в сектора за бързо хранене, където се конкурира с по-големи световни и национални марки. Нейният модел също така означава, че обектите са готови за пандемия, като се имат предвид установените прозорци и ефективното приготвяне на храната и обучението на персонала.
Акциите са се увеличили с 23% от началото на годината и се търгуват на изненадващо ниско съотношение цена-печалба, като се има предвид, че тримесечните стойности продължават да се покачват.
Shake Shack (SHAK)
Златната мина на Дани Майер стартира в парк в Ню Йорк в несъществуващ снек-бар през 2004 г. Сега това е феномен за бързо хранене с 275 ресторанта, с над половината управлявани от компанията обекта.
И въпреки че пандемията ги затвори всичките в един или друг момент, компанията все още има планове да отвори 450 през следващите години. Операцията е интересна, тъй като макар да е в групата за бързо ежедневие, тя също предлага висококачествени продукти и е установила уникална марка в много конкурентно пространство.
SHAK бяха под натиск през 2020 г., тъй като услугата за хранене е била в центъра на дейността им, а времевите прозорци за взимане от място не могат да бъдат модернизирани на много места. Въпреки това, марката е мощна, а програмата за защита на заплатата (PPP) ѝ помогна да се запази в играта.
Сега, когато нещата се нормализират, SHAK отново набира интерес, нараствайки с 34% от началото на годината. Само не забравяйте, че тази акции има история на търговия с премия, но има и много фенове.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 075.10 | ▼0.93% |
Ethereum | 3 419.88 | ▲2.66% |
Ripple | 1.49 | ▲1.49% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |