Снимка: Личен архив
Американският ИТ гигант Amazon остава най-скъпата марка в света, според годишния доклад на Top 100 на най-ценните глобални марки на BrandZ. Стойността на бранда се е увеличила с 64% през последната година до 683,85 млрд. долара.
Apple отново зае второто място в класацията тази година ($ 612 милиарда, увеличение от 74%).
Google се изкачи на трета позиция, стойността на марката му се увеличи с 42% и достигна $ 458 милиарда. В резултат на това Microsoft падна на четвърто място (увеличение от 26%, до $ 410,27 млрд.).
На следващо място е китайският интернет гигант Tencent, който се е изкачил с две стъпки спрямо миналата година. Стойността на неговата марка, която включва също QQ, WeChat, WeChat Pay, WeSing и други услуги на компанията , се е увеличила с 60% до 240,93 млрд. долара.
Брандът Facebook също се издигна с две места в класацията, като през годината цената му се повиши с 54% - до 226,74 млрд. долара.
Съответно на седмата и осмата позиция се класират Alibaba (ръст с 29%, до 129,9 млрд. долара) и Visa (с 2%, до 191,285 млрд. долара).
В топ 10 попаднаха още McDonald's (с 20% до 154,92 млрд. долара) и Mastercard (с 4% до 112,88 млрд. долара).
Най-бързо растящата е марката Tesla, чиято стойност скочи с 275% през годината - до 43 млрд. долара , като заема 47-а позиция.
Освен това показателите на редица китайски компании са се удвоили: флагманът на индустрията за алкохолни напитки в страната Moutai (до 109 млрд. долара, 11-то място), интернет компанията Meituan (до 52 млрд. долара, 34-то място), TikTok (до 44 млрд. долара, 45-то място) и платформата за търговия Pinduoduo (до 22 млрд. долара, 81-во място).
13 нови компании бяха включени в класацията тази година, включително Nvidia (веднага на 12-то място с показател 105 милиарда долара), Zoom (52-ро място, 37 милиарда долара), Advanced Micro Devices (57-мо място, 33 милиарда долара) и Spotify ( 99-то място, 19 милиарда долара).
Общата стойност на сто марки в класацията за годината се увеличи с 42% и надхвърли рекордните за рейтинга 7 трилиона долара.
Рейтингът на най-скъпите марки в света, Brandz Top 100, се съставя от агенция Kantar от 2006 г. насам. При изготвянето му се вземат предвид финансовите показатели на фирмите и отзивите на потребителите.
Източник: money.bg
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.07% |
USDJPY | 153.56 | ▼0.38% |
GBPUSD | 1.29 | ▲0.08% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.16% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 40 979.90 | ▲0.14% |
S&P 500 | 5 523.34 | ▲0.19% |
Nasdaq 100 | 19 303.20 | ▲0.32% |
DAX 30 | 18 609.90 | ▲0.23% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 69 334.70 | ▲1.56% |
Ethereum | 3 346.68 | ▲2.30% |
Ripple | 0.61 | ▲0.80% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.39 | ▲0.19% |
Петрол - брент | 80.60 | ▲1.21% |
Злато | 2 394.28 | ▼0.09% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 520.38 | ▼0.56% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.36 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.70 | ▲0.25% |
UK Long Gilt Future | 98.18 | ▲0.33% |