Снимка: Pixabay
Инвеститорите имат нова постпандемична тенденция, която трябва да се има предвид при избора на луксозни акции: „разходи с цел отмъщение“. Концепцията се появи за първи път в библията на модната индустрия, WWD, през март, пуше nvestorPlace.
GQ може би го описа най-добре: „След година, прекарана предимно на закрито, без партита, на които да присъстват, или топ ресторанти, в които да се тълпят, хората са готови да освежат гардеробите си, за да „отмъстят“ за това, което им бе отнето, по-специално за луксозните достойнства на живота“, отбеляза щатна писателка Рейчъл Ташджиян.
Разочарованията, причинени от локдаун, предизвикаха съживяване на търговията на дребно, което според борсовите специалисти може да бъде от полза за луксозните акции.
Един от онези професионалисти е Суетха Рамачандран, която ръководи покритие на луксозни акции за европейския екип на GAM Investments.
Сред ключовите макроикономически фактори, които привличат вниманието ѝ, е възстановяването на двете най-големи икономики в света – Китай и САЩ, чиито потребители доминират около 60% от глобалните разходи за луксозни стоки.
Тук са 5 от 30 луксозни ценни книжа, които Рамачандран разглежда и които изглежда имат най-голям потенциал, тъй като потребителите започват „да си отмъщават“:
Brown-Forman (BF-B)
Акциите на Brown-Forman се очаква да се възползват от това, което главният изпълнителен директор на италианския производител на напитки Campari (OTCMKTS: DVDCF), Робърт Кунце-Концевиц, нарича „съобразително отмъщение“, каза Рамачандран. Това означава, че като част от връщането към нормалния живот, хората ходят по барове, организират партита и като цяло са готови да прекарат повече хубаво времето си.
„Разочаровани от дългия период на изолация, хората изпитват много силно желание и нужда да се срещнат със семейството и приятелите си. Това допринася за увеличаване на продажбите на спиртни напитки“, каза Кунце-Концевиц през май.
Въпреки това, този ефект не се яви в цената на BF-B акциите, които са спаднали с около 9% на годишна база, докато ETF-ът Invesco Dynamic Food & Beverage (NYSEARCA:PBJ) е нараснал с 15.2%.
Brown-Forman разочарова инвеститорите миналия месец, когато отчете печалби за акция за четвъртото тримесечие на фискалната 2021 г. от 25 цента, спад от 6% на годишна база и кратък спад от консенсусната оценка на 18 анализатори.
Част от това, което се очаква да допринесе за растежа на Brown-Forman, е „тенденцията за премиумизиране на спиртните напитки“, тъй като потребителите променят вкуса си за напитки. Очаква се ръст на продажбите и оперативните приходи в средата на едноцифрени числа през фискалната 2022 г., с откриването на барове и ресторанти и растежа на туризма.
Марките на компанията включват най-продаваното уиски Jack Daniels и водка Finlandia. Ръстът на обема достигна 12% през фискалната 2021 г., подпомогнат от новите вкусове в готовите за пиене коктейли и Jack Daniel’s.
Farfetch (FTCH)
Farfetch е цифрова игра за търговия на дребно с луксозни стоки, която може да спечели, дори ако купувачите се върнат във физическите магазини.
Изглежда, че това е ярък пример за това, което анализаторът на GAM описва като „електронната луксозна търговия е пътуване, а не дестинация“.
„Компаниите трябва непрекъснато да залагат на цифровия разказ и ангажираността с потребителите, особено с младите потребители“, каза анализаторът. Това е нещо, на което инвеститорът във FTCH акциите трябва да обърне внимание.
През май компанията отчете приходи за първото тримесечие на 2021 г. в размер на 458 милиона долара. Брутният обем на стоките (GMV) е нараснал с 50% до 916 милиона долара от 611 милиона долара през първото тримесечие на 2020 г. Маржът на приноса към поръчките за най-важните цифрови платформи се е увеличил със 100 базисни пункта на годишна база до 33%.
Farfetch вижда повече печалби и очаква да добави между 35% и 40% към GMV. Въпреки неотдавнашната продажба на технологии, акциите за електронна търговия се очаква да бъдат много силни през втората половина на 2021 г.
Както отбеляза инвеститорът на InvestorPlace Дивия Премкумар в прегледа си от 9 юни, FTCH акциите са надеждна игра за растеж, която си струва да се държи за дългосрочна печалба.
The TJX Companies (TJX)
Учудващо е присъствието на TJX Companies в този списък с луксозни ценни книжа за покупка.
Без съмнение TJX акциите са на радара, защото „те са предназначени за луксозни потребители, които предпочитат да купуват марки“ на намалена цена „във физическа среда“, коментира Рамачандра. Ръководството нарича това предложение на купувачите „лов на съкровища“.
Не само това, но търговецът на дребно също е „надежден партньор за марките за почистване на излишните активи“, добавя тя. Тези стоки се продават през 4572 магазина на компанията, към края на фискалната 2021 г. (февруари), под T.J. Maxx, T.K. Maxx, Marshalls, HomeGoods, Winners, Homesense, Winners и Sierra банери.
В края на май TJX поднови програмата си за обратно изкупуване на акции, като планира да изкупи активи на стойност 1.25 милиарда долара до 29 януари 2022 г.
Това е при положение, че Америка се нормализира, при текущи цени плащате около 24.7 пъти авансовия коефициента на печалба с дивидент, който носи едва 1.5%.
Забележката на анализатоът от InvestorPlace Дана Бланкенхорн, направена по-рано тази година, все още е в сила: „TJX акциите са чисто отбранителна игра, баласт на портфейла срещу потенциалния спад на пазара. Купете малко, ако имате нужда.“
Hilton Worldwide Holdings (HLT)
Хотелиерската верига Hilton Worldwide Holdings попадна в списъка на анализаторите на GAM главно заради голямото си портфолио от имоти в САЩ. Точно както Vail Resorts (NYSE:MTN) е луксозна игра за пътуване, в която сте сравнително близо до дома, хотелите Hilton са най-добрият избор за престой по време на тези пътувания. Почти 75% от коригираната EBITDA на компанията за финансовата 2019 г. е за недвижими имоти в САЩ.
UBS (NYSE:UBS) наскоро повиши целевата си цена на акциите до 136 долара, подобрявайки видимостта на възстановяването. Това увеличение от 7.9% изглежда много вероятно поради постепенното отваряне на ключови икономики по света и ускоряването на ваксинацията, коментира анализаторът.
Като дългосрочен холдинг, HLT акциите се очаква да се зареждат в бъдеще с добавянето на близо 400 000 нови стаи, които има в плановете си, като повече от половината от тези вече са в процес на изграждане. Тези нови помещения би трябвало да добавят 800 милиона долара към коригираната EBITDA. Тръбопроводът на компанията също така се очаква да осигури по-разнообразни приходи през следващите години, като 35% от новото строителство ще се извършва в Азиатско-тихоокеанския регион.
Hilton има значителни заемни средства, както отбеляза инвеститорът на InvestorPlace Фейсал Хумаюн през май. Въпреки че съотношението на нетния дълг към EBITDA към първото тримесечие на 2021 г. е 11.2 пъти, той смята, че здравословните парични потоци на компанията и разширеният профил на изплащане на дълга ще облекчат всички проблеми с ливъридж.
Dufry (DUFRY)
Операторът на безмитни магазини Dufry в момента може да изглежда като нелогична инвестиция, като се има предвид, че международните пътувания остават заглушени. Но предвид ниската си оценка и потенциала му да възобнови повече междуконтинентални полети, това може да е подходящо време за оценка на разходите, коментира анализаторът.
DUFRY акциите паднаха до тригодишно дъно от 2.40 долара на акция в ранния етап на пандемията в началото на март 2020 г. Акциите започнаха да се покачват през октомври, а след това през 2021 г. се качиха на американското влакче, спадайки с почти 16% на годишна база.
Въпреки това, Dufry е най-големият в света оператор на безмитните магазини с над 2300 обекта, притежаващи повече от 12% – 13% дял от иначе фрагментирания глобален пазар на дребно за пътувания, включително около 20% в търговията на летища.
Повече от 1400 магазина работят в края на април, което представлява около 70% от продажбите в сравнение с 2019 г. В края на май швейцарската компания заяви, че очаква продажбите да достигнат 75% до края на този месец, тъй като кампаниите за ваксиниране и облекчаването на ограниченията започнаха да стимулират пътуванията в чужбина и тази тенденция се очакваше да продължи.
„Поведението на клиентите показва продължаващо търсене на туристически стоки и търговия на дребно с туристически стоки и имаме всички възможности да ускорим продажбите с по-нататъшно отваряне“, каза изпълнителният директор Джулиан Диас в изявление. „Близките отношения с нашите наемодатели, доставчици, служители и акционери все още са ценна подкрепа по време на възстановяване“.
Компанията вижда 2019 г. като референтна година за завръщането си след пандемия. Цената на DUFRY акциите през 2019 г. варира от 11.10 долара за акция до 7.76 долара. Наскоро книжата на компанията се търгуваха на цена от 5.69 долара за акция.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Експерт: Много е опасно да се инвестира в биткойн и акции в момента
Защо инвеститорите трябва да се съобразяват с инфлационната среда?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.69% |
USDJPY | 151.16 | ▼1.18% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.81% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.45% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 839.50 | ▼0.33% |
S&P 500 | 6 013.38 | ▼0.45% |
Nasdaq 100 | 20 795.00 | ▼0.92% |
DAX 30 | 19 317.50 | ▼0.25% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 692.00 | ▲5.19% |
Ethereum | 3 619.21 | ▲8.86% |
Ripple | 1.50 | ▲7.01% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.76 | ▼0.17% |
Петрол - брент | 72.34 | ▼0.12% |
Злато | 2 638.56 | ▲0.25% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.64 | ▲0.31% |
Germany Bund 10 Year | 135.58 | ▲0.12% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |