Снимка: iStock
Вече сме на около три четвърти от пътя през сезона на печалбите през второто тримесечие и не е имало по-гореща тема по време на конференциите за резултатите от инфлацията. Нарастващите разходи и тяхното въздействие върху цените и маржовете на печалба са отчетени при повече от половината от тримесечните отчети за печалба на компонентите на S&P 500 през последните три седмици, въз основа на търсене в преписи на Sentieo.
Корпоративните ръководители споделят това, което виждат на място в своя бизнес в инфлационна среда - и това, което очакват, ще дойде след това.
Печалбата на акция на S&P 500 за второто тримесечие е на път да се увеличи с 83% спрямо преди година. Компаниите бият средно с 16% очакванията, според данни на главния стратег на американския капитал на Credit Suisse Джонатан Голуб. Има много добри новини, които изпълнителните и финансовите директори могат да споделят.
Но перспективите на ръководствата са по-смесени. Ръководителите на Sherwin-Williams (SHW) и Genuine Parts (GPC) заявиха, че компаниите са успели да поемат по-високите входни разходи досега тази година, но очакват това да стане по-предизвикателно.
Chipotle Mexican Grill (CMG) и Waste Managment (WM) увеличават заплатите, за да привлекат и задържат служители. Продавачът на потребителски продукти Conagra Brands (CAG) и картофеният гигант Lamb Weston (LW) предупредиха инвеститорите, че печалбите ще бъдат притиснати от инфлацията през следващите тримесечия. Други, като Travelers Cos. (TRV) или Newmont (NEM), виждат потенциални ползи за бизнеса си благодарение на по-бързата глобална инфлация.
Ето няколко акцента от последните отчети за печалби по темата за инфлацията:
Изпълнителният директор на Chipotle Mexican Grill Брайън Р. Никол, 20 юли:
Толкова много се случва в момента с инфлацията и въпроса дали инфлацията е преходна или постоянна. Имаме инфлация на труда. Направихме голям ход там. Ще видим как ще се разтърси... Нека да видим как цената на менюто продължава да се приема от клиентите. Засега наистина, наистина добре, наистина не виждам никаква съпротива… Имаме много възходяща мобилност в маржовете си. Имаме ценова сила. Сега е въпрос само как и кога решаваме да използваме тази ценова сила, за да защитим маржовете или да инвестираме в нашите хора, както току-що направихме с заплатите.
Sherwin-Williams вицепрезидент Джим Джей, 27 юли:
Когато погледнем кошницата, това, което видяхме през второто тримесечие, беше инфлация, дължаща се на по -високите разходи за мономери, смоли, разтворители и опаковъчни материали... Тук смятаме, че третото тримесечие ще бъде най-високото по отношение на инфлация на суровините през годината и може би ще видим само скромно облекчение през четвъртото тримесечие.
Изпълнителният директор на Conagra Brands Шон Конъли, 13 юли:
Започнахме да прилагаме действия за ценообразуване на някои от нашите продукти през [фискалното] четвъртото тримесечие, свързани с първоначалната инфлация, която преживяхме. ...Очакваме отрицателното въздействие на инфлацията на разходите да удари нашите финанси преди благоприятното въздействие на нашите ответни действия, включително ценообразуване. Очаква се това несъответствие във времето да бъде особено въздействащо през Н1 и по -конкретно през Q1. Полученият натиск върху маржовете ни през първото полугодие повлия на печалбата ни за цялата година.
Изпълнителният директор на Newmont Том Палмър, 22 юли:
50% от разходите ни са за работна ръка и виждаме както в Канада, така и в Австралия доста горещи пазари на труда за добив. Със сигурност е имало ръст и в двете страни през тази година и очакваме да видим този поток поне през цялата следваща година. След това материалите и енергията съставляват следващите 40% до 45% [от разходите….] И виждаме, по отношение на стоманата, горивото и маслата... порядъка на около 5%. Ние не го виждаме структурно. Виждаме го като циклично... И, разбира се, инфлацията ни настройва добре за някои доста положителни перспективи за цените на златото.
Финансовият директор на Genuine Parts Карол Янси, 22 юли:
Докато разглеждаме нашата инфлация, тя е малко уникална и безпрецедентна, що се отнася до автомобилната индустрия в САЩ. Не сме виждали подобна дейност [увеличение на цените] от десетилетие. Това е нещо подобно на тарифите с темпото, с което идват. Задвижва се от комбинация от суровини, товари и труд.
Изпълнителният директор на Lamb Weston Holdings Том Вернер, 27 юли:
Продължителните последици от пандемията и рязкото възстановяване на по-широката икономика в САЩ нарушиха операциите по веригата на доставки във всички индустрии, включително нашата, което доведе до увеличаване на разходите. В резултат на това очакваме инфлацията на входящите разходи, особено за годни за консумация масла, опаковки и транспорт, да бъде значителен вятър за фискалната 2022 г. Нашата цел е да компенсираме инфлацията с помощта на комбинация от лостове, включително ценообразуване. За тази цел току-що започнахме да прилагаме широкообхватни увеличения на цените в нашите сегменти за хранителни услуги и търговия на дребно и не очакваме да видим максимално ползата от тях до нашето фискално трето тримесечие.
Главен изпълнителен директор на Waste Managment Джон Морис, 27 юли:
Не е изненада за всеки, който следва икономически показатели, че повечето фирми изпитват инфлация в разходите си през 2021 г. и нашият бизнес не прави изключение, особено по отношение на труда. Очакваме да преодолеем този натиск чрез увеличаване на оперативната ефективност и изпълнение на нашите дисциплинирани програми за ценообразуване. Няма сребърен куршум, когато става въпрос за привличане и задържане на таланти и ние използваме многостранен подход, който включва адресиране на заплатите, предлагане на гъвкави графици и разширяване на социалните придобивки.
Финансовият директор на Travelers Cos. Даниел Фрей, 20 юли:
Важно е да запомните, че в нашия бизнес имаме някои естествени хеджове, които смекчават ефектите от инфлацията. Първо, по-високата инфлация често се свързва с по-силна икономическа активност, както и с по -високи заплати и стойности на активите, като всичко това допринася за по-високи застрахователни експозиции. А по-високата експозиция допринася за подобряване на маржовете. Второ, въпреки че не го виждаме в момента, доколкото лихвените проценти са свързани с инфлацията, бихме се възползвали от по-високата възвръщаемост в нашия инвестиционен портфейл с увеличаването на инфлацията.
Още по темата:
Щатските държавни облигации – между очакванията за слаб растеж и инфлация
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.81% |
USDJPY | 150.73 | ▼1.46% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.84% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.63% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.22% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 928.70 | ▼0.13% |
S&P 500 | 6 008.62 | ▼0.53% |
Nasdaq 100 | 20 709.60 | ▼1.33% |
DAX 30 | 19 293.50 | ▼0.38% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 894.60 | ▲4.32% |
Ethereum | 3 556.65 | ▲6.97% |
Ripple | 1.47 | ▲5.22% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.64 | ▼0.33% |
Петрол - брент | 72.14 | ▼0.39% |
Злато | 2 640.12 | ▲0.32% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 550.12 | ▲2.16% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.72 | ▲0.39% |
Germany Bund 10 Year | 135.68 | ▲0.19% |
UK Long Gilt Future | 95.50 | ▲0.44% |