Снимка: iStock
Пандемията обърна сценария на няколко аспекта на нашия живот, а козметичната индустрия не е изключение. През изминалата година се появиха редица нови тенденции в областта на красотата, които принудиха козметичния бизнес да преосмисли стратегиите си, коментира Муслим Фарук. Освен това козметичните акции, представени от борсово търгувания фонд Consumer Staples Select Sector (NYSEARCA:XLP), са изостанали от възвръщаемостта на S&P 500 през последната година. Въпреки това, с повторното отваряне на икономиката и предприятията, овладяващи по-добре нововъзникващите тенденции в козметиката, книжата от сегмнета на красотата се очаква да се възстановят.
Според National Purchase Diary (NPD) през първата половина на 2020 г. се наблюдава рязък спад в продажбите на козметика поради маски за лице. Нещо повече, потребителите избягват продукти, съдържащи химикали, в полза на естествени и органични продукти за кожата си. Освен това се наблюдава значително увеличение на продажбите на козметични продукти в електронната търговия.
Това са само някои от тенденциите, които наблюдавахме по време на пандемията. Най-ефективните компании в сектора са се адаптирали добре към тези промени и са готови да се представят отново.
Estée Lauder (EL)
Estée Lauder е един от най -големите световни търговци на марки в грижата за кожа и коса, грим и аромати. В портфолиото си има повече от 25 емблематични марки, включително Estée Lauder и Clinique. Нещо повече, това е третият по големина играч в индустрията за красота след лидерите в сектора L'Oréal (OTCMKTS:LRLCY) и Unilever (NYSE:UL). Разбира се, доходите ѝ са пострадали по време на пандемията, но съдейки по последните резултати, приходите са се върнали обратно. В резултат на това EL акциите отбелязаха приличен натиск през последните 6 месеца, осигурявайки повече от 40% печалба през периода.
Компанията наскоро публикува резултати за третото тримесечие, които се оказаха много по-добри от очакваното. Продажбите в постоянна валута нараснаха с 13% на годишна база и надминаха оценките на ръководството. Освен това печалбата на акция с 20% надвишава консенсусните очаквания, докато коригираният оперативен доход е 20.5% над нивото от 2019 г.
Компанията се възползва от положителния канал и продуктовата гама. Освен това финансовото ѝ състояние се е подобрило значително, тъй като на годишна база оперативният паричен поток е нараснал с повече от 15%. Estée Lauder активно инвестира в Китай и други нововъзникващи пазари, за да увеличи бизнеса си. По този начин компанията има огромна поредица от растеж, която се очаква да издигне EL акциите до нови висоти.
Ulta Beauty (ULTA)
Ulta Beauty е най-големият търговец на дребно на козметика, работещ в Съединените щати. През последните 5 години броят на магазините се е увеличил с 43% до 1254 търговски обекта. Освен това приходите му са се увеличили експоненциално от 3.9 милиарда долара на 7.3 милиарда долара.
Компанията предлага продукти от над 600 марки с ненадмината програма за лоялност с добре интегриран омниканал. В разгара на пандемията растежът на доходите намаляха с двуцифрени проценти. Оттогава обаче те са в пламъци, както и ULTA акциите, с 12-месечна печалба от над 70%.
Компанията шокира инвеститорите с впечатляващите си резултати за първото тримесечие. Приходите на компанията възлизат на 1.9 милиарда долара, което е с 65.9% повече в сравнение със същия период на миналата година. Нещо повече, EPS от над 4 долара с лекота надмина прогнозите. Поради рязкото нарастване на клиентския трафик, ръководството на ULTA повиши годишната си прогноза за тази година.
Освен това компанията си партнира и с Target (NYSE:TGT), за да пусне повече от 100 магазина Ulta на целеви места тази есен. Така че, с високия си марж и здравословен клиентски трафик, следва да очаквате ULTA акциите да скочат до небето.
e.l.f. Beauty (ELF)
e.l.f. Beauty предлага продукти за грижа за кожата и козметика под своите много реномирани марки като W3LL PEOPLE и Keys Soulcare. Компанията се гордее с невероятна печалба и ръст на приходите, въпреки вредното въздействие на пандемията върху потребителската активност. Нещо повече, тя засили интереса си към аптечната козметика и ефективно се разшири в грижата за кожата. Компанията запази добра форма тази година, показвайки двуцифрен ръст на приходите през последното тримесечие. ELF акциите през последните 12 месеца показаха добра доходност от над 50%.
Компанията наскоро публикува резултатите за четвъртото тримесечие, където приходите нараснаха до 92.7 милиона долара, което е ръст от 24% спрямо предходната година. Брутните маржове бяха на атрактивни 63%, докато EPS, извън GAAP, от 16 цента, надмина очакванията със седем цента. Търговецът на дребно очаква приходите да бъдат малко по-високи от консенсусните прогнози за тази година. Придобиването на W3ll People би трябвало да има положителен ефект върху растежа ѝ в най-високия сегмент благодарение на по-активното присъствие в областта на електронната търговия.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Преходна ли е инфлацията - според изпълнителните директори на водещи щатски компании?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.69% |
USDJPY | 151.30 | ▼1.09% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.74% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.48% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 993.10 | ▲0.03% |
S&P 500 | 6 034.88 | ▼0.10% |
Nasdaq 100 | 20 951.30 | ▼0.18% |
DAX 30 | 19 265.40 | ▼0.52% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 333.60 | ▲2.62% |
Ethereum | 3 477.01 | ▲4.58% |
Ripple | 1.45 | ▲3.29% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.94 | ▲0.09% |
Петрол - брент | 72.44 | ▲0.06% |
Злато | 2 652.14 | ▲0.77% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 555.38 | ▲3.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.70 | ▲0.38% |
Germany Bund 10 Year | 135.58 | ▲0.12% |
UK Long Gilt Future | 95.45 | ▲0.37% |