Снимка: iStock
Световната икономика се движи към няколко вълнуващи тенденции, които водят до нови и интересни инвестиционни области, като например акциите на самоуправляващите се камиони. Безпилотните превозни средства обещават революция в сигурността и безопаността, защото няма да има повече текстови съобщения по време на шофиране или шофиране в нетрезво състояние, съобщава InvestorPlace.
Това е много важно. Пътнотранспортните произшествия са една от водещите причини за смъртността в САЩ, а самоуправляващите се превозни средства могат да намалят тези рискове.
На компаниите ще им отнеме известно време, за да получат абсолютно правилната технология. Но положителните страни са огромни и не могат да бъдат пренебрегнати.
Улавянето на тенденциите е един от най-добрите начини да останете пред пазара. Все пак е жизненоважно да се разбере, че всяка по-широка тенденция има свои собствени подраздели. Случайният инвеститор често пренебрегва тези ниши. Акциите от самоуправляващи се камиони са пример за една такава област.
Повечето инвеститори искат да инвестират капитала си в по-разнообразни фирми като Toyota (NYSE:TM), General Motors (NYSE:GM) и Ford (NYSE:F), за да получите достъп до иновации без шофьор. Но ако имате желание да рискувате малко, подходът на чистата игра би трябвало да бъде точно от ваша страна.
TuSimple (TSP)
Акциите на стартиращата автономна транспортна технология TuSimple Holdings преживяха натоварен със събития месец. Обемът на търговията се е увеличил значително, тъй като блокирането е изтекло, забранявайки на някои инвеститори да продават акции.
Продавачите на къси позиции започнаха да действат, когато заключването се приближи до края, очаквайки акциите да се сринат. Обаче се случи набратно. Инвеститорите на дребно инвестираха в акции и предизвикаха кратко свиване. TSP акциите бяха още един пример за това как тази група наказва хедж фондовете – тенденция, която стана твърде позната тази година.
Друг важен фактор, влияещ върху акциите на TuSimple, е продължаващият недостиг на шофьори. Тъй като повече от 68% от всички товари се превозват с товарни автомобили, този проблем засяга икономиката като цяло.
По-големият проблем е, че средната възраст на шофьорите на търговски камиони в САЩ понастоящем е 55 години и се увеличава. В резултат на това компаниите трябва да се стремят да намерят решения. Софтуерът за автономно шофиране TuSimple за камиони може да помогне за решаването на този проблем.
Полуремаркетата на TuSimple от клас 8 се движат през югозапада ден и нощ. Те са пътували над един милион безопасни мили по маршрути за UPS (NYSE:UPS) и McLane Company.
Камионите на компанията все още изискват присъствието на човек на шофьорската седалка като мярка за безопасност. Но тя вярва, че технологията става все по-добра и можете ясно да се види нейната приложимост по пътищата.
Предвид тези фактори и милионите долари за финансиране, които е привлякла, TuSimple може да бъде вашият основен инструмент за инвестиране в това пространство.
Northern Genesis Acquisition Corp II (NGAB)
Тази компания с „празен чек“ навлиза в пазара на самоуправляващи се камиони в резултат на сливането с Embark. Базираната в Сан Франциско компания за софтуер за автономни превозни средства като услуга (SaaS) е фокусирана върху товарни превози.
Нейният водещ продукт е Embark Driver, абонаментна система за машинно обучение, която компанията твърди, че е изминала повече от един милион мили в реалния свят. Данните за възприятието се въвеждат в системата Vision-Map Fusion (VMF), която е изградена върху карти с висока разделителна способност (HD) на индустриалния стандарт и е допълнена с камери и лидари.
VMF позволява на софтуера на Embark Driver да реагира на нови ситуации, при които HD картата може да е остаряла, например в строителна зона с припокриване на лентата. Платформата автоматично идентифицира най-важните данни, върху които да се съсредоточи, и обучава системата за подобряване на производителността с течение на времето.
Основана през 2016 г., Embark привлече приблизително 117 милиона долара общо финансиране, преди да се съгласи за обратно сливане с Northern Genesis Acquisition Corp. II през юни. Компанията планира да излезе публично по-късно тази година като част от сделка, която според съобщенията струва около 5.2 милиарда долара. Нетната печалба от сливането ще бъде около 614 милиона долара.
Hennessy Capital Investment Corp V (HCIC)
Базираната в Силициевата долина Plus събра 420 милиона долара средства по-рано тази година в разширен кръг на финансиране. След това тя стана последната компания, която осъществи сливането на SPAC с Hennessy Capital Investment Corp. V (HCIC). Сделката ще допринесе на Plus около 500 милиона долара за мащабиране на операциите и инвестиране в нови технологии.
През юни HCIC подаде 8-K формуляр в SEC, разкривайки, че дъщерното дружество Plus PlusAI е подписало основно споразумение за покупка и работна поръчка с Amazon (NASDAQ: AMZN) за „най-малко 1000 единици Plus Retrofit“. Завършването на сделката зависи от прогнозираните обеми и графици за доставки. На Amazon също бяха издадени поръчки за 20% от акциите на Plus при 46 цента на брой.
Това не е първият път, когато Amazon инвестира в технология за самоуправление. Миналата година технологичният гигант придоби стартъп от Силициевата долина, наречен Zoox. Компанията също така инвестира значителна част от капитала в Aurora.
PlusDrive управлява набор от сензори, включително радар, лидар и камери, за събиране на данни за околната среда. Системата разпознава близките обекти и прогнозира тяхното движение, докато се движи по курса си.
Компанията вече има клиенти в САЩ и Китай. И според Plus, операторите на автопарка могат да увеличат брутната печалба на камион с 30% до 70%, като използват технология за самоуправление.
Reinvent Technology Partners Y (RTPY)
Aurora е друга компания, която иска да дебютира чрез компания за придобиване със специално предназначение (SPAC). Той ще стане публичен чрез обратно сливане с Reinvent Technology Partners Y.
Сделката незабавно ще оцени обединената компания на 13 милиарда долара и ще ѝ даде общо около 2.5 милиарда долара в брой.
Основната претенция на компанията за слава е Aurora Driver, която е хардуерна, софтуерна и сервизна платформа, интегрирана в превозни средства от различни марки и размери. Aurora планира да предложи платформа като бизнес модел „шофьор като услуга“, в която партньорите се регистрират за всяка миля.
Както при Embark, Aurora не иска да притежава автопарк от автономни превозни средства. Вместо това иска собствениците на парка да закупят технологията от тях.
В крайна сметка това, което трябва да заинтересува инвеститорите най-много, е технологията зад предприятието. Aurora казва, че специално е проектирала своя набор от хардуерни сензори, който включва ексклузивната лидарна технология FirstLight. Компанията смята, че технологията е по-добра от конкурентите си, защото има два пъти по-голям обхват и няма да бъде засегната от външни смущения.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.02% |
USDJPY | 154.08 | ▼0.04% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.01% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.03% |
USDCAD | 1.39 | ▲0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 647.00 | ▲0.11% |
S&P 500 | 6 013.58 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 20 966.80 | ▲0.15% |
DAX 30 | 19 471.50 | ▲0.37% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 810.40 | ▼0.25% |
Ethereum | 3 370.24 | ▲0.13% |
Ripple | 1.44 | ▲0.45% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.88 | ▼0.58% |
Петрол - брент | 74.28 | ▼0.38% |
Злато | 2 673.22 | ▼1.72% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 543.50 | ▼0.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.00 | ▼0.06% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |