Снимка: iStock
Представители на китайското правителство обявиха, че страната е готова да консолидира своя сектор за електрически превозни средства (EV), пише "Блумбърг".
През последното десетилетие Китай силно популяризира своя вътрешен сектор за производство на електромобили и повиши стимулите за купувачите на автомобили като част от усилията да се намали замърсяването на въздуха и да се избегне повторение на ситуацията от януари 2013 г., когато страната прекара 26 дни, обгърната от тежък смог.
По-рано тази седмица "Блумбърг" съобщи, че разрастването на EV сектора е създало толкова много производители на оригинално оборудване, произвеждащи превозни средства с нулеви емисии, че някои са едва жизнеспособни.
На пресконференция в Пекин на 13 септември китайският министър на промишлеността и информационните технологии Сяо Яцин заяви: „В бъдеще компаниите за електромобили трябва да станат по-големи и по-силни. В момента имаме твърде много EV фирми на пазара".
„Фирмите са предимно малки и разпръснати. Ролята на пазара трябва да се използва напълно и ние насърчаваме усилията за сливане и преструктуриране в сектора на електромобилите, за да се увеличи допълнително пазарната концентрация.", добави Яцин.
"Блумбърг" съобщи, че Китай вече има около 300 производители на електромобили и заяви, че правителството изготвя мерки за ограничаване на свръхкапацитета в сектора.
Провинция Дзянсу, северно от Шанхай, сега е дом на около 30 производители на оригинално оборудване, няколко от които вече са в несъстоятелност, докато средният коефициент на използване на производствения капацитет за производителите на автомобили в Китай е едва 53% за миналата година.
Пазарът на електромобили в Китай се разраства бързо благодарение на държавните субсидии, като цената на мерките възлиза на 33 млрд. юана (около 3,7 млрд. паунда) през петте години до 2020 г.
Изпълнителният директор на JATO Dynamics, Дейвид Крайчик, заяви: „Пазарът на електромобили продължава да расте бързо, особено след като екологичната криза се издига по-високо в програмите на правителствата, бизнеса и потребителите".
„Тъй като страните започват да отменят своите програми за стимулиране, производителите в САЩ и Европа трябва да се обърнат към лидерството на Китай и да намерят пътища за намаляване на производствените разходи, ако искат да останат конкурентоспособни в това пространство.“, добави Крайчик.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Блясково бъдеще за електрическите превозни средства
Експерт: Щатските пазари ще продължат да бият конкурентите си
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.13% |
USDJPY | 152.29 | ▼0.44% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.03% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.07% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 974.00 | ▼0.03% |
S&P 500 | 6 036.62 | ▼0.07% |
Nasdaq 100 | 20 963.50 | ▼0.12% |
DAX 30 | 19 343.00 | ▼0.12% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 703.70 | ▲0.85% |
Ethereum | 3 403.18 | ▲2.36% |
Ripple | 1.36 | ▼2.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.82 | ▼0.06% |
Петрол - брент | 72.38 | ▼0.06% |
Злато | 2 639.91 | ▲0.31% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 539.75 | ▲0.26% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.40 | ▲0.10% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |