Снимка: iStock
Не всеки трябва да кара акумулаторно електрическо превозно средство, като средство за борба с климатичните промени. Това каза пред "Ройтерс" главният научен сътрудник на Toyota Motor Corp Гил Прат на конференцията Events Automotive Summit.
Коментарите на Прат, по време на дискусия за електрическите превозни средства, изглежда засилиха забележките, направени през последната година от президента на Toyota Акио Тойода.
Тойода и други служители на компанията заявиха, че електрическите превозни средства ще играят по-голяма роля за намаляване на емисиите, но трябва да се използват и други решения, като например бензиново-електрическите хибридни модели на Toyota или електрическите превозни средства с горивни клетки.
На конференцията в четвъртък Прат каза, че Toyota вярва в „разнообразието от задвижващи системи“, за да даде на клиентите различни инструменти за намаляване на CO2.
"Не е наша задача да предвиждаме кое решение е най-доброто или да кажем, че само това ще работи", каза Прат.
"Правителствените стимули трябва да бъдат насочени към намаляване на въглеродните емисии, а не към избора на коя технология за автомобили е най -добрият начин за постигане на тези цели", добави Прат, позовавайки се на предложените забрани за превозни средства с двигатели с вътрешно горене (ICE), включително хибриди, като средство за постигане въглеродна неутралност.
Toyota беше сред големите автомобилни производители, които подкрепиха администрацията на Доналд Тръмп в опита й да забрани на Калифорния да определя свои собствени изисквания за нулеви емисии, но компанията отказа тази подкрепа по-рано тази година.
Toyota заяви, че планира да инвестира 13,5 милиарда долара до 2030 г. в батерии за електромобили, но засега плановете й за пускане на нови акумулаторни електрически превозни средства (BEV) изглеждат сравнително скромни в сравнение с тези на американските автомобилни производители General Motors Co и Ford Motor Co, които харчат около 30 милиарда долара всяка до 2025 г., за да електрифицират повече от своите превозни средства.
Ръководителите на Toyota продължават да изтъкват достойнствата на хибридните автомобили на компанията, които са на пазара повече от 20 години.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.27% |
USDJPY | 154.80 | ▲0.48% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.22% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.14% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.19% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 118.00 | ▲0.03% |
S&P 500 | 6 123.84 | ▲0.26% |
Nasdaq 100 | 21 802.30 | ▲0.50% |
DAX 30 | 21 855.60 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 534.00 | ▼0.20% |
Ethereum | 3 361.05 | ▲3.51% |
Ripple | 3.09 | ▼1.38% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.52 | ▼0.85% |
Петрол - брент | 75.68 | ▼0.50% |
Злато | 2 809.10 | ▲0.47% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 552.38 | ▼2.54% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.20 | ▲0.07% |
Germany Bund 10 Year | 132.47 | ▲0.44% |
UK Long Gilt Future | 92.82 | ▲0.21% |