Снимка: iStock
Китайската Alibaba Group Holding Ltd в четвъртък изнесе своите резултати, като пропусна пазарните очаквания за приходите през второто тримесечие, тъй като потреблението в страната се забави и нейният бизнес за електронна търговия понесе удар от ограниченията на веригата за доставки.
Големите китайски технологични компании също бяха подложени на натиск, тъй като регулаторите на страната наложиха натиск срещу мощни играчи от Alibaba до гиганта за споделени пътувания Didi Global Inc, позовавайки се на основания антимонопол и сигурност.
Миналата седмица Alibaba регистрира най-бавния си ръст на продажбите по време на годишната си лудост на пазаруване в “Деня на сингъла”.
Приходите са нараснали с 29% до 200.69 милиарда юана (31,44 милиарда долара) през тримесечието, приключило на 30-ти септември. Анализаторите очакваха средно приходи от 204,93 милиарда юана, според данните на Refinitiv.
Най-голямото събитие за пазаруване в света, изпреварва Amazon Prime Day, Cyber Monday и Black Friday, взети заедно, които възлизат на около 30.7 милиарда долара.
Около 290 000 марки участваха във фестивала за пазаруване на Alibaba, който започна на 1 ноември и продължи до 11 ноември. Конкурентът на Alibaba JD.com каза, че е привлякъл 48.7 милиарда долара продажби точно преди края на деня за пазаруване в Китай.
В САЩ, Alibaba проведе събитие с участието на марки като Diane Von Furstenberg, Supergoop!, Mansur Gavriel и basq NYC, които започнаха да използват платформата за предаване на живо на Alibaba, за да продават стоки на базирани в Китай потребители.
Изпълнителният директор на Diane Von Furstenberg Габи Хирата каза пред Yahoo Finance, че усилията са се отплатили добре за модната марка. Продажбите на марката скочиха със 110% през първите 15 минути от нейния поток на живо по време на тазгодишното събитие.
Alibaba стартира стрийминг на живо на своята платформа преди пет години, но за марки като Diane Von Furstenberg пандемията направи използването на технологията необходимост за достигане до китайските потребители.
Тазгодишният „Ден на необвързаните“ дойде на фона на по-голяма репресия срещу технологичните гиганти в Китай. Самата Alibaba беше глобена с 2.8 милиарда долара за предполагаемо нарушение на антимонополните закони. Според китайската държавна администрация за надзор на пазара, компанията елиминира и ограничава конкуренцията на пазара на услуги на платформата за онлайн търговия на дребно.
Компанията също се сблъска с реакция от страна на правителството през 2020 г., когато основателят Джак Ма се изказа срещу китайската банкова система. Тогава Ма изчезна от очите на обществеността в продължение на месеци, преди да се появи на събитие през януари.
Междувременно Ant Group на Alibaba имаше свои собствени проблеми, когато китайското правителство прекрати опита ѝ да стартира първоначалното си публично предлагане, позовавайки се на опасения относно финансовите си разкрития. Очакваше се IPO-то да събере около 37 милиарда долара за компанията.
Котираните в САЩ акции на Alibaba, които са загубили 30% досега тази година, се понижиха с нови 4% по време на извънборсовата си търговия в САЩ, след като вчера загубиха 4.1%.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.04% |
USDJPY | 154.42 | ▲0.19% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.27% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.32% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.47% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 806.50 | ▲0.47% |
S&P 500 | 6 014.38 | ▲0.09% |
Nasdaq 100 | 20 937.40 | ▲0.01% |
DAX 30 | 19 465.20 | ▲0.33% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 364.00 | ▼1.73% |
Ethereum | 3 514.26 | ▲4.41% |
Ripple | 1.44 | ▲0.72% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.18 | ▼2.97% |
Петрол - брент | 72.58 | ▼2.66% |
Злато | 2 631.47 | ▼3.25% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 530.12 | ▼2.62% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.34 | ▲0.27% |
Germany Bund 10 Year | 135.15 | ▲0.44% |
UK Long Gilt Future | 95.08 | ▲0.61% |