Снимка: Pixabay
През последното десетилетие многобройни социални медийни платформи станаха жизненоважна част от нашето ежедневие. Освен това анализаторите очакват акциите на социалните медии да останат област с висок темп на растеж в обозримо бъдеще. Например, Statista прогнозира, че броят на потребителите на социални медии в световен мащаб ще се увеличи от около 3.6 милиарда души през 2020 г. до почти 4.5 милиарда до 2025 г., коментира Тезджан Гегел от InvestorPlace.
Инвестициите в социални медии почти удвоиха долара на акционерите през последните три години. Въпреки спада от 13% на годишна база, ETF-ът Global X Social Media е нараснал с около 90% през този тригодишен период.
Най-големите социални медийни акции продължават да генерират по-голямата част от растежа си чрез реклама. Разходите за реклама в социалните медии през 2020 г. възлизат на около 132 милиарда долара. Сега се очаква да надхвърли 200 милиарда долара до 2024 г. Индустрията обаче се развива, за да генерира приходи и от други източници, включително електронна търговия, цифрови плащания, видеоигри и (напоследък) метавселена.
С оглед на значителните парични потоци, които влизат в индустрията, 2022 г. може да бъде подходящо време за разглеждане на инвестирането в акции на социалните медии. Така че, предвид тази информация, тук са седем възможности за добавяне към дългосрочни портфейли:
Bumble (BMBL)
52-седмичен диапазон: 30.10 – 84.80 долара
Базирана в Остин, Тексас, Bumble предлага онлайн услуги за запознанства както чрез Bumble, така и чрез Badoo. Тя е основана от главния изпълнителен директор Уитни Улф Хърд, бивш изпълнителен директор на Tinder, друго приложение за запознанства, собственост на Match.
Bumble обяви резултатите за третото тримесечие на 10 ноември. През този период приходите са се увеличили с 24% спрямо същия период на миналата година до 201 милиона долара. Нетната загуба е намаляла до 10. милиона в сравнение с 22.8 милиона през предходната година. И накрая, паричните средства и техните еквиваленти завършиха тримесечието на 292 милиона долара. Според резултатите от проучването Хърд отбелязва следното:
„През третото тримесечие постигнахме силен ръст на приходите и успешно изпълнение на нашите стратегически приоритети, включително стимулиране на ангажираността на потребителите, разширяване на нови пазари, лансиране на иновативни продукти и функции за безопасност и подобряване на нашата цялостна монетизация“.
Bumble и Badoo получават приходи от покупки в приложението и премиум абонаменти. Приложението Bumble, по-специално, осигури силен растеж с приходите от 142 милиона долара, което е с 39 % повече в сравнение със същия период на миналата година.
Нещо повече, ръководството наскоро обяви плановете си да навлезе на горещия пазар на метавселена с Bumble BFF. Платформата позволява на потребителите да създават виртуални общности и да намират платонични приятели, а не сърдечни половинки.
В момента BMBL акциите се движат около 33 долара, спадайки с повече от 37% през последния месец. Инвеститорите може да разгледат скорошния спад като възможност за закупуване на акции на Bumble, които в момента се търгуват на 7.38 пъти крайните продажбите според Yahoo! Finance. Анализаторите оценяват този избор на социални медийни акции на 12-месечна средна цел от 57 долара.
Global X Social Media ETF (SOCL)
52-седмичен диапазон: 52.89 – 79 долара
Коефициент на разходите: 0.65% годишно
Следващата ни дискусия по този списък с акции в социалните медии всъщност се върти около борсово търгуван фонд (ETF). ETF-ът Global X Social Media предоставя достъп до социални медийни компании от цял свят. Фондът започна да търгува през ноември 2011 г. Нетните му активи в момента се доближават до 344 милиона долара.
SOCL има 44 холдинга и следи рентабилността на индекса на общата доходност на социалните мрежи Solactive. От гледна точка на индустриалната разбивка комуникационните услуги представляват повече от 90% от фонда, следвани от информационните технологии (ИТ). В допълнение, повече от 43% от компаниите са от Съединените щати, следвани от Китай (30%), Южна Корея (10.5%), Люксембург (5.1%) и Холандия (5%).
Десетте най-големи имена на този ETF представляват около 65% от общите активи. С други думи, SOCL е много тежък фонд. Meta Platforms имат най-голям дял – около 11%. Други водещи имена в списъка включват Tencent (OTCMKTS:TCEHY), Snap (NYSE:SNAP), NetEase (NASDAQ:NTES), Alphabet (NASDAQ:GOOG, NASDAQ:GOOGL) и базираната в Южна корея Kakao.
Както стана ясно по-рано, Statista изчислява, че разходите за реклама в социалните медии ще надхвърлят 200 милиарда долара до 2024 г. По този начин много от тези имена във фонда също биха могли значително да увеличат приходите.
Тази година SOCL е намалял. Но предвид високите перспективи за растеж на това пространство, заинтересованите инвеститори могат да видят понижената оценка на фонда като възможност за покупка, коментира Гегел.
Match (MTCH)
52-седмичен диапазон: 127.42 – 182.00 долара
Следваща в този списък със социални медийни акции е компанията Match от Далас, Тексас, която управлява най-голямото портфолио от онлайн платформи за запознанства по целия свят. Нейните популярни приложения за запознанства включват Tinder, Hinge, Match.com, OkCupid и PlentyOfFish.
Match публикува резултатите за третото тримесечие в началото на ноември. През този период приходите са се увеличили с 25% до 802 милиона долара. В допълнение, нетната печалба възлиза на 131.2 милиона долара, или 43 цента на разредена акция. Това е в сравнение със 141.2 милиона долара, или 47 цента на разредена акция, през предходното тримесечие. И накрая, паричните средства и техните еквиваленти завършиха тримесечието на 511 милиона долара. В съобщението си главният изпълнителен директор Шар Дубей отбеляза следното:
„Заехме мястото си сред някои от водещите листвани компании в Съединените щати, тъй като Match Group беше добавена към индекса на Standard and Poor’s 500 през това тримесечие“.
Ръководството наскоро разкри планове за създаване на метавселена за запознанства, наречена Single Town, където участниците могат свободно да се движат и да взаимодействат с другите чрез аватари. Match си партнира с Hyperconnect, компания за социални открития и видео технологии, която придоби тази година, за да разработи проекта.
MTCH акциите достигнаха 52-седмично дъно през последните дни и сега се движат около 125 долара, спадайки с почти 17% от началото на годината. Според Seeking Alpha акциите се търгуват 54.58 пъти прогнозната печалба и 12.08 пъти крайните продажби. 12-месечната средна цел за MTCH е 177 долара за акция.
Meta Platforms (FB)
52-седмичен диапазон: 244.61 – 384.33 долара
Следващата в списъка на акции на социални мрежи е базираната в Калифорния Meta Platforms, по-рано известна като Facebook, най-голямата онлайн социална мрежа в света, с повече от 2.8 милиарда активни потребители месечно (MAU). Нейната екосистема от платформи се състои предимно от Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp.
Този гигант за социални медии обяви резултатите за третото тримесечие в края на октомври. За тримесечието приходите са се увеличили с 35% до 29 милиарда долара. Компанията отчете нетна печалба в размер на 9.2 милиарда долара, или 3.22 долара на разредена акция, в сравнение със 7.9 милиарда долара, или 2.71 долара на разредена акция, през предходното тримесечие. Паричните средства и техните еквиваленти завършиха този период на 58 милиарда долара.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг се стреми да получи предимство в метавселената, която компанията вижда като наследник на интернет. Зукърбърг отбеляза следното: „Аз съм развълнуван от нашата пътна карта, особено по отношение на създателите, търговията и помощта за създаване на метавселена“.
Meta Platforms е на път да предложи слушалки за виртуална реалност (VR) и свързаните с тях устройства, разработени от Facebook Reality Labs. Компанията наскоро стартира и работни помещения на Horizon, които позволяват на потребителите да участват във виртуални срещи чрез цифрови аватари. През третото тримесечие Instagram също се превърна в ключов двигател на растежа в световен мащаб. Сега ръководството очаква общите приходи през четвъртото тримесечие да бъдат между 31.5 и 34 милиарда долара.
FB акциите наскоро бяха подложени на натиск след доклад на информатори. Акциите сега струват над 310 долара, което е с 15% повече от миналата година. Те се търгуват 22 пъти прогнозната печалба и 7.75 пъти крайните продажби. В момента 12-месечната средна цел за този избор е 410 долара.
Pinterest (PINS)
52-седмичен диапазон: 34.57 – 89.90 долара
С повече от 440 милиона потребители месечно по целия свят, следващото име на социални медийни акции се превърна във водещ сайт за търговци и създатели, които рекламират своите продукти и показват своите идеи.
Pinterest публикува резултатите за третото тримесечие в началото на ноември. През периода общите приходи са нараснали с 43% до 633 милиона долара. В допълнение, нетната печалба извън GAAP възлиза на 191 милиона долара, или 28 цента на разредена акция, в сравнение с 87 милиона долара през предходното тримесечие. И накрая, паричните средства и техните еквиваленти в края на отчетния период възлизат на 1.2 милиарда долара. В резултат на това главният изпълнителен директор Бен Зилберман отбеляза следното:
„Гордея се с напредъка на екипа в пускането на редица нови продукти както за създателите, така и за марките, което прави повече видео съдържание и възможности за пазаруване в Pinterest“.
С края на локдауните, Pinterest се бори да запази месечната си дейност на платформата. В резултат на това ръководството изразходва значителни средства за поддържане на потребителската си база. Междувременно компанията наскоро стартира TwoTwenty, „вътрешен инкубатор“, който може да помогне на компанията да внедрява и да донесе нови идеи на пазара по-бързо.
В началото на ноември новината, че PayPal (NASDAQ:PYPL) няма да придобие Pinterest, доведе до продажба на PINS акции, които днес се движат около 37 долара. Този избор е намалял с около 44% от началото на годината. PINS се търгуват около 33 пъти прогнозната печалба и 9.3 пъти крайните продажби. 12-месечната средна цел за акциите е 55 долара.
Twitter (TWTR)
52-седмичен диапазон: 41.01 – 80.75 долара
Платформата за социални медии Twitter наскоро се появи в новините. Защо? Защото основателят ѝ, Джак Дорси, се оттегли от поста главен изпълнителен директор. Дорси бе заменен от Параг Агравал, който се очаква да засили вниманието към криптокомпозициите като Bitcoin (CCC:BTC-USD).
Twitter публикува резултатите за третото тримесечие в края на октомври. Приходите са се увеличили с 37% до 1.28 милиарда долара. Дневният брой активни потребители обаче не съответства на пазарните оценки. Нещо повече, нетната загуба е била 537 милиона долара, или загуба от 67 цента на разредена акция, в сравнение с нетната печалба от 29 милиона долара, или 4 цента на разредена акция през предходното тримесечие. И накрая, паричните средства и техните еквиваленти завършиха този период на около 3.5 милиарда долара. След обявяването, вече бившият главен изпълнителен директор Джак Дорси отбеляза:
„Ние подобряваме персонализацията, улесняваме комуникацията, предоставяме актуални новини и намираме нови начини да помогнем на хората да получават пари в Twitter“.
Тази компания за социални медии работи върху прилагането на машинно обучение и изкуствен интелект (AI) към повечето аспекти на операциите. От друга страна, наскоро стартира партньорство със S&P Global (NYSE:SPGI), за да събере данни за настроението на акциите, включени в индекса S&P 500. Новият индекс на настроението в Twitter „е проектиран да отразява представянето на 200-те съставни части на S&P 500 с най-положителното настроение в Twitter“.
TWTR акциите паднаха след обявяването на резултатите за третото тримесечие. Сега книжата се движат на ниво от 44 долара, спадайки с около 19% от началото на годината и с около 45% в сравнение с върха през февруари. Този избор на акции на социалните медии се търгува около 33 пъти прогнозната печалба и 6.98 пъти крайните продажби. 12-месечната средна цел за акциите е 65 долара.
Zynga (ZNGA)
52-седмичен диапазон: 5.57 – 12.32 долара
Най-новото име в този списък със социални медийни акции е базираната в Сан Франциско компания Zynga, която разработва игри, които могат да се играят на мобилни платформи и сайтове за социални контакти. С нарастващата потребителска база в повече от 175 страни компанията понастоящем се фокусира върху предоставянето на повече възможности за игри в реално време.
Zynga публикува резултатите за третото тримесечие на 8 ноември и отчете рекордни приходи от 705 милиона долара, което е с 40% повече в сравнение със същия период на миналата година. Нещо повече, нетната ѝ загуба е намаляла с 66% на годишна база до 42 милиона долара, или 4 цента на разредена акция, което е подобрение спрямо загубата от 122.2 милиона долара през предходната година. И накрая, паричните средства и техните еквиваленти завършиха тримесечието на 1.3 милиарда долара. Що се отнася до показателите, главният изпълнителен директор Франк Гибо отбеляза следното:
„Показахме високи тримесечни резултати, надминавайки прогнозите, включително рекордни приходи от третото тримесечие и поръчки, до голяма степен задвижвани от още едно забележително тримесечие от хипер-ежедневното портфолио на Rollic“.
В началото на октомври компанията обяви придобиването на StarLark – разработчик на мобилни игри, базиран в Китай – и конкурентът Golf Rival. Компанията също така наскоро придоби Chartboost, рекламна платформа със 700 милиона потребители на месец, за да разшири продажбите на реклами. В момента около една пета от приходите на Zynga идват от реклами.
ZNGA днес се движат на около 6 долара за акция, което е по-малко от половината от своя връх през февруари. Акциите са спаднали с 38% от началото на годината и се търгуват на ниска цена, 18 пъти по-висока от прогнозната печалба и 2.44 пъти по-висока от продажбите. 12-месечната средна цел за акциите е 10.50 долара.
Още по темата:
Предстоят ли още загуби за Nasdaq Composite?
7 отлични биотехнологични акции за купуване в дългосрочен план
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.30% |
USDJPY | 155.92 | ▲0.12% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.13% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.16% |
USDCAD | 1.43 | ▲0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 366.90 | ▲0.28% |
S&P 500 | 6 113.38 | ▲0.28% |
Nasdaq 100 | 21 908.60 | ▲0.46% |
DAX 30 | 21 428.10 | ▲0.87% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 316.00 | ▼0.80% |
Ethereum | 3 314.02 | ▼0.42% |
Ripple | 3.23 | ▲1.94% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.85 | ▲0.16% |
Петрол - брент | 78.44 | ▼0.06% |
Злато | 2 757.52 | ▲0.48% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.62 | ▲0.21% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.74 | ▲0.05% |
Germany Bund 10 Year | 131.95 | ▲0.02% |
UK Long Gilt Future | 92.23 | ▲0.09% |