Снимка: iStock
Китайската компания Nio (NIO) продължава да отчита стабилно търсене на своите луксозни електрически SUV, като същевременно увеличава гамата си от електрически автомобили и иновативни батерии за EV. Но проблемите с чипове остават, пише Investors.
На 18 декември стартъпът представи седана ET5, петото електрическо превозно средство в нарастващата си гама. ET5 е по-малък аналог на ET7, който Nio представи по-рано тази година, както и съперник на Tesla Model 3 в Китай.
ET5, който трябва да бъде пуснат през септември 2022 г., е най–поръчваното електрическо превозно средство на Nio, според главния изпълнителен директор Уилям Бин Ли. Анализаторите очакват ET5 да разшири обхвата на Nio с по-достъпни цени и атрактивен стил.
Основана през 2014 г., Nio имаше малък опит в производството на превозни средства, когато излезе на пазара, но продължи да осигурява процъфтяващи продажби. За разлика от Tesla (TSLA), Nio не произвежда свои собствени електрически автомобили, вместо това си партнира с държавен производител на автомобили.
По отношение на ключовите печалби и други основни показатели Nio изостава. Това е млада и бързо развиваща се компания, която все още търси печалба. Акциите на Nio печелят EPS рейтинг от 45 от 99 и SMR рейтинг D, по скала от A до най-лошия E. Рейтингът EPS сравнява растежа на печалбите на компанията спрямо други компании. Рейтингът SMR измерва растежа на продажбите, маржовете на печалбата и възвръщаемостта на собствения капитал.
На 10 ноември Nio отчете по-малка от очакваната загуба за третото тримесечие. Nio загуби 6 цента на акция, докато приходите скочиха със 117%. Но стартъпът даде по-слаба от очакваната перспектива за приходите за четвъртото тримесечие, тъй като недостигът на чипове и производствените предизвикателства продължават.
Анализаторите очакват Nio да намали загубите до 62 цента на акция през 2021 г. от 73 цента през 2020 г., според FactSet. Очаква се приходите да нараснат със 124% тази година.
През третото тримесечие Nio удвои продажбите на EV, но китайските стартиращи съперници Li Auto (LI) и Xpeng (XPEV) почти утроиха продажбите. През ноември продажбите на EV на Nio се повишиха след спад от 27,5% предходния месец. Проблемите с доставките на чипове и преоборудването на производствените линии за нови електромобили натежаха върху производството и продажбите през октомври.
На фона на силна конкуренция, Nio ускорява пускането на нови EV. Той има за цел да достави три нови продукта през 2022 г. Те включват ET7, първият му електрически седан и най-високотехнологичното превозно средство досега.
ET7 на Nio ще предлага ултра дълъг обхват и силно автономно шофиране. Очаква се да стартира в Китай през първото тримесечие на 2022 г. и до края на 2022 г. в Европа.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▼0.05% |
USDJPY | 147.34 | ▼0.17% |
GBPUSD | 1.29 | ▼0.01% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.05% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 011.10 | ▲0.15% |
S&P 500 | 5 798.78 | ▲0.24% |
Nasdaq 100 | 20 317.90 | ▲0.39% |
DAX 30 | 23 427.50 | ▼0.26% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 81 736.30 | ▲1.38% |
Ethereum | 2 044.61 | ▲1.38% |
Ripple | 2.17 | ▲1.98% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 66.64 | ▲0.17% |
Петрол - брент | 69.98 | ▼0.55% |
Злато | 2 912.82 | ▼0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 556.38 | ▲0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.80 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 127.24 | ▼0.44% |
UK Long Gilt Future | 92.66 | ▲0.85% |