Снимка: iStock
Товарната индустрия е силно засегната от коронавирусната пандемия през 2020 г. Оттогава икономическата активност се е подобрила и условията на пазара на товарни превози са се стабилизирали достатъчно, за да могат обемите постепенно да се върнат към нормалното. И това не е много скоро. Товарната индустрия е неразделна част от икономиката в продължение на десетилетия. Тя осигурява транспорт на стоки и услуги, създавайки работни места в производството и логистиката. Индустрията обаче беше разтърсена от катастрофален недостиг на шофьори, коментира Файзан Фарук. Законодателите, от друга страна, разбират колко важна е индустрията за техните избиратели, така че настроенията за активите от камиони стават оптимистични.
Повече от 60 членове на Конгреса изразиха загрижеността си за недостига на шофьори. Представителите искат федерално финансиране за програми за обучение, които биха помогнали за намаляване на текучеството сред шофьорите на камиони. Американската индустрия за товарни превози се бори да намери достатъчно работници. Но увеличаването на федералното финансиране със сигурност е стъпка в правилната посока, отбелязва анализаторът.
Както и да е, пазарите преоткриват ключовия факт. Не можете да си позволите да пренебрегнете сектора на превозите. Следователно, въпреки че някои инвестиционни сегменти предизвикват по-голям интерес, по-традиционните сфери на икономиката също заслужават вашето внимание. Освен това пандемията все още не е приключила, тъй като чуваме за нов вариант, който може да доведе до объркване в работата.
Следователно, сега е подходящо време да вземете противоположната гледна точка и да инвестирате в тези акции от камиони.
Landstar System (LSTR)
Landstar System е изградила бизнеса си върху идеята, че са необходими цялостни решения за управление на превоза, за да се достави товарът там, където трябва. Компанията предлага всеобхватни услуги за превоз на превозвачи, които осигуряват максимална гъвкавост за изпращачите в цяла Северна Америка, като предоставят бързи отговори на нуждите на клиентите им с минимално въздействие върху цялостната производителност – като същевременно спестяват пари.
Тя започна да се възстановява от рецесията, причинена от коронавируса, през втората половина на миналата година. През последните три тримесечия компанията надмина очакванията на анализаторите за много приличен марж. На 20 октомври Landstar System отчита рекордни тримесечни приходи от 1.734 милиарда долара в отчет за приходите си за третото тримесечие, което представлява 60% увеличение на годишна база. Нетната печалба също е определила нови стандарти и възлиза на 98.7 милиона долара, или разредена печалба на акция от 2.58 долара.
Бизнесът за превоз на товари с микробуси беше особено силен през трите месеца, завършващи през септември, като търсенето се движеше от разнообразните възможности на компанията. Най-голям доход донесоха дълготрайните потребителски стоки, делът на които възлиза на 30%. Може да се очаква, че следващото тримесечие ще бъде още по-добро, коментира Фарук. В края на краищата четвъртото тримесечие се счита за традиционен пиков сезон. Интересното е, че Джим Гатони, президент и главен изпълнителен директор на Landstar, смята, че ги очаква спокойно тримесечие.
„От октомври до четвъртото тримесечие очакваме стабилни сезонни тенденции. Чувствате, че прекъсването на веригата за доставки и липсата на капацитет са изравнени. Това е силна товарна среда и ще остане силна, но няма да надхвърли сезонните норми“, каза Гатони.
Независимо от това, показателите през последните няколко тримесечия са примерни. Няма причина компанията отново да надмине очакванията. Ето защо тези камионни акции ще продължат да се справят добре.
J.B. Hunt Transport (JBHT)
J.B. Hunt е чистокръвен кон сред транспортните активи. Компанията управлява огромен парк от големи камиони с полуремаркета. Благодарение на впечатляващите показатели в сегмента на специализираните договорни услуги и високото търсене на услуги за електронна търговия, които допринасят за услугите от последната миля, те със сигурност ще съществуват дълго време.
Подобно на други големи акции от камиони, J. B. Hunt е на високо ниво поради нарастващото търсене. През третото тримесечие компанията отчете нетна печалба от 199.8 милиона долара, което е с 59% повече от същия период на миналата година. Общите оперативни приходи за текущото тримесечие възлизат на 3.14 милиарда долара, което е увеличение с 27% спрямо 2.47 милиарда долара през третото тримесечие на 2020 г. J.B. Hunt заяви, че печалбите са се увеличили чрез увеличаване на броя на клиентите, усилията за възстановяване на разходите и по-нататъшното реализиране на инвестициите в технологиите. Това тримесечие обаче не мина без проблеми. Претоварването на железопътната мрежа беше един от основните проблеми, пред които е изправена тази компания. В индустрията на железопътния транспорт се наблюдава увеличение на заплатите и по-високи разходи, което значително влияе върху печалбите им.
Цифрите са впечатляващи, като се има предвид, че се отчите известен недостиг на работна ръка и увеличеното търсене доведе до закъснения в националните вериги за доставки. Ваканционният сезон е време, когато състоянието на веригите за доставки е в центъра на вниманието. Автомобилните компании могат да се разглеждат като важни опори на този жизненоважен сектор и те трябва сериозно да поемат своята отговорност да осигурят на всички участници всичко необходимо, преди да е станало твърде късно.
Но ръководството е оптимистично за перспективите. Джон Робъртс, президент и главен изпълнителен директор на J. B. Hunt, както и висшето ръководство, смята, че компанията може да се адаптира и да се развива в настоящите условия. В момента обаче инвеститорите не са се втурнали към акциите на компанията.
Old Dominion Freight Line (ODFL)
Old Dominion Freight Line предлага услуги за логистика и транспорт на домакинствата в САЩ, включително услуги за превоз на товари с по-малък капацитет (LTL), както и специализирани услуги за стоки като хладилни камиони или фургони за мебели. Компанията наскоро отчете отлични приходи за тримесечния и деветмесечния период, приключващи на 30 септември. Компанията отчете рекордни приходи от 1.4 милиарда долара за тримесечието, увеличавайки миналогодишната цифра с 32.3%. Приходите от товарни превози с товарни автомобили (LTL), изчислени на центнер тегло са се увеличили с 15.7%, докато LTL тоновете са нараснали с 13.7%.
Коментирайки резултатите, президентът и главният изпълнителен директор на ODFL Грег Гант заяви: „Нашият оперативен коефициент се подобри до рекордните за компанията 72.6% през третото тримесечие на 2021 г. Подобрихме много от нашите разходни категории като процент от приходите през тримесечието поради ливъриджа, създаден от балансирания ни ръст на приходите, както и подобренията в нашата оперативна ефективност“.
Нетните парични средства от оперативните дейности достигнаха рекордно високо ниво през третото тримесечие и вече отчетоха 872.6 милиона долара през първите девет месеца на тази година. ODFL завърши този период с 339.8 милиона щатски долара в парични средства и техните еквиваленти.
Отличната парична позиция им позволи да поддържа сравнително високи изплащания при ограничени условия. През първите девет месеца 599 милиона долара бяха изразходвани за обратно изкупуване на акции и 69.4 милиона долара в брой, за да се върнат парите в ръцете на акционерите.
На 21 октомври Съветът на директорите на компанията одобри разпределение на дивидент от 20 цента на акция. Освен това, компанията за доставка на камиони има ускорено споразумение за обратно изкупуване, което ще продължи до март 2022 г.
Сред акциите на товарния транспорт ODFL има премия. По време на писането акциите се търгуват 34.97 пъти прогнозното съотношение цена-печалба. Книжата са се увеличили със 73.7% през последната година, така че изчакайте акциите да паднат малко, преди да купите повече, съветва анализаторът.
Knight-Swift Transportation (KNX)
Най-големият в света превозвач с пълен товар, Knight-Swift, е резултат от комбинацията от Knight Transportation и Swift Transportations от 2017 г. Компанията има огромно конкурентно предимство, защото може да превозва големи товари. И няма нужда да комбинирате няколко малки камиона в един голям. Това означава, че техните услуги са по-ценни и им осигуряват чудесен начин да се конкурират в сегашната пазарна ситуация.
Приходите на компанията се формират от два източника: товарен транспорт и логистични услуги. Намаляването на персонала и общото състояние на транспортния пазар влошиха резултатите от миналата година. През това време обаче компанията се справи безупречно. Въпреки трудните условия, отчетената печалба надвишава тримесечните стойности. Краткосрочната картина за товарните превози не е окуражаваща, тъй като както консолидацията, така и фалитите се очаква да извадят излишния капацитет от оборота. Но последните цифри ще заинтересуват инвеститорите.
Коригираната печалба на акция възлиза на 1.30 долара, значително увеличение на годишна база от 79 цента. Това също е здравословен растеж в сравнение с второто тримесечие от 98 цента. През тримесечието компанията показа отлични продажби в размер на 1.64 милиарда долара, което значително надвишава стойността на предходната година от 1.21 милиарда долара. „Ние продължаваме да инвестираме в разнообразяване на нашия бизнес с помощта на товари, логистика, интермодални превози, LTL и други развиващи се предприятия“, каза генералният директор на Knight-Swift Дейв Джаксън, който засяга тази тема. Той продължи: „Тази диверсификация ни позволи да увеличим приходите и печалбите в много сегменти и очакваме това да доведе до ръст на печалбата през 2022 г.“
Компанията запази разпределението на дивидентите от 10 цента на акция в отчета за третото тримесечие. Отново всяка компания, която извършва дистрибуция при проблеми с веригата за доставки, се нуждае от одобрение. Инвеститорите обаче не мислят така. Въпреки стабилното представяне, акциите са се увеличили само с 2% през последния месец.
Covenant Logistics Group (CVLG)
Дъщерните дружества на Covenant предоставят разнообразна гама от решения, включително ускорено посредничество и складиране на товари и специален капацитет за товарене на камиони за тези, които искат техните пратки да бъдат доставени бързо с по-малко караница.
Подобно на другите компании в този списък, Covenant имаше примерно трето тримесечие. Компанията отчита рекордна печалба от 97 цента на акция и коригирана печалба на акция извън GAAP на рекордно високо ниво от 1.02 долара. Средният брой трактори е намалял с 6.2% до 2370 единици в сравнение с миналата година. Но приходите от един трактор на седмица са се увеличили с 14%.
Приходите от трактори на седмица са се увеличили с 14% до 4644 долара, което е донякъде разочаровано от спада на средния брой трактори с 6.2% до 2370 единици. Тракторните мили са намалели с 3% в сравнение със същия период на миналата година до 28 240. Очаква се приходите на компанията да надхвърлят 1 милиард долара и тази година да регистрира най-високата годишна печалба на акция в историята на компанията.
Коментирайки резултатите, председателят и главен изпълнителен директор Дейвид Паркър каза: „През третото тримесечие преживяхме продължаването на изключително силен пазар на товарни превози в резултат на нарастващата икономическа активност, ниските резерви и прекъсванията на веригата за доставки, придружени от ограничен капацитет поради засилването на националните недостиг на шофьори“.
С поглед към бъдещето, като се има предвид, че компанията очаква рекордна година и се търгува само с 6.27 пъти прогнозното съотношение цена-печалба, е време да се отвори позиция в CVLG или да се добави към нея.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Nio увеличава гамата си от електрически автомобили
След рекордна година за IPO-та следващата година не изглежда толкова ясна
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.08 | ▲0.44% |
USDJPY | 148.05 | ▼0.02% |
GBPUSD | 1.29 | ▲0.25% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.35% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.55% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 167.70 | ▲0.34% |
S&P 500 | 5 829.20 | ▲0.34% |
Nasdaq 100 | 20 421.50 | ▲0.15% |
DAX 30 | 23 493.50 | ▲0.08% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 82 998.00 | ▼3.70% |
Ethereum | 2 046.45 | ▼7.08% |
Ripple | 2.18 | ▼6.04% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.04 | ▲1.15% |
Петрол - брент | 70.36 | ▲1.32% |
Злато | 2 909.82 | ▲0.03% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 552.64 | ▼0.37% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.57 | ▼0.19% |
Germany Bund 10 Year | 127.24 | ▼0.44% |
UK Long Gilt Future | 92.66 | ▲0.85% |