Снимка: iStock
Nikola (NASDAQ:NKLA) прави големи крачки в производството и получаването на поръчки за своите търговски тежкотоварни камиони, задвижвани от батерии и водород. Тъй като бизнесът и правителствата се стремят да намалят емисиите на въглероден диоксид в САЩ и Европа, статутът на Nikola като пионер в екологичните полуремаркета би трябвало да ѝ позволи да постигне високи финансови резултати в дългосрочен план. Лари Рамър от InvestorPlace коментира по този повод, че остава оптимист за NKLA акциите.
Nikola стана публична в резултат на обратното сливане с Vectoiq Acquisition Corp. на 3 юни. Акциите скочиха от средата на 30-те долара до малко под 94 долара само за няколко дни, преди да се обърнат бързо. Днес NKLA акциите се търгуват на по-малко от 10 долара за акция след спад от 42% през последните 12 месеца.
Част от скорошната слабост може да се обясни с по-широката продажба на акции на технологичните компании, която изглежда предоставя чудесна възможност за увеличаване на обема на NKLA акциите.
Nikola завършва първите си доставки
В съответствие с прогнозите, които Рамър направи в края на 2020 и началото на 2021 г. и противно на многобройните врагове на Nikola, производителят на камиони не само оцелява, но и процъфтява.
На 21 декември компанията се съгласи да плати на Комисията по ценни книжа и борси 125 милиона долара, за да премахне обвиненията в измама. Разследването на Комисията беше част от по-широка репресия от агенцията срещу стартиращи фирми за електромобили, които се сляха с компании за придобиване със специално предназначение. Споразумението с Комисията елиминира големия балдахин за акциите, а NKLA акциите се повишиха с до 31% в дните след новините.
Част от ентусиазма на инвеститорите по това време вероятно се дължи и на факта, че Nikola обяви, че е завършила първата си доставка до клиентите. На 17 декември компанията съобщи, че е доставила първите пилотни камиони Nikola Tre BEV, предназначени за местен транспорт до 350 мили (563 км), на калифорнийската транспортна компания Total Transportation Services (TTSI).
Доставките бяха част от сътрудничество между двете компании, в което TTSI изрази намерението си „да поръча 100 полуремаркета Nikola Class 8 акумулаторно-електрическо превозно средство (BEV) и електрическо превозно средство с горивни клетки (FCEV)“. Последният е предназначен за доставка на дълги разстояния до 500 мили (804 км). Според споразумението TTSI планира да закупи 30 броя BEV тази година от Nikola и 70 броя FCEV през 2023 г.
Nikola разширява възможностите, тъй като броят на клиентите се увеличава
По време на конферентния разговор на Nikola за приходите на 4 ноември главният изпълнителен директор Марк Ръсел заяви, че компанията е започнала да произвежда 40 BEV и седем FCEV, които ще бъдат използвани за тестване.
Междувременно Nikola продължава да постига напредък в развитието на завода си в Кулидж, Аризона. По-конкретно, компанията очаква да завърши разширяването на монтажната си площ през първото тримесечие на тази година. Очаква се до началото на 2023 г. заводът да може да произвежда „до 20 000“ камиона годишно, както и да произвежда модули за горивни клетки за тези електрически автомобили.
През последните няколко месеца Nikola е сключила няколко големи сделки с нови клиенти.
В средата на октомври Nikola обяви плановете си за PCT Trucking да наеме 100 автомобила Nikola FCEV. Това беше последвано от съобщение през декември, че Heniff Transportation Systems планира да закупи или наеме 10 камиона BEV от Nikola.
И само миналата седмица получихме новината за подобно споразумение с USA Truck (NASDAQ:USAK) за 10 броя BEV. Един ден по-късно последва съобщение, че автомобилната компания Saia възнамерява да купи или наеме от Nikola до 100 броя BEV.
Подкрепата за чист водород би трябвало да увеличи NKLA акциите
Пакетът за социални разходи на президента Джо Байдън от 1.7 трилиона долара, който включва 500 милиарда долара за борба с изменението на климата, прие Камарата на представителите през ноември, но спря, след като сенаторът демократ Джо Манчин оттегли подкрепата си. Въпреки това, според Politico, чистият водород е една от технологиите, които Манчин „отдавна предпочита“.
Тъй като демократите се нуждаят от гласа на Манчин, вероятно субсидиите за водород ще намерят своето отражение в окончателното законодателство. Ако това се случи, това би трябвало да бъде голямо предимство за NKLA акциите. Камионът FCEV на компанията ще работи с водород, и Nikola планира да изгради собствена мрежа за производство на водородно гориво.
От своя страна Калифорния изгражда 100 станции за зареждане с водород в целия щат, проправяйки пътя за камионите Nikola FCEV, които ще бъдат привлекателни за много компании там.
Междувременно Европейската комисия предложи създаването на „първата в света пазарна структура за водород“. Това е важно, защото Nikola има завод за производство в Улм, Германия. Очаква се фабриката да произведе до 100 камиона тази година.
Обобщение на NKLA акциите
Nikola постига отличен напредък в много важни области и все още е готова да се възползва от подкрепата на много правителства.
Междувременно пазарната капитализация на производителя на камиони от 4 милиарда долара драстично подценява дългосрочния потенциал на компанията и NKLA акциите.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Това може да е годината на Xpeng
Рязък обрат за щатските индекси във вторник, Nasdaq с най-добър ден от три седмици
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.27% |
USDJPY | 153.84 | ▼0.20% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.08% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.49% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.29% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 831.90 | ▲0.52% |
S&P 500 | 6 016.62 | ▲0.13% |
Nasdaq 100 | 20 928.70 | ▼0.05% |
DAX 30 | 19 453.90 | ▲0.28% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 657.20 | ▼2.45% |
Ethereum | 3 426.60 | ▲1.81% |
Ripple | 1.41 | ▼1.55% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.60 | ▼2.38% |
Петрол - брент | 72.98 | ▼2.12% |
Злато | 2 635.12 | ▼3.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 534.50 | ▼1.80% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.30% |
Germany Bund 10 Year | 135.16 | ▲0.45% |
UK Long Gilt Future | 95.24 | ▲0.77% |