Снимка: iStock
Китайската компания Nio (NIO) продължава да отчита стабилно търсене на своите луксозни електрически SUV, като същевременно увеличава гамата си от автомобили и иновира батериите за EV. Но акциите с висок ръст изостават, пише Investors.
Миналата седмица Nio потвърди, че ET7, неговият флагмански седан, е на път да стартира през март. Nio също планира да пусне по-малкия ET5, предполагаем съперник на Tesla Model 3, през септември.
„Очакваме усилията на Nio за разработване на шатърни продукти да станат реалност през 2022 г., което според нас трябва да помогне на акциите да се възстановят“, каза анализаторът на Deutsche Bank Едисон Ю.
Основана през 2014 г., базираната в Шанхай Nio знаеше малко за производството на превозни средства, когато се появи на сцената. Но стартъпът, понякога наричан китайската Tesla заради луксозния си дизайн, продължи да осигурява процъфтяващи продажби. За разлика от Tesla (TSLA), Nio не произвежда свои собствени електрически автомобили, вместо това си партнира с държавен производител на автомобили.
По отношение на ключовите печалби и други основни показатели Nio изостава. Това е млада и бързо развиваща се компания, която все още търси печалба.
Акциите на Nio печелят слаб рейтинг на EPS от 45 от 99 и SMR рейтинг от D, по скала от A до най-лошия E. Рейтингът EPS сравнява растежа на печалбите на компанията спрямо други компании. Рейтингът SMR е комбинирана мярка за растеж на продажбите, маржове на печалба и възвръщаемост на собствения капитал.
На 10 ноември Nio донесе по-малко от опасенията загуба за третото тримесечие. Nio загуби 6 цента на акция, докато приходите скочиха със 117%. Но стартъпът даде по-слаба от очакваната перспектива за приходите за четвъртото тримесечие, заявявайки, че недостигът на чипове и производствените предизвикателства продължават.
Анализаторите очакват Nio да намали загубите до 64 цента на акция през 2021 г. от 73 цента през 2020 г., според FactSet. Очаква се приходите да нараснат със 126% за цялата година.
През третото тримесечие Nio удвои продажбите на EV, но китайските стартиращи съперници Li Auto (LI) и Xpeng (XPEV) почти утроиха продажбите. През ноември и декември продажбите на EV на Nio се възстановиха след спад от 27,5% през октомври. Проблемите с доставките на чипове и преоборудването на производствените линии за нови електромобили причиниха забавянето през октомври, казаха от компанията.
На фона на силна конкуренция, Nio ускорява пускането на нови EV. Той има за цел да достави три нови продукта през 2022 г. Те включват ET7, първият му електрически седан и най-високотехнологичното превозно средство досега.
ET7 на Nio ще предлага ултра дълъг обхват и силно автономно шофиране. Очаква се да стартира в Китай през първото тримесечие на 2022 г. и до края на 2022 г. в Европа.
От 26 анализатори, покриващи акциите на Nio, 24 ги оценяват като "покупка", двама като "задържане" и нито един като "продажба", казва FactSet.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.22% |
USDJPY | 153.40 | ▼0.64% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.02% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.05% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.11% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 805.40 | ▲0.19% |
S&P 500 | 6 029.88 | ▲0.62% |
Nasdaq 100 | 20 964.50 | ▲0.65% |
DAX 30 | 19 362.00 | ▼0.37% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 163.40 | ▲0.13% |
Ethereum | 3 314.83 | ▼2.82% |
Ripple | 1.37 | ▼3.19% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.12 | ▼0.76% |
Петрол - брент | 71.68 | ▼1.23% |
Злато | 2 621.98 | ▲0.45% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 534.00 | ▼0.17% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.22 | ▼0.12% |
Germany Bund 10 Year | 135.40 | ▲0.17% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |