Снимка: iStock
Продажбите на електрически автомобили (EV) са се увеличили десет пъти през последните няколко години. Въпреки това, традиционните двигатели с вътрешно горене (ДВГ) все още са за предпочитане, въпреки набирането на скорост. До голяма степен това се дължи на дефектните литиево-йонни батерии, които изостават от ДВГ по всички показатели за производителност. Въпреки това, потенциален наследник на литиево-йонната батерия може да бъде намерен в лицето на батериите от квантово стъкло. Те са предназначени да помогнат на електрическите автомобили решително да завладеят световния автомобилен пазар, коментира Муслим Фарук.
Зареждането на литиево-йонната батерия изисква часове, а елементите обикновено губят значителна част от капацитета си в рамките на десетилетие. Освен това те представляват значителен риск за безопасността поради техните запалими материали. Следователно, за електрическите автомобили е оправдано решението да се премине към следващата фаза на внедряване.
Батериите от квантово стъкло имат по-висока енергийна плътност и са много по-безопасни от предшествениците си. В резултат на това някои от тях могат да се зареждат десет пъти по-бързо и да запазят енергията си след няколко цикъла на зареждане.
Тъй като технологията все още е в начален стадий, инвеститорите трябва да следват тенденцията и да инвестират в активи от батерии от квантово стъкло. Ето някои от тези, които лидират в сектора:
QuantumScape (QS)
QuantumScape е може би лидер в разработването на твърди батерии. Тестовете на компанията показаха, че нейните еднослойни акумулаторни клетки могат ефективно да зареждат до 80% от капацитета на елемента в рамките на 15 минути.
Освен това компанията си партнира с германския автомобилен производител Volkswagen (OTCMKTS:VWAGY), който се надява да използва клетките си до 2025 г. Освен това двете компании работят съвместно, за да създадат гигафабрика за производство на батерии от квантово стъкло.
QuantumScape изпълни всичките си задачи миналата година и се стреми да подобри качеството, последователността и броя на слоевете на батериите си. Може би най-големият ѝ пробив през миналата година беше 10-слойните батерии, които можеха да работят в зашеметяващи 800 цикъла. Те също са работили в продължение на 240 000 мили (386 243 км). Тези събития са доста окуражаващи и ще засилят интереса на инвеститорите към QS акциите.
Solid Power (SLDP)
Solid Power е обещаващ производител на твърди батерии, който стана публичен чрез сливането със SPAC-компанията Decarbonization Plus Acquisition III. Компанията удари заглавията благодарение на подкрепата на автомобилните гиганти Ford (NYSE:F) и BMW (OTCMKTS:BMW).
И двамата производители на автомобили вярват в способността на Solid Power да пробие в сектора и да победи конкурентите си. До голяма степен това се дължи на уникалния подход към разработването на батерии.
За разлика от други производители на батерии, Solid Power не трябва да харчи милиарди за изграждане на фабрики. Тя ще произвежда батериите си на производствени линии, спестявайки много разходи и време. Следователно компанията има потенциала да комерсиализира батериите си в зашеметяващо време. По този начин SLDP акциите могат да бъдат най-силният избор сред активите на батерии от квантово стъкло в бъдеще.
Toyota Motor (TM)
Toyota Motors не е чист производител на твърди батерии, но не може да се отрече потенциалът на компанията да се превърне в основен играч в сектора. Производителите на автомобили с такава репутация и мащаб се стремят да си сътрудничат с новосъздадените компании, за да посрещнат нуждите си от батерии.
Toyota обаче планира да разработи свои собствени батерии и обяви инвестиции в тях в размер на 13.6 милиарда долара през следващите десет години. Голяма част от тези пари ще отидат за разработването на батерии от квантово стъкло.
Естествено, производител с ресурсите на Toyota има предимство пред повечето стартиращи фирми. Компанията се гордее с безупречен баланс и оперативен опит. В резултат на това потенциалният отказ от инвестиции в стъклени батерии не би трябвало да повлияе твърде много на TM акциите.
Като се има предвид огромната сложност на разработването на твърди батерии, естествено е да се очакват закъснения. През септември миналата година Toyota призна, че ще има закъснения в производството на стъклени батерии. И все пак, с такава компания зад разработката, е разумно да се очакват положителни резултати някъде в бъдеще.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Структурата на петрола проявява признаци за по-тесни доставки
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.80% |
USDJPY | 155.99 | ▼0.10% |
GBPUSD | 1.25 | ▲1.07% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.21% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 607.80 | ▼0.29% |
S&P 500 | 6 134.42 | ▼0.23% |
Nasdaq 100 | 21 913.90 | ▼0.45% |
DAX 30 | 21 482.00 | ▼0.59% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 840.00 | ▼0.03% |
Ethereum | 3 304.42 | ▼0.19% |
Ripple | 3.12 | ▲0.57% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.58 | ▲0.44% |
Петрол - брент | 77.46 | ▲0.38% |
Злато | 2 771.13 | ▲0.61% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.08 | ▼1.71% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.50 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 131.31 | ▼0.20% |
UK Long Gilt Future | 91.84 | 0.00% |