Снимка: Pixabay
Пандемията е засегнала почти всеки сектор, включително компаниите за луксозно облекло. Естествено, потребителското доверие за известно време беше на невероятно ниско ниво с небесно висока безработица. Компаниите за луксозно облекло обаче показаха огромна сила благодарение на високата рентабилност, ценовата политика и богатите парични баланси. Най-добрите акции на луксозно облекло са тези компании, които могат да се похвалят със силна собствена марка, здрави маржове и вечни продукти, коментира анализатор от InvestorPlace.
Докладът за Световното неравенство, публикуван в края на миналата година, установи, че най-богатите 0.01% са станали по-богати с 11% през миналата година, в сравнение с 10% през 2020 г. По този начин търсенето на луксозни стоки едва ли ще спре скоро.
Американците са спестили над 2.7 трилиона долара излишни спестявания по време на пандемията. Освен това се очаква те да изразходват приблизително 360 милиарда долара до края на 2022 г., като по-голямата част от разходите идват от най-богатите домакинства. Така че акциите на луксозното облекло вероятно ще скочат тази година, предлагайки на инвеститорите много възможности за растеж.
Tapestry (TPR)
Tapestry е водещ луксозен моден холдинг, който включва някои от най-известните марки в американския луксозен сегмент. Сред водещите марки са Coach New York, Stewart Weitzman и други. През последните няколко години беше силен изпълнител, а последните няколко години също се оказаха невероятни въпреки предизвикателствата.
Компанията отбеляза впечатляващ растеж благодарение на водещата си марка Coach. Въпреки предизвикателствата, пред които е изправена компанията в търговията на дребно, тя компенсира липсата на производителност в този сегмент, като разширява присъствието си онлайн.
Следователно компанията увеличи маржовете си, като отчете ръст на EBITDA с почти 100% от фискалната 2020 до 2021 година. Паричният поток от оперативни дейности нарасна с 43% през същия период. Наскоро публикуваните резултати на компанията показват впечатляващ ръст на приходите, което показва стабилно задържано търсене на нейните продукти.
PVH Corp. (PVH)
PVH Corporation притежава някои от най-големите американски компании за облекло. Сред тях са марки като Tommy Hilfiger, Calvin Klein и Warner's. Пандемията е повлияла значително на горните и долните стойности, но сега изглежда, че компанията се възстановява впечатляващо. Това до голяма степен се дължи на нарастващото търсене на нейните продукти и успеха на нейните цифрови канали.
Освен това PVH се справи изключително добре в укрепването на баланса си през последните няколко години. Тя има огромни парични средства от 1.3 милиарда долара и бавно намалява дълговото си натоварване. Нещо повече, последните ѝ резултати показват значителен ръст на приходите, въпреки препятствията във веригата на доставки. С очаквания ръст на продажбите от около 27% до 28% през фискалната 2021 г., PVH изглежда готова за голямо завръщане.
Under Armour (UAA)
Under Armour е водещ търговец на спортни облекла. Продуктовата му линия се носи и бива подкрепяна от някои от най-популярните спортисти и известни личности по целия свят. Подобно на повечето търговци на дребно, бизнесът му също беше засегнат от пандемията. Компанията обаче е предприела редица мерки за подобряване на рентабилността си, включително план за преструктуриране. В момента тя е на път да постигне изключителни резултати и на двата фронта тази година.
Under Armour оперира на силно конкурентен пазар, състезавайки се с някои водещи обувни и спортни марки. Продуктите ѝ обаче са уникални и през годините тя е спечелила доверието на своите клиенти. Освен това компанията се стреми да разшири бизнеса си в Северна Америка и други свързани страни. Това е нарицателно име, което е в своята ниша и би трябвало да продължи да се представя грандиозно в обозримо бъдеще.
Ralph Lauren (RL)
Компанията за първокласно облекло Ralph Lauren се бори по време на пандемията, за да остане на крака. Въпреки това, тенденциите в продажбите ѝ в момента се ускоряват с бързи темпове, което предполага, че развитието ѝ наистина е в ход.
Наскоро компанията публикува резултатите си за второто тримесечие на 2022 г., в които продажбите ѝ от 1.5 милиарда долара са се увеличили с 26% спрямо предходната година при оперативен марж от 17%. Нещо повече, третото тримесечие прогнозира ръст от 15% спрямо предходната година. Освен това продажбите на собствената дигитална търговия нараснаха с 35%.
Резултатите показват, че опитите на компанията да привлече по-млада аудитория са успешни. Компанията активно изгражда своите последователи в социалните медии с над 40 милиона последователи в различни платформи. Ако успее да привлече интереса на младежта, може да отвори много доходоносна ниша занапред.
Outfitters (URBN)
Операциите на търговеца на дребно за ежедневни дрехи Urban Outfitters бяха засегнати поради проблеми с веригата за доставки, създадени от пандемията. Въпреки това, компанията ефективно се справя с кризата, а последните резултати показват, че усилията ѝ се отплащат.
Наскоро компанията отчете рекордно трето тримесечие, когато приходите ѝ нараснаха с 16.7%. Нещо повече, компанията спечели 89 цента на акция, в сравнение със 78 цента за същото тримесечие на миналата година. Компанията също има огромно дигитално присъствие и сега, когато физическите клонове се отварят, продажбите ѝ вероятно ще продължат да нарастват отново. Нещо повече, компанията завърши тримесечието с 236 милиона долара в брой без дългов товар. На всичкото отгоре URBN акциите се продават на атрактивна цена за по-малко от един път при прогнозни продажби.
Burberry Group (BURBY)
Burberry е луксозен производител и търговец на дребно, който продава дрехи, парфюми и модни аксесоари по целия свят. В момента това е една от най-ценните луксозни марки. Въпреки недостатъците, причинени от пандемията, финансовите резултати на компанията бяха впечатляващи.
През тримесечието, приключило през септември 2021 г., компанията отчете приходи от 829 милиона долара, в сравнение с 559 милиона долара за същия период на миналата година. Това помогна за увеличаване на печалбата от 381 милиона долара на 574 милиона долара.
Базираната в Обединеното кралство модна къща се развива доста и тази година се очаква да има продължителен ръст на печалбата.
Capri Holdings (CPRI)
Capri Holdings е луксозна модна група, която притежава някои от най-добрите марки дрехи и аксесоари, включително Versace, Jimmy Choo и други. Напоследък бизнесът ѝ е във възход, като отбелязва двуцифрен растеж и на двата фронта. През последното тримесечие приходите на компанията нараснаха с 23.8%, а оперативните приходи – с 19%.
Нещо повече, компанията очаква общите продажби да бъдат 5.56 милиарда долара през 2022 г., в сравнение с прогнозата от 5.34 милиарда долара. Дисциплината на инвентара е ключов фактор за успеха на компанията, заедно с положителните промени в продуктовата стратегия.
Ръководството повиши прогнозите си за приходите и печалбите благодарение на огромната сила на луксозните си къщи. Гледайки напред към фискалната 2023 г., то очаква компанията да се представи феноменално добре поради успеха на стратегическите ѝ инициативи и възстановяването от пандемията.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Експерт: Акциите на Costco могат да бъдат инфлационен залог за инвеститорите
JPM: Изграждането на изцяло защитен портфейл от акции не винаги е правилният ход
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.63% |
USDJPY | 156.42 | ▲0.17% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.60% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.09% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.40% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 687.80 | ▼0.11% |
S&P 500 | 6 153.12 | ▲0.09% |
Nasdaq 100 | 22 028.00 | ▲0.08% |
DAX 30 | 21 518.80 | ▼0.42% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 808.00 | ▲0.86% |
Ethereum | 3 384.31 | ▲1.35% |
Ripple | 3.17 | ▲1.56% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.04 | ▲1.06% |
Петрол - брент | 77.94 | ▲0.98% |
Злато | 2 775.49 | ▲0.76% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 547.84 | ▼1.03% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.30 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 131.08 | ▼0.37% |
UK Long Gilt Future | 91.60 | ▼0.26% |