Снимка: Getty Images
Акции на Ford Motor Co. (NYSE:F) са паднали с близо 13% тази година, което представлява отлична възможност за покупка за опитни дългосрочни инвеститори, отбелязва анализатор от InvestorPlace.
F акциите отбелязаха впечатляващ ръст през 2021 г., като се повишиха със 136%, за да завършат годината на 20.77 долара за акция. Цената на акциите продължи да се покачва през януари, достигайки 52-седмичен връх от 25.87 долара.
Въпреки това, по-широката слабост на пазара, прекъсванията в производството, причинени от блокадата на камиони на границата между САЩ и Канада, и продължаващият недостиг на полупроводници, използвани в автомобилите на Ford, доведоха до спад на акциите през последните седмици. Акциите на Ford са намалели с цели 33% от своя връх в средата на януари, въпреки че наскоро се възстановиха след няколко положителни изявления на компанията.
Инвеститорите с дългосрочен времеви хоризонт би било разумно да се възползват от скорошната волатилност и да закупят F акциите сега, стига да останат под 20 долара на акция. Акциите вероятно няма да търгуват с отстъпка за дълго време.
Реорганизация на бизнеса
F акциите нараснаха с 8% на 2 март, след като компанията обяви, че разделя бизнеса си с електрически превозни средства (EV) и двигатели с вътрешно горене в отделни оперативни звена в компанията. Ford съобщи в изявление, че този ход ще помогне за оптимизиране на бързо развиващия се бизнес с електрически автомобили и максимизиране на печалбите.
Това е подобна стратегия на начина, по който Ford управлява бизнеса си с търговски превозни средства Ford Pro като част от стратегията „Ford+“ на изпълнителния директор Джим Фарли.
Разделянето на операциите, но запазването им вътре, е наполовина за успокояване на анализаторите от Уолстрийт, които оказват натиск върху традиционните автомобилни производители с дълга история като Ford да отделят своите електрически превозни средства, за да уловят стойността, която инвеститорите в момента дават на малки, недоказани стартиращи предприятия на електрически превозни средства.
След разделянето бизнесът на Ford за електрически автомобили ще се нарича „"Ford Model e“. Традиционните операции на автомобилния производител ще бъдат известни като „Ford Blue“. Форд заяви, че те ще „работят като отделни предприятия, но ще споделят съответните технологии и най-добри практики за увеличаване на мащаба и подобряване на оперативните дейности“.
Базираната в Детройт компания заяви, че от 2023 г. ще публикува финансови резултати за две отделни подразделения, както и за Ford+, което ще осигури на инвеститорите по-голяма прозрачност в цялата дейност. Ако се съди по начина, по който F акциите скочиха с 8% след новината за разделянето на бизнеса, справедливо е да се каже, че инвеститорите одобряват планираната реорганизация на компанията.
Агресивни цели
В същото време, когато Ford обяви реорганизацията, компанията коригира и целите си за производство на електрически превозни средства, заявявайки, че сега планира да произвежда повече от два милиона електрически превозни средства годишно и да генерира 10% коригиран марж на оперативна печалба до 2026 г.
Тези преработени цели са много по-агресивни от предишните. Миналата година компанията реализира коригирана оперативна печалба от 7.3% и продаде около 64 000 електрически автомобила, най-вече кросоувърът Mustang Mach E. За да увеличи маржовете си до 10%, Фарли заяви, че компанията планира да намали структурните разходи с 3 милиарда долара, до голяма степен благодарение на двигателя с вътрешно горене.
Стратегията е подобна на тази, обявена по-рано от конкурента на Ford в Детройт, General Motors (NYSE:GM), който заяви по-рано тази година, че планира да произвежда два милиона електрически превозни средства годишно до 2025 г., и идва, когато Фарли публично заяви, че Ford иска да измести Tesla (NASDAQ:TSLA) като водещ световен производител на електрически превозни средства.
Ако някой изпълнителен директор може да постигне толкова високи цели, вероятно това ще бъде Фарли, чийто план за преструктуриране на Ford започва да изплаща дивиденти. В съответствие с плана за развитие на Ford+, компанията се фокусира изцяло върху електрическите превозни средства с цел да осигури 40% от продажбите си в световен мащаб с електрически превозни средства до 2030 г. За да постигне това, Ford инвестира 30 милиарда долара в разработването, технологиите и производството на електрически автомобили.
Най-новите приходи на Ford за четвъртото тримесечие на 2021 г. не потвърдиха очакванията на Уолстрийт. Компанията отчете печалба на акция от 26 цента при приходи от 35.3 милиарда долара, докато анализаторите прогнозираха печалба на акция от 45 цента и приходи от 35.5 милиарда долара. Пропускът обаче до голяма степен се дължи на временни проблеми във веригата на доставки и постоянен недостиг на полупроводникови чипове, които засегнаха повечето производители на автомобили и се очаква да отслабнат през следващите месеци.
Купете оборотния дял в F акциите
Ford днес вече не е същата компания, каквато беше преди 30 години или дори преди пет години. След години на борба с намаляването на продажбите на остарелите си седани, компанията успя не само да се съсредоточи върху най-продаваната си гама от пикапи и джипове, но и да насочи всичките си ресурси, за да стане лидер в сектора на електрическите автомобили.
Цената на акциите се повиши толкова високо, колкото миналата година, защото инвеститорите вярват в обновената визия на Фарли за компанията. И въпреки че Ford все още изпитва някои трудности по пътя, проблемите не са уникални за нея и вероятно ще се разрешат в близко бъдеще.
Като се има предвид последната ѝ реорганизация и установените производствени цели, сега е подходящ момент за сътрудничество с Ford. F акциите са покупка.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на Ford.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.05% |
USDJPY | 154.15 | ▲0.01% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.02% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.05% |
USDCAD | 1.39 | ▲0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 646.00 | ▲0.11% |
S&P 500 | 6 013.88 | ▲0.09% |
Nasdaq 100 | 20 965.10 | ▲0.14% |
DAX 30 | 19 482.90 | ▲0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 857.70 | ▼0.21% |
Ethereum | 3 378.15 | ▲0.37% |
Ripple | 1.46 | ▲2.05% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.92 | ▼0.52% |
Петрол - брент | 74.32 | ▼0.31% |
Злато | 2 667.64 | ▼1.92% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 543.75 | ▼0.10% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.98 | ▼0.08% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |