Снимка: Pixabay
Акциите на Spotify (NYSE:SPOT) преживяха труден период на пазара, като загубиха над 50% от стойността си миналата година. Докладът за приходите за четвъртото тримесечие отчете мъглявата прогноза на потребителите за предстоящото тримесечие, което доведе до свободен спад на SPOT акциите. Инвеститорите обаче отдадоха голямо значение на краткосрочната слабост на компанията, която е малко вероятно да има дългосрочен ефект върху представянето ѝ през тази година. Освен това, с появата на нови компании за подкастинг, Spotify ще продължи да разширява пазарния си дял в това пространство, коментира анализатор от InvestorPlace.
Спадът в цените на акциите на Spotify миналата година до голяма степен се дължи на това, че компанията благоприятства дългосрочния растеж пред печалбите. По време на неотдавнашното съобщение за приходите ръководството на компанията призна как инвестициите са променили целите ѝ за консолидирана брутна печалба. Ръководството обаче вярва, че тези инвестиции ще допринесат за бъдещия растеж в горната и долната линия. Следователно бизнесът жертва краткосрочния растеж на маржа, за да стимулира разширяването през следващите години.
Машината за растеж е непокътната
Актуализацията на абонатите на Spotify за първото тримесечие не се хареса твърде много на инвеститорите. Платената абонатна база се е увеличила само с три милиона в сравнение със 180 милиона абонати през четвъртото тримесечие. Финансовият директор Пол Фогел обаче смята, че впечатляващата актуализация ще има малък ефект върху месечния растеж на активните потребители (MAU) на компанията през 2022 г.
Нещо повече, друг проблем е рентабилността, която изглежда е изплашила инвеститорите си. Той има план за работа, за да се доближи до целта за брутна печалба от 30% до 40%. Въпреки това, според финансовия директор Фогел, бизнесът ще расте бързо чрез органична и неорганична експанзия, което ще има положителен ефект върху печалбите. Той заяви: „[...] именно този напредък ни даде увереност да увеличим инвестициите си в определени области и ни дава увереност, че сме на правилния път в дългосрочен план“.
Освен това рекламата се превърна в решаващ елемент от успеха на Spotify. Платформата може да събира данни и да използва своите възможности за изкуствен интелект, за да разшири конкурентното си предимство. През четвъртото тримесечие приходите от реклама нараснаха с 40% спрямо предходната година, което представлява 15% от общите приходи. Дългосрочната цел на компанията е да предложи значително по-евтина реклама в сравнение с текущите нива и да използва технологията си, за да постигне по-добри резултати в сравнение с подобни и други медии.
Последните придобивания сочат към невероятна писта за растеж
Spotify наскоро обяви няколко атрактивни придобивания, като и двете значително ще увеличат стойността на бизнеса. Те включват платформата за анализ на подкасти, Chartable, и услугата за измерване на реклами за подкасти – Podsights. Chartable предлага уникална комбинация от инструменти, които осигуряват анализ и измерване на атрибуцията за популяризиране на подкасти. Предприятието има невероятен опит в работата с някои водещи медийни и рекламни компании. Те включват iHeart Radio, Vox Media, Betches и други.
По същия начин, Podsights е друг сигурен победител за Spotify в стимулирането на бъдещия растеж на своя подкастинг бизнес. Podsights твърди, че работи с около 900 марки, изразходвайки огромни 300 милиона долара за това. Подкастингът за Spotify се разраства бързо като част от цялостния ѝ бизнес и подобни инвестиции ще допринесат за растежа на неговата сила.
Какво да правим със SPOT акциите?
Просто казано: SPOT акциите са „покупка“.
Реакцията на пазара на скорошната актуализация на абонатите е забележимо преувеличена и не трябва да възпира дългосрочните инвеститори. Разширяването на бизнеса с подкастинг на компанията ще помогне за постигането на повечето от нейните цели и ще подкрепи цената на акциите. SPOT акциите се търгуват само 2.2 пъти по-бързо от прогнозните продажби, въпреки звездните си перспективи. На сегашните нива това е подарък и може би с по-голяма слабост в междинния период, най-добре е да я добавите към портфейла си сега.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на Spotify на фондовите пазари.
Още по темата:
Акциите на Google ще продължат да нарастват с наближаването на сплита
7 евтини акции, които да купите сега, ако имате 100 долара за харчене
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.02% |
USDJPY | 154.73 | ▲0.38% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.18% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.05% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 017.80 | ▲0.12% |
S&P 500 | 5 969.92 | ▲0.10% |
Nasdaq 100 | 20 795.70 | ▲0.09% |
DAX 30 | 19 248.70 | ▲0.10% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 99 218.20 | ▲0.75% |
Ethereum | 3 380.55 | ▲0.60% |
Ripple | 1.38 | ▲10.96% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.26 | ▲0.20% |
Петрол - брент | 73.90 | ▲0.05% |
Злато | 2 692.24 | ▲0.87% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 547.38 | ▼0.20% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.64 | ▲0.08% |
Germany Bund 10 Year | 134.04 | ▲0.20% |
UK Long Gilt Future | 94.10 | ▲0.36% |