Снимка: iStock
Панически инвеститорите продадоха акции на облачни изчисления, които се възползваха от карантината, причинена от коронавирус, през първото тримесечие на 2022 г., тъй като се страхуваха, че тенденцията приключва, отбелязва анализатор от InvestorPlace
Пукнатините дори в най-оптимистичните възгледи за експоненциалния растеж са изчезнали. Компаниите за облачна инфраструктура публикуваха по-слаби тримесечни резултати. Ръководството понижи прогнозата си за следващото тримесечие, а след това и за цялата следваща година.
Отначало членовете на Фед нарекоха инфлацията временна. Голямата оставка обаче, ход, който потенциално приключва, принуди компаниите да плащат по-високи заплати.
Тези два фактора се обединиха, за да направят няколко облачни акции много по-привлекателни.
Гледайки напред, по-високите лихвени проценти на Фед ще повлияят на стойността на акциите. Това ще създаде привлекателна входна точка за акциите от облачни изчисления.
Datadog (DDOG)
Приходите на Datadog за четвъртото тримесечие нараснаха с 84% спрямо същия период на миналата година до 326 милиона долара. Фирмата за платформа за мониторинг и сигурност за облачни приложения заяви, че годишните ѝ повтарящи се приходи от големи клиенти са се увеличили. В момента има 216 големи клиента, генериращи приходи от 1 милион долара или повече годишно.
Силната прогноза на DataDog за първото тримесечие предполага здравословна динамика на търсенето. Когато компанията отчете резултати, DDOG акциите могат да нараснат при приходи от първото тримесечие между 334 милиона и 339 милиона долара.
Компанията ще спечели до 12 цента на акция. За фискалната 2022 г. DataDog очаква приходи между 1.51 милиарда и 1.53 милиарда долара. Компанията ще публикува нетен доход на акция, извън GAAP, до 51 цента.
Инвеститорите, които искат да добавят имена на растеж към своите портфейли, би било добра идея да закупят акции на DataDog този месец. Компанията вероятно ще надмине очакванията. DataDog е позиционирала основните си продукти по начин, който отговаря на корпоративното търсене на сигурност. Адресираният пазар на ценни книжа е най-малко 20 милиарда долара.
Тъй като по-слабите фирми разчитат на реклама, за да привлекат клиенти, DataDog няма да се нуждае от прекалено висок ръст на разходите. Пазарите ще възнаграждават доминиращите компании, като същевременно изхвърлят позиции в компании с ниски резултати.
Fastly (FSLY)
Fastly е най-бързият доставчик на глобална облачна мрежа в света. През четвъртото тримесечие компанията отчете приходи от 97.72 милиона долара.
Докато пазарът се стреми да продава на компании, които не печелят пари, инвеститорите не трябва бързо да наказват 10-процентова загуба на акция извън GAAP.
Fastly отчете брутна печалба извън GAAP от 55.8%, в сравнение с 63.% на годишна база. Гледайки напред, приходите ѝ ще бъдат между 97 и 100 милиона долара. А за годината приходите на Fastly трябва да надхвърлят 410 милиона долара.
Обнадеждаващите се инвеститори, които купиха FSLY акции за повече от 55 долара, платиха твърде много. Сега, когато акциите са достигнали дъното, мечките не могат да разчитат на по-ниски оценки, за да заложат на по-нататъшен спад. За да ускори растежа, Fastly трябва да увеличи клиентската си база. Това е трудна битка. Усъвършенстваните облачни изчисления са силно конкурентен пазар.
Спекулантите могат да се обзаложат, че пазарите са реагирали прекомерно на забавянето на растежа на Fastly през последните няколко тримесечия. Компанията може да намали цените си, за да увеличи обема на продажбите. Това трябва да привлече клиенти от конкурентите и да доведе до скок на цените на акциите през април.
За да се поддържа възходящият тренд на Fastly, трябва да се поддържат големи обеми трафик на мрежата за доставка на съдържание.
Limelight Networks (LLNW)
Мрежите Limelight достигнаха дъното миналата година. Тъй като LLNW акциите са в силен възходящ тренд, инвеститорите трябва да обмислят компанията сега. На 7 март Limelight придоби EdgeCast CDN услугата на Yahoo.
Limelight ще преименува Edgecast на Edgio. Това придобиване позволява на компанията да предлага периферни изчисления, CDN и услуги за поточно предаване.
Functions@Edge са неизследвана територия. FaaS е безсървърно изчислително решение, което клиентите ще харесат. Комбинацията от Limelight и Edgio увеличава капацитета на глобалната мрежа на фирмата до над 200 терабита в секунда и над 300 точки на присъствие (или PoP) по целия свят.
През януари Limelight заяви, че е поставила нов рекорд за доставка на онлайн трафик. Няколко от най-големите клиенти на Limelight увеличиха обема си.
Силният старт на компанията тази година ще подобри тримесечните резултати. Освен това миналите инвестиции в научноизследователска и развойна дейност подобриха работата на мрежата Limelight. Въпреки задръстванията и променящите се условия на работа на мрежата, клиентите не са срещали никакви проблеми с качеството. В следващия си отчет за приходите очаквайте LLNW акциите да нараснат, тъй като компанията отчита по-високи брутни маржове.
Когато Limelight повиши прогнозите си за брутната печалба за годината, акциите имат добри шансове за по-нататъшен растеж.
Cloudflare (NET)
Cloudflare се търгуваше само за 80 долара през първото тримесечие и се връщаше всеки път. Компанията за уеб инфраструктура генерира приходи от 193.6 милиона долара, което е с 54% повече в сравнение със същия период на миналата година.
Ръстът на оперативния паричен поток на Cloudflare ще успокои опасенията на инвеститорите, че нетните акции се търгуват на твърде висока оценка. Брутната печалба през четвъртото тримесечие е 153.3 милиона долара, или 79.2% от брутната печалба. На база GAAP компанията загуби 41.4 милиона долара, в сравнение с 24.7 милиона долара миналата година. Като разрастваща се фирма инвеститорите трябва да гледат отвъд загубите.
Компанията инвестира сериозно през втората половина на 2021 г., за да ускори мрежата си. Това продължава да подобрява надеждността на CDN. Например, всеки път, когато Cloudflare добави друг доставчик, тя има контрол за оптимизиране на производителността и надеждността.
Клиентите на Cloudflare ще очакват тя да предложи високопроизводителна мрежа. Освен това те ще се възползват от предложението ѝ с нулево доверие. Тази година рисковете от кибератаки ще се увеличат, така че клиентите трябва да се предпазят от атаки за отказ на услуга.
Корпорациите няма да изискват от служителите си да се връщат на физическо работно място на пълен работен ден. В хибридния модел те ще трябва да настроят виртуални настолни компютри, за да поддържат работа от вкъщи. Инициативата на Cloudflare за мрежи с нулево доверие ще ги предпази от рисковете от кибератаки.
Shopify (SHOP)
Shopify изплаши инвеститорите, като публикува резултатите си за четвъртото тримесечие, които показват забавяне на растежа на бизнеса.
Приходите на Shopify са нараснали с 41.1% до 1.38 милиарда долара. Тя спечели 1.37 долара на акция (извън GAAP). Инвеститорите, които току-що са прегледали прогнозите, не могат да очакват растежът ѝ да бъде в съответствие с нивата от 2021 година.
Президентът на Shopify Харли Финкелщайн смекчи очакванията, отбелязвайки изключителен растеж през последните две години. Компанията почти утрои приходите си, повече от два пъти увеличи брутния обем на стоките и персонала и почти удвои броя на продавачите в сравнение с нивата от 2019 година.
Компанията за платформа за електронна търговия инвестира сериозно в този бизнес в размер на брутната си печалба. От този момент нататък Shopify ще открие много възможности.
Тъй като трансформацията на дигиталната търговия се разгръща, акционерите не трябва да следят оперативните приходи на компанията на тримесечие. Растежът ще се ускори в продължение на няколко години, тъй като инвестициите в Shop App, Shopify POS и Shopify Fulfillment Network се изплащат.
Инвеститорите трябва да гарантират, че тригодишният инвестиционен цикъл на Shopify води до увеличаване на капацитета и възможностите за изпълнение. Това ще поднови потенциала си за приходи през следващото тримесечие.
Splunk (SPLK)
Splunk сигнализира за няколко ниски нива на 110 долара от декември 2021 г. Въпреки скорошното рали, силното четвърто тримесечие ще оправдае по-високите оценки оттук.
През четвъртото тримесечие Splunk отчете приходи от Cloud ARR от 1.34 милиарда долара, което е увеличение с 65% на годишна база. Тя има 317 клиенти с ARR в облака от над 1 милион долара, което е ръст от 70% на годишна база.
За 2022 г. Splunk очаква обемът на облачните изчисления да бъде най-малко 2 милиарда долара. Общият ARR ще бъде около 3.9 милиарда долара, но оперативният марж извън GAAP ще бъде между 0% и 2%.
На фона на корекцията на Nasdaq през първото тримесечие, инвеститорите изоставиха компании, които не печелеха пари. Splunk надмина очакванията на Уолстрийт, но все пак губи пари. Търговците обаче възприемат „рискован“ подход към SPLK акциите. Компанията има импулс да надмине прогнозата си за 2022 година.
Splunk се възползва от увеличаването на приходите, като същевременно ускорява разходите с по-бързи темпове. Въпреки че компанията ще загуби пари в близко бъдеще, тя трябва да запази талантливите си професионалисти. Предстоящият икономически спад ще навреди на по-слабите фирми.
Когато това се случи, Splunk може да разчита на усилията на своите служители, за да създаде по-мощен продукт. Това ще увеличи ARR и ще съкрати пътя на Splunk към рентабилността.
VMware (VMW)
Акциите на VMware паднаха, след като най-големият ѝ акционер Dell (NYSE:DELL) изкупи обратно акциите. Продажбата ще приключи този месец, тъй като инвеститорите разглеждат оценката на VMW акциите.
Доставчикът на софтуер за виртуални машини показа силни приходи от абонамент и SaaS. Очаква се стабилното потребителско търсене на нейните решения да продължи.
През последното тримесечие VMware отчете приходи от 3.53 милиарда долара, което е 7% увеличение спрямо същия период на миналата година.
Абонаментите и SaaS, както и приходите от лицензи, увеличиха приходите с 1.9 милиарда долара, което е увеличение от 11% на годишна база. Това е предпочитаният вид приходи, защото компанията може да се наслади на предвидимите си резултати.
VMware ще увеличи продажбите си чрез мащабиране на своята мулти-облачна платформа. Клиентите се нуждаят от опростена капиталова структура, за да намалят разходите. Инфлационният натиск ще доведе до увеличаване на разходите, така че клиентите трябва да намалят технологичните разходи за облачни решения за управление.
VMware ще увеличи маржовете, като популяризира Carbon Black Cloud и VMware Tanzu (инструментално решение за разработчици) за настоящите клиенти. Платформата за приложения на компанията Tanzu се развива.
VMware позиционира Tanzu и продуктовото си портфолио по начин, който отговаря на нуждите на клиентите от облачни решения.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
3 страхотни евтини акции за закупуване през второто тримесечие
Защо инвеститорите пренебрегват призива за продажба на акции на Rivian?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.09% |
USDJPY | 156.00 | ▼0.27% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.32% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.12% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 716.50 | ▲0.86% |
S&P 500 | 6 146.16 | ▲0.50% |
Nasdaq 100 | 22 002.80 | ▲0.18% |
DAX 30 | 21 609.50 | ▲1.15% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 106.00 | ▲0.45% |
Ethereum | 3 320.40 | ▲2.46% |
Ripple | 3.12 | ▼1.74% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.30 | ▼1.20% |
Петрол - брент | 77.18 | ▼1.22% |
Злато | 2 754.13 | ▼0.05% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.66 | ▲0.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.36 | ▼0.15% |
Germany Bund 10 Year | 131.56 | ▼0.15% |
UK Long Gilt Future | 91.84 | ▲0.04% |